Kun parisuhteessa ei enää ole seksiä

• 1 / 14
  • pikkupippuri
  • 18.11.2009 15:50
Rekisteröidyin nyt tänne jos saisin täältä jotain ajatuksia ja vertaistukea.

Olemme seurustelleet avokin kanssa reilut kaksi vuotta ja yhdessä ollaan asuttu vuosi. Aluksi yhteenmuutto sai suhteessa aikaan jonkinmoisen arkistumisen, yllätys yllätys, ja toisesta tuli sitten esille myös ne kaikista ärsyttävimmät piirteet. No niinhän sen kuuluukin mennä ei arki voi aina yhtä juhlaa olla. Kuitenkin tuntuu että pikku hiljaa suhde koko ajan kärsii arjen tiimellyksessä ja ei ehkä kumpikaan osata sitä sitten oikein hoitaa. Vaikka kuitenkin tiedossa on se että suhdetta ei pidä pitää itsestään selvyytenä ja olettaa että se pysyy aina hyvänä ilman mitään panostusta. Nyt sitten tässä varmaan viimeisen puolen vuoden aikana on seksi elämäkin hiipunut. Nyt voisi varmaan sanoa että sitä ei ole kun pariin kuukauteen ei olla rakasteltu.

Varmasti kaikki vaikuttaa kaikkeen ja seksin loppuminen on sitten vaan se luonnollinen jatkumo jos/kun suhde ei ole koko ajan avoista onnea. Olen nyt yrittänyt tässä ymmärtää naistani ja olla välittämättä siitä ettei hän ole halunnut pitkään aikaan rakastella, mutta nyt alkaa jo itsestä(kin) tuntua pahalta. Ollaan yritetty puhua asiasta, mutta se selvästikin ärsyttää naistani ja siinä ei päästä puusta pitkälle. Voihan tottakai välillä olla ilman seksiä ja joskus ei vaan tee mieli. Minusta vaan tuntuu että eläisi kaverin eikä rakkaan kanssa, kun suhteesta puuttuu läheisyyttä ja helliä hetkiä. Olen itse aika läheisyysriippuvainen ja tuntuu että rakastelu on sitten juurikin sitä että pääsee toista ihan lähelle ja voi vaan olla ja helliä. Nyt kun sitten ei ole seksiä jää pois myös iso osa siitä läheisyydestä ja hellyydestä jota haluaisin.

Toki voi olla läheisyyttä ja hellyyttä ilman seksiäki, mutta sekin tuntuu olevan ongelma. Jos menee toista silittelemään pussailemaan tms. on kohta toinen silleen ettei halua/jaksa nyt rakastella. Sitten sitäkin pitää selitellä että en nyt halunnut edes rakastella (kun tietää ettei toinen kuitenkaan halua) vaan haluaisin vain läheisyyttä. Seksi ei ole koskaan ollut kovin isossa osassa suhteessamme, eikä tarvitsekaan. Nyt kuitenkin tuntuu että on se kuitenkin ongelma kun sitä ei ollenkaan ole.

En tiedä nyt kun tätä kirjoittaa tuntuu että meidän suhteessa muuta olekaan kuin ongelmia. Toisaalta eiköhän ne ongelmat kuulu väistämättä pitkään parisuhteeseen. Haluaisin nyt viimeistään oikeasti yrittää panostaa tähän suhteeseen joten jospa saan täältä jotain neuvoja tms. irti.
Tietääkö kukaan muuten suositella mitään parisuhdeneuvojaa tms. pohjoissuomesta tai onko kellään kokemusta millaista palvelua saa kun on naisparista kyse?
  • 2 / 14
  • pikkupippuri
  • 22.11.2009 0:24
eipäs näytä keskustelua aiheesta syntyvän. onkohan tämä foorumi semmoinen ettei tänne juuri uusia naamoja kaivata? No yritin kuitenkin:)
Nyt teidän asiat eivät ole kohdallaan. Olen mies ja siksi arastelen kirjoittaa. Jos seksiä ei ole ollut todella pitkään aikaan, eikä edes läheisyyttä, hellyyttä.. niin miksi vielä olette yhdessä. Se varmaan täytyisi selvittää, koska sinä kärsit. Jos toinen ei suostu antamaan selviä vastauksia ollaan umpikujassa. Olisiko parempi muuttaa vähäksi aikaa erilleen tai hakea ulkopuolista terapia-apua, jossa käsitellä, mistä kaikki johtuu.. Onko parisuhde muuttunut rutiiniksi aik. aihe sivuaa tätä..

Nyt peräänkuulutan naisnäkökulmaa asiaan!!! Miehenä olisin laittanut jo oman ukkoni seinälle ja sanonut, että haluan sitä...MISSÄ ON VIKA, MINUSSAKO?
Hei pikkupippuri,

(tässä hieman naisnäkökulmaa asiaan)
yhdyn Jusan kirjoitukseen. Ajattelin samaa miksi olette vielä yhdessä jos seksuaalisen kanssakäymisen ohella myös hellyys on hiipunut, samoin nähtävästi puheyhteys...
Olet jo jonkin aikaa seurannut tilannetta ja yrittänyt selvittää asiaa. Kysyisin sinuna häneltä suoraan haluaako hän enää olla yhdessä ja asua saman katon alla. Jos haluaa niin, miksi? Sinä kärsit. Jos hän ei halua keskustella asiasta, niin ehkäpä on parasta muuttaa erilleen ja katsoa jos ongelmasyyt ratkeavat. Jos ei, niin teillä molemmilla on mahdollisuus mennä elämässä eteenpäin ja mahdollisuus löytää uusi elämänkumppani. Helppoa sinulla ei ole ,mutta näyttää siltä että suhteen kannattelu on nyt hyvin yksipuolista. Et voi yksin pitää suhdetta yllä. Voimia sinulle!
  • 5 / 14
  • Kolmoisritti
  • 22.11.2009 16:20
Kysy mihin hän tarvitsee seurustelua ? Mitä hän haluaa ? Ei ole itsestään selvää, että halutaan samoja asioita. Mikä rooli sulla on? Jos ei keskustelua synny, niin ei kannata jatkaa. Terapiat eivät siihen auta.
  • 6 / 14
  • pikkupippuri
  • 23.11.2009 1:08
Se seksin puute ei kuulemma johdu minusta. Häntä vaan nyt ei haluta kukaan tai mikään missään. Epäili olisiko työharjoittelulla, joka on rankkaa fyysistä työtä ja työajat yötöistä aikaisiin aamuvuoroihin syynä. Ei tässä kuitenkaan kumpikaan ole vielä erosta tai erilleen muuttamisesta mitään puhunut, kyllä hän sanoo rakastavansa ja on muutaman kerran pyytänyt "hyvinä hetkinä" että tule kainaloon tai viereen. Mutta kun se joskus tapahtuva pieni hellyyden muru ei mulle tahdo riittää.

Tuntuu vaan että hällä on paljon kivempaa kavereiden kuin minun kanssa. Tottakai saa olla kavereita ja niillekin aikaa, mutta olisi kiva jos joskus olisi aikaa parisuhteelle. Nytkin hän odottaa kuin kuuta nousevaa torstaina kun kaveri tulee meille ja ne pääsee pelaamaan pleikkaria.

Lisäksi minua häiritsee se että mun parhaasta ystävästä on tullut hänen paras ystävä (ja samalla minun ja sen ystävyys mielestäni huonontunut). Meillä on myös ollut joskus tämän kaverin kanssa kimppakivaa ja kaveri tuntuu olevan aika mustis edelleen vaikka mitään ei ollakaan enää pitkään aikaan hänen kanssa harrasteltu. Mutta se riepoo kovasti että joka ikiseen reissuun pitää mennä kolmestaan tai rakas ja hän menee kahdestaan tai sitten minä ja hän. Mutta jos joskus yrittää kahdestaan mennä jonnekin nostaa tämä ystävä hirveän älämölön siitä.
  • 7 / 14
  • pikkupippuri
  • 23.11.2009 9:29
Yöllä saatiin juteltua asioista ja onneksi nyt näyttää siltä ettei tässä kuitenkaan mitään suurta hätää ole. Kulta pyyteli taas kovasti anteeksi kun on ollut välillä ajattelematon. Juteltiin siitä miksi ollaan yhdessä ja kovasti molemmat rakastetaan toisiamme ja rakas sanoi ettei tosiaan halua erota tms. ja että vaikeudet on tehty voitettaviksi.

Nyt siis näyttäis molemmilla olevan asenteet kohdillaan joten jospa tästä taas pääsis suhdetta korjailemaan. Oli kyllä puhetta siitäkin että tarvitsisi panostaa enemmän suhteeseen arjessakin, ettei aina tarvitsisi ensin korjata sitten hajottaa ja taas vähän korjailla ja paikkailla. Jospa tämä tästä.
  • 8 / 14
  • Kolmoisritti
  • 23.11.2009 23:40
Mä oon aikanaan nähny melkoisia lesbotappeluja just tuollaisten kolmiodraamojen vuoksi. Kaikki meni sit loppujen lopuksi bänks. Sitten kun niitä on useita peräkkäin, niinku vaihaterita. Ei hyvältä näytä, kun kaksi on rakastunu samaan henkilöön, mut tää on vaan mun mielipide.
pikkupippuri kirjoitti: "Yöllä saatiin juteltua asioista..."

Tuossa kerroit nyt aivan keskeisen seikan. Myös seksistä pitää puhua ja erityisesti kuulla ja ymmärtää mitä kumppani haluaa.
Juu tilanne jo on vähän tasoittunut. Kerran on tässä rakasteltukin ja se tuntui melkein yhtä jännältä kuin eka kerta kun oli ollut niiin pitkä tauko:) Rakas totesi sen jälkeen että pitäisi rakastella enemmänkin.

Ei tässä kuitenkaan nyt sillä tavalla ole mitään kolmiodraaman aineksia että vaan me rakastetaan toisiamme ja tämä kolmasosapuoli on sit meidän ystävä. Eikä hänellä ole mitään rakkaustunteita kumpaankaan meistä, luojan kiitos. Just sen takia lopetettiin ajat sitten kolmistaan touhuaminen ettei sitten tule mitään älytöntä draamaa ja se ei tuntunut enää meistä kivalta että rakas piti jakaa toisen kanssa. Mutta siis niin pitää varmaan vielä joskus tässä jutella ystävänkin kanssa ettei hän vaan kuvittele mitää että hän jotenkin jollain tasolla kuuluisi meidän suhteeseen. Yhteenvaiheeseen hän nimittäin alkoi puhumaan että me ollaan niinku polysuhteessa, mutta siihen älähdettiin sitten molemmat ja pistettiin jarrua ja hommat jäihin niiltä osin ystävän kanssa.
  • 13 / 14
  • pikkupippuri
  • 27.11.2009 0:16
No on se kerrankin hyvä tässä tilanteessa, muistan minäkin aikoja kun kerta päivässä ei riittänyt:D Nyt olisin varsin tyytyväinen jos ois kerran viikkoon. Minä taas en voisi kuvitella eläväni miehen kanssa, meitä on moneen junaan...