Syvällinen kysymys
Ukkoni tiedusteli minulta tänään, että miksi ihmiset pitävät yllätyksistä. En osannut vastata. Ajattelin, että Ranneliikkeessä sellainen viisaus löytyy.
Pahin asia jonka voisin ukolleni järjestää, on yllätysjuhlat vaikkapa hänen synttärinsä kunniaksi. Sitä en saisi varmaan koskaan anteeksi.
Minulla ei ole lainkaan vastausta Juhanin hauskaan ja mielenkiintoiseen kysymykseen, vaan laajentaisin kysymystä hiukan.
Miksi ihmiset pitävät kauhusta? Minä en kerta kaikkiaan voi katsoa kauhuelokuvia, ajatuskin vuoristoradasta tai muusta vatsaa ja aivoja kieputtavasta vemputtimesta saa minut itseni lähes paanisen kauhun valtaan.
-
Tietenkin, että tilaisuudesta tulis muistettava ja painuisi mieleen.
Resander kirjoitti: "Miksi ihmiset pitävät kauhusta? "
Madventuresin kaverit tuumailivat, että mukavuus synnyttää pelkoa. Se, että tutustutaan pelottaviin asioihin karaisee kestämään tavanomaisen elämän ikäviä yllätyksiä.
Mä pidän kauhuelokuvista. Parhaita on tietenki ne joita katsoessa oikeasti pelottaa. Mutta elokuvia katsoessa pelko on silti toisenlaista, koska siihen liittyy tieto että on oikeasti turvassa. Ehkä se on jonkinlaista tunteen harjoittelua. Ehkä ei.
Musta on aina turhaa kysyä, miksi joku pitää jostain asiasta, sillä ei siihen kukaan oikeasti osaa vastata. Ihmiset pitävät asioista, jotka tuntuvat heistä kivoilta/oikeilta tms. ja kivuuden tunteita voi koittaa perustella järjellisesti, mutta eivät siinä löydy oikeat syyt. Tyhjentävintä on kai vastata että se sopii yhteen persoonallisuuteni kanssa.
Kun joku yrittää vastata kysymykseen MIKSI pitää jostain, päätyy hän yleensä vain selittämään miten hän KOKEE jonkin asian, ei suinkaan sitä miksi niin on, sillä sen selittäminen ei ole lainkaan yksinkertaista.