anaaliseksi

Oletteko itse anaaliseksiä harjoittaessanne mieluummin antavana vai ottavana osapuolena? Itse haluan antaa kumppanille mahdollisimman suuren nautinnon ja otan mielelläni suikkaria mahdollisimman syvälle ja olen mieluummin antavana puolena.
  • 3 / 33
  • Annan&otan
  • 7.10.2002 16:23
Kumpi siinä nyt sitten antaa tai ottaa? Annan nakkiani toisen aukkoon, tai annan koloani toisen nakille...

Samaa mieltä edellisen kanssa: molempi parempi.
  • 5 / 33
  • JP Broman
  • 8.10.2002 10:02
Ehdottomasti on ihanampaa antaa anusta toiselle siitä tulee taivaallinen fiilis!
Onkohan anaaliseksi kauhean yleistä? Meinaan mun käsitykseksi on muodostunut etteivät kaikki välitä koko asiasta ollenkaan. Ehkei edes puolet homoista...

Se sattuu aika paljon jos ei ole venäyttänyt holeaan ihan lepsuksi. Siksi mä ainakin olen bottomina vain tutummalle kaverille.
suosittelen etsimään tietoa,ja käyttämään mielenmalttia,jos haluaa nautinnollista anaaliseksiä.olen itse nainen ja nautin oikein valmistellusta anaaliseksistä.siten saa todella kuuman orgasmin.mutta nautinnon pystyy pilaamaan tosi näppärästi liialla rajuudella alussa ja pelkällä hinkkaamisella.hierontaöljyä,aikaa ja hellyyttä!kohta voit nauttia vauhdistakin.hymyillään kaikki
Oliko pakko tunkea samaan lauseeseen anaaliseksi ja sana kauhea ;-P Mulla on jonkilainen muistikuva, että olisin jostain lukenut arvion anaaliseksin harrastamisesta, jossa oli vedetty hatusta arvio 60% kyllä ja 40% ei.

"Se sattuu aika paljon jos ei ole venäyttänyt holeaan ihan lepsuksi." Ja tämä sattuminen on taas niitä asioita joita en ihan täysin ymmärrä. Jos minua esim. käteen vetäessä sattuu hirveästi niin ilmeisesti teen jotain väärin. Jos anaaliseksissä jompaa kumpaa sattuu paljon niin toinen tai molemmat tekevät jotain väärin. Liian nopeasti, liikaa voimaa, huono asento, liikaa viinaa, yli puolimetrinen kalu, jätkä on ihan muuten vaan aivan tumpelo tai kaikki edällämainittu.

Mitä venyttämiseen ja lepsuuntumiseen tulee niin sulkijalihaksen nimenomainen tehtävä on venyä ja sulkeutua jälleen tiiviisti päivästä toiseen vuosikymmenien ajan. Sulkialihashan toimii vain osittain tahdoalaisesti joten sitä ei saa rentoutettua hetkessä pelkkkällä tahdonvoimalla vaan siihen kuluu hieman aikaa. Anaaliseksi ei todellakaan ole mikään voimalaji vaan taitolaji.
Hih.. ihan pakko kommentoida tuolla aiemmin mainittua "venyttämistä"..

Usein kuulee ns. heterovittuiluna, että vinoviettisillä olisi pyllynreikä jotenki venyny, kun sinne tunkee kaikenlaisia kikkeleitä. Noh..

a) Onkos heteropylly jotenkin venymisestoinen, jos päivittäin tulee isoja kakkoja ulos? Vai aiheutuuko se venyminen vain sisäänpäin menevästä liikkeestä?

b) Millä ihmeen kepulikonstilla usein seksiä harjoittavalla naisella pysyy esim. tampooni paikallaan, jos hirmusti on seksiä harrastanut? Saati synnyttäny herrajestas..

Tää on vähän kieli poskessa kirjoitettu, off-topic, mutta menkööt. Älkööt kukaan pillastuko. :-D

-Mod
Eri tilastoista olen lukenut, että 20-50 % homoista ei oikeastaan välitä juurikaan anaaliseksistä, vaan on enemmän oraali-ihmisiä. Tästä on tullut mieleeni, että ehkä homot eivät ole kiinnostuneita anaaliseksistä yhtään sen useammin kuin heterotkaan. Syitä siihen, miksi heteromiehet eivät harrasta sitä yhtä usein, olisi monia:

- Eivät ole itse tajunneet pitävänsä anaalijuista, koska se ei kuulu yleiseen heterokulttuuriin

- Eivät uskalla ehdottaa sitä naiselle

- Nainen ei suostu

Itseasiassa tiedän parikin homoa, joille oman identiteetin löytäminen löytäminen oli nuoruudessa vaikeaa siksi, että he eivät välittäneet anaaliseksistä. He tajusivat, että pitävät pojista, mutta kun luulivat homoilun olevan pelkää anaalijyräämistä, tulivat epävarmoiksi omasta suuntauksestaan.

Pitäisi järjestää jokin Oral Pride -marssi vanhojen stereotypioiden kumoamiseksi! :-)
Jotenki mä vaan oon sitä mieltä, et ne jotka ei sitä takistaan anna, on jotenki estyneitä! Pelkäävät, et tulee jotain sottaa, tai, et sattuu niin, et taju lähtee. Kyl muaki kieltämättä on joskus sattun, mut sillon ei muu auta, ku sanoo, et nyt täytyy pitää vähä taukoo. Ja jos tuntuu, et massu ei ny o ihan kondikses, ni ei sitä persettä tietenkä mikää pakko o antaa. Siithä niit ongelmia sit tuleeki, jos ei pysty sängys sanoo, mitä tahtoo ja mitä ei.

Mä ainaki nautin naimisest siks, et musta se on ainoo tapa olla fyysisesti jotenki tosi lähekkäin. Ei mikään poskeen otto tai runkkailu o mitään siihen verrattun, ku tuntee miähen koko kehon painon päällään ja kuuman hengityksen niskas! Ja mä ainaki kiihotun viel lisää, ku tuntee, miten toinen nauttii.

Ja kyllä mä oon sitä mieltä, et miehelle on tosi tärkeetä saada työntyä toisen sisään. Se vaan taitaa olla tonne selkäytimeen rakennettu käyttäytymismalli, mille ei minkä mahda. Mä huomasin sen itekki yhdes suhtees, mis kundi ei hallu antaa, eikä oikein naidaka. Musta alko tuntuu, et on yksinkertasest pakko saada naida! Emmä sitte sitä suhdetta enää voinuka jatkaa...

Nykyään en kyl taatust yrittäis suhdetta, missä seksiin ei kuulu nainti puoli ja toisin.
Aijjaa. Mä olen kokeillu anaalijuttuja puolin ja toisin muutamaan kertaan, enkä
oo innostunut. Ei vain vois vähempää kiinnostaa koko touhu. Mut kunnon
suihinotto sitäki enemmän.
Kunnon panonmelske suihinotosta kovaan naintiin - Silloin tuntee olavansa mies miehen kanssa :)

Mulle anaaliseksi on ollut miellyttävää ennemminkin vain rakkaan kanssa. Muulloin se on tuntunut tyhjänpäiväiseltä.
Onks aina pakko antaa tai ottaa. Mun mielestä seksi voi olla muutakin anaaliyhdyntää. Se on suuteluja, hyväilyä,runkkailua ja suuseksiä. Onks pakko olla aina btm tai top. Mä haluaisin olla btm, mutta pelkään isoja vehkeitä.

Kosti
Mä en ikinä anna kenenkään panna mua! Kerran kokeilin ja tuntu et halkeen kahtia. Mä olen se, joka panee. Se on nastaa.
Harmi, et sul ja monel muullaki, on ollu huonoi kokemuksii nainnissa -siis nimenomaan antaessa. Tuskinpa juuri kellään on mitään sitä vastaan, et saa naida, mut antaminen onki jo vähä vaativampi juttu. Siks aktiivisen osapuolen pitäiski olla erityisen varovainen ja homman pitäis toimii bottomin ehdoilla.

Must tuntuu, et homous on jonkinlainen kummallinen miesten ja naisten ajatusmaailmojen kombinaatio, mikä selittäis sen, et suurin osa homoista on ainaki joskus halun kokeilla, miltä tuntuu antaa. Useet naisethan haluuvat tuntee itsensä sängys jonkinlaisena "astiana", mikä pitää täyttää. Tää täyttymisenhaluhan miehel sit helpost tyrehtyy siihen ekaan tuskaseen tai muutenvaan epämiellyttävään panoon. Miehen on tietenki helppo olla top, koska niin saa tyydyttää omat tarpeet ehkä sillä kaikkein parhaimmalla/luonnollisimmalla tavalla.

Siit, et suhtees toinen on selkeest top ja toinen bottom, voi kuitenki seurata ongelmiaki. On nimittäin mahdollist, et tää passiivisempi osapuoli kuitenki haluis myös naida, mut kokee sen niin haastavana suorituksena, et ei yksinkertasest pysty tekee sitä. Jos "passivoitumal" yrittää blokata niit omia Miehen tarpeitaa, ni siit voi sit seuraa kaikenlaisii ongelmii, niinku aina tunteita peitellessä. Mä en, muuten, o koskaa tavannu miest/poikaa, joka ei viimein uskallettuaan, olis pitän naimisesta -siis siit, et ite nai.

Niinku näil keskustelusivuil on monta kertaa todettu, meit on monenlaisii, eikä voi sanoo, et ei olis sellas homoa, kuka ei koskaan tahdo olla aktiivinen osapuoli. Toppien pitäis kuitenki muistaa ottaa huomioon bottomienki miehiset tarpeet. Eräski (nais)seksologi sano naisille neuvoks, et naisen vaan joskus pitää antaa, jos haluu, et suhde toimii. Miehelle ku on tärkeetä tuntee olonsa mieheks ja sen tunteen saamiseks täytyy saada naida. Must tätä neuvoo voi ihan yhtä hyvin toteuttaa homosuhteissa. Siks musta oliski mielenkiintost tietää, miten selkeesti top-bottom suhde voi pitemmänpäälle toimii.

p.s. Rasittava toi top - bottom asetelma, mut noit sanoi käyttämäl asia on helpompi ilmaista.
Mä en ole koskaan tuntenu mitään halua panna. Tai olla panettavana. Molempia
oon kokeillut, mutta ne ei ole mun juttuja. Imeminen on ihan eri asia.
hmm... mä en koe oikein kumpaakaan, top tai btm, asetelmaa mukavaksi. Molempia olen tehnyt, molemmista sekä hyviä että huonoja kokemmuksia - se on mulle niin paljon siitä fiiliksestä kiinni. Joskus sitä haluis naida, joskus haluaa että joku nais sua... Mä oon ite ihan onnellinen tähän "kykyyni" olla täysin versatile tai ilman anaaliseksiä, mutta on ikävää seurustella sitten ihmisen kanssa joka ei samaan kykene... Ei se nyt sellainen asia ole minkä takia toisen jättäis, mutta kyllä musta nää top/btm laatikot on vähän liikaa ihmisten luomia stereotypioita... Kuten moneen kertaan tässäkin keskustelussa on sanottu, meitä on monaan junaan. (hmm... sandwich onkin kokeilematta *reps*)
Ehkäpä tämä on vain sitä ilmeisen yleistä homojen seksikeskeisyyttä. Seuranhakuilmoituksissahan näkee vaikka mitä hämäriä luokituksia näiden top/btm lisäksi. Se on siinä mielessä ällöttävää, että ihmisestä halutaan vain yksi tietty juttu, ei muuta. Kuitenkin jokaisella on paljon enemmän annettavana.

Muuten, oletteko panneet merkille, kuinka suuri enemmistö baareilla on btm?
Mikä on paras/helpoin tapa sheivata alapään osat. Asialliset vastaukset kiitos.
Tässä voisi pohtia sitäkin että mikä on antavien ja ottavien osapuolten suhdeluku, siis paljonko on "top" ja paljonko "btm", sittenhän voi olla vielä sekä että eli "versatile".
Olen itse bottomi ja pannut 15v aikana useiden miesten kanssa; nuorempana poikana, ja dragissa eli naiseksi pukeutuneena ja sitten nytemmin ihan rehellisesti miehenä. Tämänlainen käsitys on muodostunut homo- ja bi-miesten mieltymyksistä:

Nuorena nättinä poikana ja tyttöilijänä tapailin eniten bi-miehiä, yleensä vanhempia varattuja ukkomiehiä, joita kiinnosti ainoastaan anaaliseksi toppina, ja usein ehdottomasti vain tyttöilijän kanssa. Heillä ei yleensä ollut kiinnostusta ottaa itse suihin puhuttamattaan pebaan ottamisesta. Monet varmasti käsittivät itsensä heteroksi.

Tapailin myös nuorempia bi- ja homomiehiä tyttöillessä, mutta usein se oli iso ongelma ettei minua kiinnosta olla top, eikä heillä ollut taitoa olla hyvä top.. Useimmat anaaliseksistä tykkäävät homomiehet on selvästi versatile, mutta myös sellaisia homomiehiä on tullut vastaan joiden kanssa vasta sängyssä on tullut ilmi ettei anaaliseksi kiinnostakkaan, tai on jopa vastenmielistä, talk about anticlimax!

Tunnen myös pitkäaikaisia homopareja jotka eivät harrasta anaaliseksiä ollenkaan, tai ainakin niin väittävät.

Yleisesti tullut sellainen käsitys että anaaliseksi on tärkeintä biseksuaaleille ja transdiggareille, joilla "heteronormatiivisuus" on tärkeä osa seksuaalisuutta. Mitä lähemmäs mennään täysin avointa homojen parisuhde-elämää, sitä vähemmän anaaliseksillä tuntuu olevan suurta merkitystä. Ehkä liittyy siihen että oikeassa parisuhteessa on erilainen dynamiikka kuin fantasioiden valtasuhteissa.

Mutta tämä vain yhden vanhan lutkan kokemuksista. Oma bottom rooli on myös muuttunut vuosien aikana täysin passiivisesta aktiiviseen, olen ns. power bottom, ja nykyään nautin eniten ratsastamisesta ja kontrollin ottamisesta. En tiedä mikä siellä perseessä muuttuu, mutta ainakin se herkkyys vähenee ja lihaksia oppii kontrolloimaan niin hyvin, että oikeassa mielentilassa voisi olla mahdollista vaikka raiskata penis pelkästään anuksella ;)

Ps. ja se reikä ei löysty pysyvästi jos sitä ei vahingoita, eli rentoutus ja lihasten kontrolli hallintaan ennen kaikkea, niin ihmeetkin on mahdollisia ilman harmia.
Itselläni oli syöpä 2017 ja etu ja takapää tunnottomat, kerran kokeilin masturbointia peräsuolen kautta, enkä tuntenut mitään.
minä tahtoisin vaan olla toisen miehen kauniiin kanssa, ei muuta.
hyväillä ja tuntea irl ihmistä kunnon kosketusta, ei itselläni ympärileikkauksen jälkeen tapahdu orgasmia ja olen jo herran aikaa 54 vuotias kääkkä, tuntuu pahalta, olla näinkin wanha käpy.
tunnen syyllisyyttä että en ole ns. "normaali"
mutta peräsuoleen aikoinaan tungin kaikkea "kivaa" tosin kondomin kanssa
ettei paksusuoleen tullut bakteereja jne.
mites muut?
Ehkä sekä että, etu ja takapää tunnottomina syövän 2017:n jälkeen niin ei pahemmin haittaa, vain se aito rakkaus kiinnostaa.
läheisyys ja olemisen ihmisen mieli <3
olen antavana aina, kaikki asennot käy ja kokeiltukin, minua pantu jopa seisaaltaa seinää vasten, takaapäin tykkään eniten vaikka sattuukin vähän enemmän
joo onhan tämä asettelu joillekin erikoista mutta itse haluan jostain syystä antaa ja nautin todella paljon jos mies nauttii ja on tyytyväinen
lisäksi isot miehet ja itseäni vanhemmat saa minulta, en tiedä mikä siinä on? kaikki perustuu siihen että annan ja mies saa kun pidän hänestä. seuraa on todella vaikea löytää
Nuorena kokeilin molempia. Perseen antaminen sattui ehkä muutamila ensimmäisillä kerroilla, kun ei osannut vielä rentouttaa itseään, mutta alkoi sitten sujua. Myöhemmin olen ollut pelkästään bottom. Jos pitäisi panna, vehje menee löysäksi, koska pelkkä ajatus on turn-off.

Kyllä se edelleen saattaa joskus sattua, mutta ei sellaista olekaan kuin liian iso vehje. Jos top tuuppii taitamattomasti, se sattuu, samoin jos panosta menee fiilis, esimerkiksi koska top haluaa samalla puhua jotain likaisia juttuja. No jotkut bottomitkin varmaan tykkäävät sellaisesta, minä haluan että seksin aikana keskitytään itse asiaan eikä pulista turhia.

Olen ottanut ulkomailla tosi isojakin vehkeitä sisääni, ja se on tuntunut vain hyvältä, Suomessa en ole edes nähnyt niin isoja. Pieni saattaa itse asiassa sattua enemmän, kun terska lipsahtaa koko ajan ulos sulkijalihasten välistä, ja työntyy sitten uudelleen sisään. Mutta jos vartta on tarpeeksi, terska pysyy koko panon ajan siellä sulkijalihasten sisäpuolella, ja vain varsi liikkuu edes takaisin sulkijalihasten välissä. Se se on se ihanin tunne, jonka voi saada.

Suurin ongelma jonka minä bottomina olen kohdannut on, että jos etsii bottomina topia, tuntuu että tyrkyllä on vain jotain BDSM-tyyppejä, jotka eivät ymmärrä, että haluan VAIN tulla pannuksi, EN nöyryytetyksi, piiskatuksi, kuristetuksi, läiskityksi, sidotuksi tai alistetuksi.
Tykkään vain antaa, sillä en ole ikinä ollut syttynyt ottamisesta. Tietty vakituisen kumppanin vuoksi voisin taipua tämän suhteen.