Homoravintoloiden sota

Mitä tämä tarkoittaa?

Herkun uudistuneet nettisivut osoitteessa http://www.herculesgayclub.com/

suurella lukee Gay Center Helsinki! Ja sitten on linkit herkun ja mansen esittelyihin.

Vain hetki on siitä kun julkisesti lanseerattiin dtm gay center -työnimi.

Mitä tämä oikein on?

Herkun omistajien pyhää vihaa setaa kohtaan?

Mautonta sanoisin. Kummaksuttaa.

Asiasta enemmän tietävät, valaiskaa tiedoillanne.
  • 2 / 14
  • Selvis taas
  • 26.10.2002 4:03
Sota käynnissä. Se on julistettu. Aiemmmin Herkku tyytyi vain härnäämään koska tietää, että Setan kaltainen yhdistys reagoi asioihin hyvin hitasti, jos ollenkaan. Mutta nyt on tosi kyseessä kun tulee kokonaan odottamaton uusi paikka. Ei härnääminen enää riitä, sodanjulistus sen olla pitää. Meille jengit eikä teille. Sinne Roballe ei saa mennä, siellähän on se Lost&Foundkin josta jengi aikoinaan Herkkuun tuli. Vaarana on että keksivät sen taas uudelleen.
Voi voi teidän kanssanne. Pienestä on teidänkin jutut kiinni.
Miettikääpäs maailman todellisia ongelmia ja jättäkää tämmöiset jonninjoutavat jutut. Mietittekö te oikeasti näitä asioita?
Asioiden merkittävyys on aina niin suhteellista. Ympäristön saastuminen, väkivallan lisääntyminen, ihmjisten syrjäytyminen ja sellaiset ovat oikeita ongelmia - ja ansaitsevat ajatuksia osakseen. Vaan... miten "baarisotien" pohtimisen jättäminen vaikuttaisi noiden oikeiden ongelmien ratkaisemiseen?

Ja toki monelle homolle (ja heterollekin) jonkin baarin olemassaolo on ollut sosiaalisten suhteiden syntymis- ja ylläpitopaikka - näin ehkäissyt myös syrjäytymistä. Jollekin ihmiselle oman kantabaarin ympärillä liikkuvat asiat ovat tärkeitä, vaikka ei elämä niistä jutuista ole kiinni.

Internetin keskustelupalstat ovat siitä hauskoja, että keskusteluun voi osallistua jos johonkin asiaan on jotain sanottavaa - tai olla osallistumatta jos ei kiinnosta. Tai voi avata ihan uuden keskustelun asioista, joista haluaa keskustelua.
Tapio:

Elämä tuolla Stadissa pyörii hyvin pienissä ja rajattuissa ympyröissä.

Ja hinttibaarien statukselliset erot nousevat hyvin tärkeiksi asioiksi elämässä.

Miten he voisivatkaan edes elää ilman Mamaa ja Herculesta?
Tietenkin aina on niin kutsuttua sotaa eri ravintoloiden välillä. Sitä kutsutaan nimellä "kilpailu". Mitä profiloituneempi asiakaskunta (tässä kyseisessä tapauksessa homot), sitä tiukempaa on kilpailu. Hercules sai oman osansa Dtm:n asiakkaista, kun se oli uutta ja jotain sellaista, jota Dtm ei ole ja nyt tieten -aivan aiheellisesti- siellä varmasti pelätään asiakkaiden taas katoavan sieltä uuteen paikkaan, joka Roballe avataan (en puhu tässä yhteydessä Dtm:n muutosta, koska ilmiselvästi kyseessä on uuden ravintolan avaaminen, koska se kai on nimensäkin vaihtamassa?). Ei se ole sen kummoisempaa sotaa. En ymmärrä oikeasti, mistä olette jotain muuta saaneet päihinne. :)

Smo sanoi mielestäni aivan viisaasti siitä, että baarikulttuuri on oma kulttuurinlajinsa, joka vaikuttaa aika tavalla täälläpäin. Meillä, toisin kuin esimerkiksi Kööpenhaminassa, ei ole varsinaista homokahvilakulttuuria. Me olemme kai enemmän yöeläjiä. :D Samalla sitä voi olla huolestunut siitä, mihin suuntaan ollaan menossa globaalilla tasolla kaikkine saasteine ja niin edelleen, mutta se ei suinkaan tarkoittane sitä, että pitäisi lakata olemassa huolissaan siitä, millaisiksi paikoiksi Hesan homoravintolat voi mennä? Sulkeeko nämä muka jollain tavalla toisensa pois?

Ja sitten siihen, mitä Kokuma sanoi. Se, miten elämä Helsingissä menee ja minne se menee, ei ehkä ole aivan noin yksioikoista, kuin kirjoituksestasi voisi päätellä. Ilman Dtm:ää ja/tai Herculesta ja/tai <laita tähän baarin nimi> voi elää aivan mainiosti. Ihme provosointia taas sun osalta.

--Druusi
  • 7 / 14
  • Kökymä
  • 26.10.2002 22:40
Aivan. Elämä täällä stadissa on aivan kauheaa. Itse kuolisin jos en koskaan pääsisi homobaariin. Elän vain homobaarien vuoksi. Me ollaan kaikki juopponistejä täällä. Pysyykä maalaiset kaukana pahasta Helsingistä!!!!
Baarikultturi my pretty a**e :-) En tiennytkään, että sellaistakin Helsingissä löytyy... Vaikea uskoa, kun pitää paikassa kuin paikassa varoa kun kerava panee kunnolla bilettäen. :)

Tuosta tärkeämpien asioiden olemasaolosta voin vain todeta, että moinen letkautus osoittaa juuri sellaista ajattelun kapea-alaisuutta, joista hän muita syyttää. Ei elämä ole pelkkää globaalia ongelmaa.

Kilpailua tottakai, mutta mauttomat ratkaisut antaa ikävän kuvan koko yrityksestä. Ravintolabisnes jos mikä on peliä mielikuvilla ja illuusioilla.

Mitä, ei siis mitään paljastavia juoruja Setan kanssa riitelevistä ravintolan omistajista? ;) Olisi nyt ollut.... silloinhan tuo herkun aloittama taisto olisi ollut edes jollaintapaa mielenkiintoinen. Nyt tulee mieleen vain Don Quijote...
Luulen, että henkilöt jotka tulevat valittamaan siitä, että keskustelua käydään baareista, haluavat vain provosoida. Miksi he muuten tulisivat aukomaan päätään foorumille, jonka nimi on "Illanviettopaikat", vaikka muilla Ranneliikkeen foorumeilla olisi tarjolla syvällisempää keskustelua mm. ihmissuhteista, parisuhdelaista, uskonnosta, mediasta, tietotekniikasta, musiikista ja sekalaisesta? (Politiikkaa ei tosin vielä löydy.)
Auts, tää oli viimeinen tikki senkin sika-Antti. Jo pitempää (2 päivää) olin tuntenut outoa kumotusta sun tekstiä lukiessa ja nyt tää kommetti teki lopun: mä olen auttamattomasti rakastunut suhun. sorry. mä kuolen. onnex meidän välillä on ainakin 300 kilometriä, ja lisää tulee, mä abduktoidun ensimäiseen avaruusalukseen joka ajaa tästä ohi.
ps. saanko käyttää tuota kommenttiasi erääässä runoelmassani? pliis.
Taitaa sota olla sodittu ja kansa vallannut DTM:n. Sodan jälkiäkään ei tarvinne siivota, kun kansalaiset siirtyivät hyvillä mielin ja hyvässä järjestyksessä uuteen ja uljaaseen DTM:ään.
Aikansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin.

Totta ettei ole tullut käytyä DTM:n avaamisen jälkeen muualla mutta se ei tarkoita ettenkö voisi käydä. Tilanne sikäli on jännä... viime vuoden lopulla mama oli aika autio - Herkkuun jonotettiin.

Mutta en mä usko että sotia koskaan ollaan sodittu. DTM on vallattu - mutta mitä valtauksen jälkeen? Eiks nälkäiset valloittajat aina halua uutta valloitettavaa? Valloittajien luonto on valloittaa - ja heittää lelu sit menemään. Sodan jäljet... huorat ja sutenöörit ovat aina seuranneet pääjoukkoja - sinne kait noi jätteet uppoaa ja aika mädättää loput:)!

Mun rooli? No mä heilutan lippua ja paukutan rumpuja etujoukoissa.