DTM:lle Lostarin kohtalo?

DTM on toistaiseksi pysynyt mielestäni homopaikkana, mutta hieman huolestuttavalta on alkanut viime aikoina näyttää. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että sinne tulee homojen ja lesbojen seurassa heidän heterokavereitaan, mutta heteroparit jotka tulevat sinne kutemaan saavat kyllä jo hermot kiristymään.

Puhun siis nyt niistä lutusista nuorista pareista, jotka tulevat homopaikkaan näyttääkseen kuinka suvaitsevaisia he ovat, ja sitten kiehnäävät ja nuoleskelevat toisaan todistaakseen etteivät kuitenkaan sentään itse ole homoja. Lostaristahan tuli ihan heteropaikka juuri tällä tavalla, siellä on vilkkaana iltana varmaan 80-90 % heteroja. (Okei, saatan liioitella hieman mutta paikalla käyneet ymmärtää mitä tarkoitan...)

TIEDÄN että nyt joku syyttää minua ahdasmielisyydestä, mutta kun niitä heteropaikkoja on Helsingissäkin satoja, homoille alle tusina. Kun on muutenkin vaikeaa tavata "kaltaisiaan", olisi kiva että se onnistuisi EDES homopaikassa, ilman pelkoa siitä että sielläkin täytyy kohta miettiä kenelle uskaltaa mennä puhumaan kun melkein kaikki on heteroita.

Samasta syystä puolustan viimeiseen asti lauantaisten naistenbileiden tarpeellisuutta; homomiehiä on pilvin pimein kaikissa homopaikoissa (niissä siis joita ei heterot ole vielä kansoittaneet) mutta lesboilta puuttuu sellainen kohtaamispaikka, jossa meitä olisi paljon ja aina. Siksi on hienoa päästä juhlimaan tyttöjen kesken, ja ehkä hieman helpompi löytää seuraa kuin paikassa, jossa suurin osa naisista on homokavereidensa fag hageja.

Sitä en sitten tiedä, miten heteroparit saisi savustettua DTM:stä pois, mutta mainontaa voisi ehkä painottaa enemmän gay-henkiseksi, kun tällä hetkellä DTM:ää mainostetaan käsittääkseni dance-paikkana....
Olen hyvin paljon samaa mieltä Lepakon kanssa. Homobaarin pitäisi markkinoida itseään homopaikkana (tai yleisesti sateenkaariväen paikkana), ei yleisesti trendikkäänä tanssipaikkana. Paikan erikoisluonteen markkinoinnin pitäisi tapahtua sekä paikan sisällä että ulospäin.

Siihen sisäiseen kuuluu homo-teeman tuominen esiin niin sisustuksessa, musiikissa, ohjelmanumeroissa, kuin henkilökunnan toiminnassakin. Pitäisi uskaltaa tehdä siihen säröttömyyteen ja siloisuuteen pieniä kolhuja, sellaisia jotka antavat luonnetta, kertovat viestin ja tarjoavat sisältöä.

Musiikillisesti ehkä helpoin keino olisi tuoda perinteisiä "homohittejä" muutamia kertoja illassa kertomaan, että missä ollaan ja mitä olemme. Noista hiteistä on tehty hurja määrä mainioita remiksauksia, jotka varmasti sopisivat esim. dtm:n "soundiin". Niitä tosin saattaa olla vaikea löytää kaupoista, kun "homohitit" eivät aukea ja ennen kaikkea myy "heteromassalle". Pride-välipalat loisivat ihan erilaisen "me"-hengen ihan varmasti.

Ulkoisessa markkinoinnissa olisi syytä miettiä entistä tarkemmin, että kenelle viesti on suunnattu, ketä kosiskellaan, missä ollaan esillä ja millä argumenteilla. Paikan täyttäminen "väärällä" väellä on hetkellisesti ehkä taloudellisesti hyväksi, mutta pitkällä tähtäimellä hyvin vaarallista. Tämän kohderyhmäajattelun unohtaa hyvin moni yrittäjä - ja usein joutuu katumaan sitä.

Miksi trendikkään tanssipaikan imago sitten homobaarille on huonompi kuin sateenkaaripaikan imago?

Jos homoravintolaa markkinoidaan yleisesti "trendikkäänä" paikkana, tarkoittaa se sitä, että paikkaan saapuu myös trendikkäitä ei seksuaalivähemmistöön kuuluvia bilettäjiä - ehkä avarakatseisia, mutta kuitenkin ihmisiä, joita "keskivertohomo" vierastaa. Toisin sanoen ei voi enää tietää "kuka on kuka".

Ravintolakulttuuriin kuuluu niin heteroilla kuin homoillakin enemmän tai vähemmän pariutuminen. Se on fakta. Jos homoravintolassa ei voi oletuksena pitää miestä homona ja naista lesbona, niin paikka lakkaa olemasta homoravintola. Sen jälkeen paikka kilpailee muiden yleisravintoloiden kanssa samoista ihmisistä - samoilla lääkkeillä ja - samoilla riskeillä. Koska ravintola-ala on hyvin riskialtista, niin siinä pelissä voi käydä huonosti.

Menestyksen avain on siinä, että tiedetään kenelle tehdään, mistä tämä pitää ja mitä arvostaa. Ja sitten tehdään niin. Joka kerta. Mm. McDonaldsin menestys perustuu siihen, että asiakas tietää jo etukäteen, mitä saa. joka kerta. Jos McDonaldsin valtteja ovat helppous, nopeus ja tietty maku, niin homobaarin valtti on homo ilmapiiri ja toiset homot.

Tyytyväinen ihminen tulee toistekin ja tuo ehkä kaverinsakin mukaan.
  • 3 / 32
  • Public eye
  • 22.4.2003 14:24
Suosittelen siirtymistä suoraan toimintaan!

Kyllähän heteropaikoissakin naiset pitävät itsestään selvyytenä, että jokaista paikalla olevaa miestä saa ryhtyä iskemään riippumatta siitä, onko tämä poikaseurassa vai ei. Lesboilla on varmasti samanlaisia kokemuksia miesasiakkaista.

Jos iskettävä yrittää väittää olevansa homo, sitä ei tarvitse uskoa, vaan pitää alkaa tenttimään, milloin tämä on huomannut olevansa homo, onko ollut koskaan naisen kanssa, ja vastauksesta riippuen ehdottamaan joko uusinta- tai ensimmäistä kokeilua. Jos vastustelu jatkuu, on todisteltava, että eihän kukaan voi olla kokonaan homo ja mistä sen ylipäänsä voi tietää, jos ei ole koskaan muuta kokeillut. Lopuksi voi vielä kysyä, että pääsisikö edes katsomaan parin rakastelua, jos ei siihen itse saa osallistua.

Tätä vaan sovelletaan käänteisesti jokaiseen homokapakassa olevaan heteropariin omasta sukupuolesta riippuen, niin kyllä huomaavat, minne ovat tulleet, ja saavat samalla mitatuksi oman "suvaitsevaisuutensa" määrän ;-))
Samoilla linjoilla edellisten kanssa...

Tosiaan kyllä se hetrojen limailu hieman häiritsee, ehkäpä kuitenkin siksi, että mies/mies tai nais/nais parien toisilleen osoittamat hyväilyt homokapassakin miltei loistavat poissaolollaan. Sitä kun sitten katselee sinkkuhomojen illanvieton etenemistä ja sohvilla kihnuttavia heteroja/bissejä niin tulee väistämättä mieleen, että voisipa tuota olla täällä näkemättäkin - tulee mietittyä, että missä mä oikein olenkaan...

Silloin kun lostari oli vielä kuuma menopaikka niin siellä tuli melkein joka kerta tehtyä tunnisteluyrityksiä myös heteroa kohtaan - ei siitä sen enempää - ei heterosta minulle iloa ole, eikä minusta heterolle. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Nythän losessa ei voi edes käydä - ilmapiiri on kuin osuuskaupan kapakassa rautatieaseman kupeessa ;)

Tuo ravintolan erikoistuminen on ikuisuuskysymys. Olen ehdottamasti sitä mieltä, että se on ainoa oikea tapa pysyä alalla ja menestyä - toki se vaatii innovaatioita ja sinnikkyyttä, visioita ja uhkarohkeutta sekä rationaalisuutta. Mutta ne ovat aineksia mistä syntyy legendoja.

Toki sitä menestyy taloudellisesti myös osuuskauppojen keinoin - mutta kaikki ovat varmaan huomanneet, että uhrauksia nekin tekevät - kalliit rempaat toistuvat parin vuoden välein - pitäähän se mielenkiinto jollain pitää yllä.

Kyllä hopaikan kannattaisi helliä kohderyhmäänsä enemmän. Sulatusuuneja homopaikat ovat kaikkialla - silti homoravintoille kliseisen tyypillinen energinen tanssimusiikki varmaan miellyttäisi kaikkia. Ei herkun käsittämättömät sillisopat - ei maman hittilistojen linjaton ja kyllästynyt syleily.

Alempaan musiikkilinjauskeskusteluun viitaten - kannattaa pitää mielessä, että klubimusiikki on laaja alue ja pitää sisällään monta suuntausta - yhden näkökulman mukaan voidaan yleisöä tanssitaa ihan riittävästi kultaisella keskitiellä ja silti kuullostaa hyvältä. Esim. ravintola Teatterissa voi kuulla clubijulkaisuja kuukausia etukäteen (dj promot ym) sekä myös kamaa listojen kärjestä klassikoita unohtamatta. Ja monessa muussa paikassa, onko homobaariin niin vaikea saada hyvää tiskijukkaa, jonka setti pysyy kasassa ja bileet kantaa pilkkuun asti...?

En usko, että tässä on kyse palautteen puutteesta tai yleisön urpoudesta, enkä oikein usko yrittäjien passiivisuutenkaan - vaan missä vika... ?
Siis olen aivan samaa mieltä teidän kanssa. Minua (naista) on uudessa Mamassa iskeneet melkein enemmän miehet kuin naiset. Ihan käsittämätöntä. Ensimmäisellä kerralla en voinut edes heti tajuta, että se tyyppi oli iskemässä. En viitsi enää käydä Mamassa muuten kuin naisten bileissä.

Toinen juttu on sitten polttariporukat. Niitä olen nähnyt muutaman kerran (en voi mennä vannomaan, ehkä ne olivat muuten vaan polttariporukoiden näköisiä porukoita) ja ne voitaisiin mielestäni kieltää kokonaan. Olin jokin aika sitten Nallessa, jonka oli vallanneet haalariasuiset opiskelija"suunnistajat" ja tuli ihan sellanen fiilis kuin olis joku tutkimuskohde, jota on tultu tuijottamaan. Vähän niinkuin että "jaahas, tällä tavalla ne lesbot viettää iltaa baarissa". Ei kiva.

Musiikin suhteen minulla ei ihan hirveän jyrkkää mielipidettä ole, mutta on kyllä hauska jos välillä tulee jokin tunnistettava ja yhteenkuuluvuuden tunteita herättävä biisi. Naisten bileissä tosin voisi kyllä sitä humppapuolta vähän rajoittaa ja tuoda enemmän vaihtelua musiikkiin.
Olen samaa mieltä, että kutevat heteroparit voisi heittää pihalle. Itse olen bissetyttö, enkä käy Mamassa toitottamassa suvaisevaisuuttani mutten myöskään etsimässä naisia. Jos menen sinne, tarkoitukseni on vain bailata.

Korotetun ikärajan tarkoitus on käsittääkseni pitää hölmöt heteroteinit ulkona, mutta se ei tunnu toimivan. Joudun itse joskus kääntymään ovella, koska olen liian nuori. Kuitenkin minua nuoremmat pääsevät sisään, eli ilmeisesti olen ulkomuodoltani liian hetero. Valitettavasti en halua bailata pukeutuneena kuin sissisotilas, joten joudun kestämään humalaisten heteromiesten lähentelyjä tai jäämään kotiin.

Musiikkiin olen Mamassa tähän asti ollut tyytyväinen. En kaipaa homohittejä, mutten kärsi, vaikka niitä soitettaisiinkin.
Hmmm... no jopa vaikuttaa tiukkapipoiselta. Ymmärrän kyllä pelon "lostari-kohtalosta", mutta minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään sitä vastaan että heteroparit pitävät hauskaa dtm:ssä -- niin kauan kuin varautuvat iskuyrityksiin oman sukupuolensa edustajilta. Suvaitsevaisuutta on puolin jos toisin ja mielestäni karsinointi "me ollaan täällä, olkaa te muualla" ei ihan hirveästi edistä mitään asiaa. Jos kaikki osaisivat pitää yhdessä kivaa... :) Tietysti kumpaankin suuntaan voidaan mennä liian pitkälle, ja ovimiesten tehtävänä onkin valikoida sisääntulijoista ne, jotka ovat tulleet bilettämään ja ne, jotka ovat vain tulleet korostamaan omaa heterouttaan / kummastelemaan homoja.

Mitä tulee fag hageihin, ainakin omakohtaiset kokemukseni ovat osoittaneet että ne on enemmän tai vähemmän bissejä kaikki... ;) *virnistel*
Lisäyksenä vielä edelliseen, muutaman kerran olen kyllä törmännyt mamassa heteroihin jotka eivät tunne käsitettä "maassa maan tavalla": naistenvessaan mennessä on pariin otteeseen joku tyttö puolinärkästyneenä kysynyt että "eikös tämä ollutkaan tyttöjen puoli" tai katsonut muuten vaan pahalla silmällä. Mutta mutta, kukas niistä välittää...
Ilmeisesti maman ovimiehet vähän katsovat ketä sisään päästävät...
Mulle sattui muutama vkonloppu sitten, että lähdin siinä ennen kahta pois ja mua lähti seuraamaan yks nainen (mun heterotutka luokitteli naisen yhdellä silmäyksellä heteroksi). Nainen sitten pysäytti mut ja kyseli, onko mamassa yksityistilaisuus, olenko setan jäsen, monenko aikaan tulin....ymmärsin että häntä ei oltu päästetty sisälle ja aikoi viedä asian kuluttaja-asiamiehelle ja vaati mun numbaa itselleen. No mä tietysti kieltäydyin.

Itse ajattelen asiasta aika lailla samalla tavalla keskustelun aloittaneen lepakon kanssa.
Minulle sanottiin kerran DTMn vessassa että 'toi vois saada helposti turpaansa'. En ole pitkään aikaan törmännyt minkäänlaiseen homofobiaan, ennekuin Maman vessassa.
Mun mielestä koko tää keskustelu on naurettava. Kaikkein hauskin on termi "lostarin kohtalo".
Olisitko voinut hieman tarkentaa mikä oli naurettavaa ja miksi? Pointti oli siinä että homopaikassa pitäisi olla pääasiallisesti homoja, tai se lakkaa olemasta homopaikka ja loputkin homot lakkaavat käymästä siellä. Kuten sanottua, heteropaikkoja on kaupungissa pilvin pimein, siellä voivat heterot löytää toisensa ja nuoleskella vapaasti. Homopaikassa pitäisi homojen pystyä samaan, ja se toistensa löytäminen vaikeutuu jos homopaikan asiakkaiden joukosta homon löytäminen muuttuu yhtä vaikeaksi kuin Stockan alennusmyynnistä.

Lostarin kohtalolla viittasin siihen mitä Lost and Foundille on valitettavasti käynyt: siellä on usein enemmän heteroja kuin homoja, monet todistelemassa suvaitsevaisuuttaan ja samalla heterouttaan. Esimerkiksi minun tuttavapiirissäni (laaja valikoima homoja, lesboja ja bissejä + transihmisiä) ei kukaan halua enää käydä siellä, koska siellä ei yksinkertaisesti tapaa homoja. Vaikkei olisikaan iskumielellä liikenteessä, on kuitenkin kiva bailata "kaltaistensa" joukossa, ja ehkä jopa tavata se oikea....eikä legioonaa suvaitsevaisuuden soihdunkantajia, jotka haluavat välttämättä kertoa jokaiselle homolle kuinka homot on ihan ok, ja kuinka monta homoa tuntevat eivätkä ollenkaan heitä diskriminoi.

Jos haluamme ihan vaan tanssia ilman mitään viittauksia seksuaalisuuteen, voimme mennä heteropaikkaan. Homopaikat pitäisi pitää homopaikkoina, tai muuten niitä on aivan turha kutsua homopaikoiksi.
Tässä lueskeltuani juttuja tuli mieleen, et mitkä on ne kriteerit, joilla poket käännyttää ihmisiä ovelta.

Ilmeisesti siis on tarkoituksena "päästtä helpommin" glbt-kansaa sisään kuin tavallisia hetskuja. Mutta mistä voi oikeasti tietää, että homo on homo tai lesbo lesbo. Stereotypiat bongaa kyllä heti kokemattomampikin heterosilmä, mutta entäs ne ihmiset, jotka ei tällaiseen kategorisointiin mahdu?

Itse saatan tulla joskus "heteronoloiesti" esim. Mamaan pukeutuneena, jolloin papereita kysytään heti ja epäilyn katseet kohdistuvat minuun... Joskus sitä taas tälläytyy "håmåmaisemmin" ja mitään ongelmia ei ilmene.

Aika jännää, et ihmiset näin piilosuunnitelmallisesti muokataan tietynlaisiski...

Ja mitä heteroihin homobaareissa tulee olen jokseenkin samoilla linjoilla kuin daffy. Annetaan kaikkien kukkien kukkia! On myös paljon itsestämme kiinni millaisena haluamme omat baarimme... Olkaamme kriittisiä asiakkaita!
Jotenkin toivoisin ainakin, että ovelta käännytetyissä kyse on suuremmista epäilyttävistä ihmisjoukouista joiden kohdalla Gaydar näyttää miinuslukuja. :D

Kaimuuni
En ymmärrä miksi ihmisiä vaivaa heterot homopaikoissa, mielestäni asiasta valittavat ne joilla ei muutenkaan ole menekkiä. Jostakin on pakko valittaa kun ei flaksi käy. Täällä Turussa on pelkastään miehille suunnattu pubi, ja mikä onkaan asiakaskunta. 50+ papparaiset odottavat kuola valuen nuoria poikia. Tästä ilmiöstä päästäisiin sekapaikoissa.
Ah, kaupunki tarvii clubin joka on VAIN jäsenille=homoille&lesboille, ennen klubikorttia tulee täyttää 250 kohtainen kyselylomake ja maata samaa sukupuolta olevan kanssa, puolueettomien todistajien läsnäollessa ;)*grin* jotta saadaan selville onko jäsennyyttä hakeva VARMASTI homo/lesbo.
malla.... pretty accurate so far... eihän sitä voi selkäänsäkään kääntää.....
Älköön jääkö unholaan se, mitä ulospäin avautuneet ravintolat ovat antaneet homona elämisen laatuun? Häpeän ja piilottelun aikakaudella homoravintolaan mennään salaa - homoyhteisön ulkopuolella on vaikea kertoa missä on iltansa viettänyt. Homoravintolan avaaminen valtakulttuurille edes vähän on muuttanut tilannetta hyväksyttävään suuntaan. Limaisena pidetyn panoravintolan todellinen luonne paljastuu: ihan tavallinen kapakka, jossa tosin pokataan saamaa sukupuolta. Ei tarvitse tuntea olevansa friikki jos käy/tunnustaa käyvänsä Dtm:ssä.

Matala lähestymiskynnys helpottaa myös kaapin ovea raottavan homon liikkeellelähtöä. Tuoreiden naamojen näkyminen yöelämässä tuskin haittaa ketään.

Se, minkä tästä suvaitsevaisuuden lisääntymisestä on saanut maksaa, on omien suvaitsevaisuuden rajojen koettelu. Minusta ei aivan huono kauppa.

Se on totta, että kaupunki on täynnä kapakoita heteroille. Käykööt niissä. Jos minua joku ärsyttää, niin ne on heterotyttöporukat joilla on vaan omaa kivaa - "kun siellä ei käydä koko ajan kiinni".

Itsensä kotoisaksi tunteva hetero on minun puolesta tervetullut. Joss se on vielä komea jätkä, niin yritän kyllä...
Samaa mieltä!

Aika kummaa että vieläkin hoetaan tuota separatistista ghettoajatusta. Mun mielestä on hyvä että vihdoinkin alkavat homot ja heterot olla samoissa mestoissa.

Aikanaan lopetin käymisen homopaikoissa juuri sen vuoksi että en tuntenut sopivani siihen tuotteistettuun "homoimagoon". En digannut sitä musaa, jota meille syötettiin homomusiikkina enkä muutenkaan tykännyt siitä pöyhkeästä meiningistä. Nyt kun vihdoin homous alkaa jo olla muillekin arkisempi juttu, alkavat homot kitistä siitä että eivät enää saakaan olla kaiken ulkopuolella.
Oho, tää ei näköjään lainannutkaan tekstiä. Siis samaa mieltä siitä, että keskustelu on mun mielestä jotenkin kummallinen.
Kerrankin keskustelussa on linja josta pidän. Näköjään löytyy muitakin joille homous ei ole mitään ylitse muiden olevaa olotilaa.
En itsekään pitänyt oudoista homouskiksejä korostavista eriskummallisista kuvioista Helsingissä tai muuallakaan Suomessa aiemmin.
Nyt ollaan melko terveellä pohjalla jos tätä menoa jatkuu.
Mikä vika heteropojissa on jos he haluavat tulla gaypaikkaan hauskaa pitämään.
Olen saanut monista "heteropojista" elinikäisiä hyviä ystäviä yhden yön jälkeen..hekin kun voivat kokeilla sitä sängyssä saman sukupuolen kanssa. Ero vain on siinä että heteropojalle kokemus on aivan toista kuin monien homojen joka viikkoiset sängystä sänkyyn hyppimiset.

Homolle olet pahimmassa tapauksessa vain pano etkä yhtään mitään muuta. Hetero pitää lähelle päästämäänsä kundia ystävänä ja arvossa.
jospa olisi, kuten nyt esim. naisten omat bileet, joku ilta vain joillekin jäsenille yhteisesti, esim. seta:n, msc.n yms. jäsenille? eipä tarttis sitten vaivaantua clubilla, kun heterokaverit ei pääse mukaan toljottamaan. vois gaydar levätä.

ehkä se kannustais hetskujakin tukemaan meitä hankkimalla jässärin, jos niin ovat halukkaita sinne tulemaan. -niin, ja kai mekin sitten hankittais.

tää nyt ei oo mikään yhdistysmainos.
Itse ainakin toivotan todella heterot tervetulleiksi dtm:ään, ehkä silloin mekin vielä jonain päivänä saamme "kutsun" heteropaikkoihin. Tai ylipäätään: voimme kaikki olla ja bailata missä huvittaa.
Mikään, siis mikään ei ole yhtä hyvää suvaitsevaisuuden kannalta kuin se, että heterotkin huomaavat meikäläisten olevan tavallista (enemmän tai vähemmän) porukkaa!
Ja jos nyt sattuu dtm:ssä iskemään jotain heteroa niin voi voi. Kyllä ne pakit voi saada homoltakin. Ja se hetero tuskin kovasti välittää kun kerran on hinttimestaan tullut.

Ja vielä siihen mitä herra smo sanoi musiikin profiloimisesta jotenkin "homompaan" suuntaan: Kaikki eivät pidä Village Peoplesta ja Paula Koivuniemestä vaikka olisivatkin homoja. En ainakaan itse tunne syöväni homoruokaa, kuuntelevani homomusiikkia, käyttäväni homovaatteita - tai eläväni homoelämää! Olen ihminen siinä kuin muutkin, olen Minä, seksuaalinen omalla tavallani. En vähempää, mutta en sen enempääkään.
No eiköhän tuo heterojen (ja homojen) karkoittaminen siitä typerästä baarista ole aika hyvin onnistunutkin. Koska ihmiseltä aletaan jo kysymään setan jäsenkortteja ja kun ei ole ni se on että "ulos". Itselleni ei ole tätä tapahtunut, koska en paljon ees käy tollasis, mut kavereille kyllä. Onko se taas oikein, että edes homot ei pääse sisään?
Turhaa paskanmarmatusta tällanen.
Ku mun mielestä käytäntö on, että nykyään homokanat vaan pääsee sisälle. Jos satut oleen vähä persoonallisempi, ni kiitti vaan hei. Et pääse sisälle.
On tainnu mictrone nousta tänä aamuna väärällä jalalla ylös sängystä. :D
Joopa joo - silleen sitä mieltä, että homobaari vois pysyä leimallesisesti homobaarina. Mutta - viihdy insinööri taitelijoiden joukossa - ei uratykki varastomiesten seassa. Ei kaikki homot keskenään.

Ehkäpä se mikä homoravintolassa vetää on juuri sen sulatusuunimainen piirre. Ravintolamaailmassakin se on harvinaista, joitakin festareita tai biletapahtumia lukuunottamatta ihmiset pysyvät sosiaalisissa karsinoissaan. Ihminen on laumaeläin - latteaa, mutta totta.

Joku bisse joskus totesi, että ei hän rakasta miestä tai naista, hän rakastaa ihmistä. Ehkäpä siinä samalla ohittaa muutkin epäoleellisemmat ennakkoluulot.

Ravintolabisnes on osin "herran hallussa". Sitä voi tehdä hienon suunnitelman, sisustus, henkilökunta kaikki jees, rummuttaa tietyille ihmiselle ja tietyissä yhteyksissä - ja 3:n kuherruskuukauden jälkeen seinät soivat tyhjyyttään - tai paikalla on väärä jengi. No ei sekään vielä ole katastrofi jos se jengi tuo rahaa = ostaa viinaa. Jos ovella ei ole kymmenien metrien jonoja, ei sitä imagoa ja asiakasvalintaa enää portilla hoideta. Se on vain hakuammuntaa ja hienosäätöä. Todellinen peli pelataan imagolla, joka kantaa ja tuo porukat. Tai sitten ei.

On aivan totta, että kus***päisiä hetroäijiäkin sekaan on tullut ja pil**un perässä. Sen he sanoivat itse ja kysymättä, alkaessaan ennalta varoittamatta valistaa sairaudesta, joka yhden heistä määrittelemänä suurinta osaa tämänkin palstan lukijoita vaivaa. .. Kyllähän sellaisen haluaisi estää - avoimuus on kuitenkin lopulta se ainoa kestävä tie - ehkäpä sitten välillä enemmän selkeästi suunnattuja bileitä homo teemalla... tai jotain. Aina voi pysyä kotona :-)
Kunhan kyseiseen paikkaan pääsisi edes sisälle...

"2.40 on liian myöhä aika pokelle ottaa ketään sisälle"
Mielestäni tässä keskustelussa on kauhean mustavalkoinen homot vastaan heterot -asettelu, joka unohtaa bi-seksuaalit. Voihan hyvinkin olla, että se nuoleskeleva pariskunta onkin vain kaksi yhteen löytänyttä bisseä, jotka kuitenkin tiedostavat pohjimmiltaan kuuluvansa vähemmistöön.
Bi-seksuaalit ovat usein kiinnostuneita lähinnä siitä, mitä on korvien, ei haarojen välissä. Voisi tietysti ajatella, että bisset voivat mennä heterobaariin iskemään vastakkaista sukupuolta ja homobaariin omaa sukupuoltaan, mutta koska ajattelu ei yleensä (ainakaan itselläni) keskity sukupuoleen, etukäteen päättäminen on vaikeaa.
Hum... mielestäni Daffyllä oli hyvinkin järkevä pointti tässä keskustelussa. En sano, etteikö muilla olisi ollut, mutta minua kovasti järkytti myös se heterofobia, jota tässä keskustelussa on noussut esille!

Kyllä, minä haluan pitää sellaisen paikan, jonne voi mennä ja jossa voi olla oma itsensä. Sitä ei kovinkaan monessa (helsinkiläisessä) heteropaikassa voi tehdä ilman että törmää samanlaiseen asenteeseen, kuin mihin AbFab on tärmännyt Dtm:n vessassa! Sellainen asenne, on se sitten missä muodossa ja paikassa tahansa, on väärin. Ehkä vielä vääremmäksi asian tekee se, että asenteeseen törmää homobaarin vessassa!

Henkilökohtaisesti minulle on yksi ja sama ketkä baarin penkeillä ja sohvilla kutevat, kunhan pitävät sen säädyllisissä rajoissa. Saatan kyllä leikilläni todeta "hyi, heterobakteereita", jos Dtm:ssä sellaista näen, mutta yhtä lailla saatan tuhahtaa, jos kyseessä on homopari.

--Druusi
Mua ei haittaa toisten "kuteminen" baaritiloissa. Itseasiassa sehän on vaan kiihottavaa :)