Homojen kokema väkivalta
Miten on? Kuinka moni julkihomo/homoksi epäilty on tullut homoutensa/homousepäilyn vuoksi väkivallan kohteeksi?
Muistan lukeneeni eräästä lehdestä (Suosikki?!) 90-luvun alussa, että Jimmy Somerville joutui homofobisen hyökkäyksen kohteeksi ja häneen viillettiin jotain homovastaista tekstiä (voi olla, että muistan väärin ja sekoitan Somervillen johonkin toiseen henkilöön).
Kuinka moni homo esimerkiksi tällä foorumilla tunnustaa treenaavansa itsepuolustus/kamppailulajia, ja miten tilanteet (sikäli kun niitä on ollut) ovat menneet?
Todettakoon nyt varmuuden vuoksi, että ikinä en ole flaidista hakenut. Pari kertaa olen joutunut tilanteeseen, jonkun kerran mennyt väliin. Mitään pahaa ei ole tapahtunut kenellekään.
Minä, tosin minua on epäilty milloin miksikin, harvemmin homoksi kylläkään.
Ja minä. Turussa 1995 koska olin "vitun homo".
8 tikkiä ja silmä ummessa viikon mutta mitään ei mennyt pysyvästi rikki.
Olin expoikulini kanssa rannall ja hellimäs toisiaan, niin tuli joku huumeveikko vittuileen, puhuin sen tyypin kanssa ja sanoin että puuttuis omaas elämääs, otin puukon esille ja sitte se meni pois ja miekin. En kyllä siihen rannalle mee. Olen helkkarin laiha ja voimaa el löydy niin pitää jotain puolustusta viedä, maailma on täys hulluja, ja minä pussaan missá haluan ketä haluan, se on mun oikeus ja vastustan sitä kuolemaan.
Olen saanut kerran huutelua perääni poistuessani paikallisesta homobaarista. Kyseessä oli 2000-luvun alkupuoli ja huutelijoina pari teini-ikäistä poikaa.
Jäin ihmettelemään teinixien käytöstä, koska samat nassut näkyivät istuvan pussikaljan kanssa kadun vastakkaisella puolella sekä mennessäni sisään että tullessani ulos. Eikö tuollaisilla viisitoistakesäisillä ole muuta tekemistä lauantai-iltaisin, kuin istuskella tuntikausia kyttäämässä, kuka menee sisään ja kuka tulee ulos paikallisesta homobaarista? Köyhää on elämä... :D
Kaksi kertaa. Molemmat ulkomailla. Molemmilla kerroilla seuralaiseni (josta sittemmin tuli ex -puolisoni) oli se varsinainen "kohde", koska oli aika "flaming queen", mutta tietenkin minustakin tuli siinä sivussa. Ensimmäisellä kerralla (Genevessä) tiputin yhden siltä seisomalta teleskooppipampulla (Työväline, firman puolesta...). Muut sitten juoksivat.
Toisella kerralla (Nykissä) jouduttiin irkkupubissa kärhämään kolmen jonkinlaisen katolis (IRA?) -kiihkoilijan kanssa. Sain yhden maahan ja jalkalukolla aloilleen, mutta kaksi muuta tuli päälle takaapäin. Sain ventin päähäni tuopista, mutta onneksi kaksi baarimikkoa tulivat hätiin (toinen baseballmailan kanssa). Tilanne loppui siihen, NYPD vei ääliöt pois ja me mentiin kotiin.
Olin ja olen treenannut "Spoljutsua", Suomen armeijan sotilaspoliisitarkoituksiin hieman muunneltua Jujutsua (aikaisemman työni vuoksi) sekä Krava Magaa (vain hieman).