Onko heteromies hame päällä kummajainen?

Olen kulkenut itämaistyyppinen lannevaate päällä kaupungilla, ja mun mielestäni se että pidän tällaista "hametta" housujen sijaan ei ole yhtään kummallisempi juttu kuin ekat sauvakävelijät aikoinaan. Lähes kaikki vastaantulijat ovat suhtautuneet neutraalisti, osa toki ovat pikkasen hymyilleet.

En siis pukeudu naiseksi, ja onhan mulla parta ja karvaset jalat, eli sekoittumisvaaraa transseksuaaleihin ja transvestiitteihin ei ole.

Mä kysyn nyt teiltä, onko teillä homoilla jotain sellaista "alakulttuuria" että miehet kulkevat hameissa, joskin ei naisellisuutta korostaen? En siis sen takia kulje pitkä itämainen "hame" päällä että pyydystäisin miehiä, olen heteromies enkä edes fantasioissa uneksi suhteista miehiin.

Tällä kokeilevalla pukeutumisellani haluan vain hiukan tuoda "väriä kaupunkikuvaan" ja kokeilla ensisijaisesti naisten reaktioita. Lisäksi tulee eri jännä fiilis ja vapautunut olo.
Heh...no kyllä kait se heteromies hame päällä on ihan yhtä merkillinen kummajainen kuin homomieskin vastaavassa asusteessa. Mutta onhan näitä kaikenlaisia, tuskinpa siitä kukaan voi hernettä nokkaansa imaista. Ja saatpahan hymyjä :)
Ainakin tietyissä rave-piireissä hameet on ihan arkipäivää miehilläkin... Mikäs siinä, sellaset bilepuput on ihan kivaa katsottavaa. ;)
Oma vastaukseni kysymykseesi: en tunne ketään homoa, joka EI korostaisi naisellisuuttaan käyttäessään hametta, sikäli kun sitä käyttää. Luulisin, että "hameveikot" luokitellaan yleisesti ns. ristiinpukeutujiksi. Eri asia on, jos kyse on selvästi vieraaseen kulttuuriin kuuluvasta asusteesta, kuten kiltistä, joka on alun perinkin miesten asu. Tämä vain kommenttina kysymykseesi ja pohdintoihisi. Minun puolestani kuka tahansa saa viipottaa kadulla miten lystää.
No, itse en ainakaan pysty suhtautumaan mitenkään ennakkoluulottomasti selvästi naisille tarkoitettuihin asusteisiin pukeutuneihin miehiin. Kyllä se cross-dressingin puolelle mielestäni menee, jos asiaa haluaa luokitella.

Ikäväähän asiassa on se, että tuollaiset varsin näkyvästi "poikkeavat" aina automaattisesti luokitellaan homoiksi.
Pukeudun itämaiseen ns sarongiin, jota sekä miehet että naiset käyttävät siellä. Siinä mun rätissä on hillitty kuviointi, jotta ei näyttäisi liian naismaiselta. Lisäksi miehet sitovat sarongit eri tavalla kuin naiset, jotka täällä Euroopassa päin käyttävät niitä kietaisuhameina.

Eli käytännössä näytän joltakin Abu-Sayef -terroristilta, tosin turbaani ja konepistooli puuttuvat.
Hm. Lienemme kuitenkin kaikki nähneet itämaalaisia ihmisiä viipottamassa pitkin Helsingin katuja pukeutuneena asusteeseen, jota täällä päin maapalloa kutsuttaisiin "mekoksi" ja mietimmekö me niistä, että ovatko ne ristiinpukeutujia? Emme. Se kuuluu kulttuuriin. :)

Ja mitä siihen tulee, kun länsimaalainen mieshenkilö (karvaisine jalkoineen jne) heivaa hameeseen verrattavissa olevan vaatteen päälleen. "KEI" kuuluu monesta suusta. Tai jotain vastaavaa. Kulttuurisidonnaisuus taas tuppaa esille.

Onneksi nykyisin on hieman vapaampi suhtautuminen pukeutumiseen. H&M koetti jokunen vuosi sitten tuoda Suomeenkin markkinoille muualla muotina ollutta ns. miesten hametta, joka ei tänne juurtunut. Paitsi tietenkin daffyn mainitsemiin rave-piireihin, jotka ovat oma lukunsa ja onneksi niin! Edes jotkut uskaltavat!

Siitä vaan, sarongi päälle ja menoksi! Hymyilyttäkööt ketä tahansa jos sellaiselle tuntuu!

--Druusi, joka on herättänyt hilpeyttä Viking Linen laivalla miesten hameessa (avustettuna tosin, mutta silti ;)
Hameet näyttää hyviltä poikien päällä. Mulla oli yhessä juontokeikassa hame viime kesänä - nyt oon yrittänyt luuhata kaikkia mahdollisia paikkoja tietynlaisia 'beach'-henkistä kietaisuhametta etsien. Liikaa vaan kaikenlaista kukkakuosia ja sellasta... Vaikka homo olenkin, ei tarkoitukseni ole pukeutua naiseksi, vaan pitää ylläni jotain missä viihdyn, ja jossa omasta mielestäni näytän hyvältä. Se on sitten eri asia mitä ahdasmieliset heterot tai trendikkäät homot siitä ajattelee (kauheeta yleistämistä *naur*)
Eikö kimono ole hameen sijasta sellainen aamutakkimainen vaatekappale? Ei, sitä ei mielestäni lasketa hameeksi.