neitsyys?
Olen 24 vuotis lesbo ja häpeäkseni vieläkin neitsyt. Tilaisuuksia on ollut muutamakin mutta miehet eivät seksuaalisesti kiinnosta. Seurustellut en ole ikinä vaikka olenkin tavannut muutamia lesbo/bi naisia, jotka oisivat olleet kiinnostuneet. En joko tarttunut tilaisuuteen koska olin vielä kaapissa tai koska se toinen ei sit loppujen lopuksi kiinnostanut niin. Niin tai näin, tämä kokemattomuus jokseenkin ärsyttää. Tällä hetkellä en liiku oikein piireissä, joten ei tule tavattuakaan ketään. Ja sitten jos sattusikin tapaamaan asia tulee varmasti puheeksi. Mietinkin tässä vain, että onko kohtalotovereita tai ihmisiä, jotka osais antaa neuvoa - onko tilanne yleistäki meidänlaisten joukossa ja miten itse kumppanina suhtautuisit asiaan?
En sanoisi omalla kokemuksella, et se olisi mitenkään tavatonta. Pitkään kypsyneitä ihmisiä on, mut niillä on tapana pitää matalaa profiilia, koska tietty viriiliyys tuntuu olevan normi. Asiassahan ainoa ongelma on siinä, että koet sen itse ongelmaksi ja sit sen tähden päädyt tekeen jotain epätoivoista vain jotta se tulee tehdyksi. Tiedän henk. koht. sinua vanhempia 'neiteitä'.
Jos hakee seksuaalipitoista suhdetta, niin sisäänajon puute voi olla riesa. Mut omalla kokemuksella sanoisin et riesa kokemattomuudesta on itse henkilöllä itsellään. Joka sit purkautuu sellaisena liiallisena yrittämisenä ja sit masennuksena kun ei heti osaakaan kaikkea tai puhti ja stondis loppuu. Seksi ei saa olla suorittamista, se on kivaa intohimio :)
Suurempaa haastattelua en ole tehnyt, joten vastaan vain omasta puolestani. Ensinnäkään neitsyys ei ole minkäänlainen häpeä, eikä mahdollisen kumppanin neitsyys minua häiritsisi. Paremminkin voisi luulla, että sitä kokeiluintoa olis vastapuolellai sitten enemmänkin.. Itse olin aikoinani saman ikäinen, ja kyllähän se kai vähän harmitti, mutta ei kyllä hävettänyt. Eikä se tainnut sen kummemmin tulla ensimmäisen (tai toisen) kumppanin kanssa puheeksi.. Tärkeintä olisi muistaa, että sitten kun se ensimmäinen osuu kohdalle, niin parempaa on luvassa.. Itse ainakin jännitin niin paljon, että paljon hauskemmaksi muuttui seuraavilla kerroilla. Ja vielä tärkeämpänä: jos miehet (tai yleisest iottaen vastakkainen/toinen sukupuoli) ei kiinnosta, niin ei todellakaan kannata alkaa säätämään, vain koska olisi enemmän tilaisuuksia tarjolla. Eikä homoseksuaalien keskuudessa seksi vastakkaisen sukupuolen kanssa ole minkäänlainen meriitti (no, ei miinuskaan, minun mielestä).
Ja mitä lesboista luulen tietäväni, niin et ole asiasi kanssa yksin/erikoinen.
Neitsyys on oudosti demonisoitu, varsinkin jos ottaa huomioon kuinka arvostettua se on ollut aikanaan.
Itse olin poikuuteni pitäny kanssa, hmm, 24-vuotiaaksi, riippuen tietysti miten se määritellään. Jonkun määritelmän mukaan olen vieläkin neitsyt.
Seksuaalisen (homo)kulttuurin paine on iso, sen myöntänevät kaikki. Vaatii valtavasti tietoista työtä oman mielen kanssa, että sen paineen kanssa selviää ja pystyy itselleen tekemään selväksi sen, että omaan tahtiin mennään. Varsinkin kun kyseessä on jokin niinkin intiimi asia kuin seksi. Ei sen kanssa kannata hätäillä. Kyllä sen sitten itse tietää koska on sellainen ihminen ja tilanne, että voi räpistellä sen ekan kerran läpi :)
Ja mitä tulee kumppanin neitsyyteen, en suhtautuisi asiaan kuin korkeintaan olemalla ekstrasti huomioonottava. Ei se ole punainen vaate eikä myöskään mikään erityisen kiihottumisen lähde.
Mikä se neitsyyden kriteeri tarkkaan ottaen on ts. milloin poikuus menee? Mitä mieltä olette seuraavista (kun puhutaan pojista/miehistä):
a) saa ensimmäisen siemensyöksyn tahattomasti tai tahallisesti
b) pussailee ja hyväilee toisen kanssa mutta kumpikaan ei tule
c) runkkaa toisen kanssa, mutta ei koske toista
d) runkkaa toisen kanssa niin että koskee toista
e) harrastaa suuseksiä antavana osapuolena
f) harrastaa suuseksiä ottavana osapuolena
g) harrastaa anaaliseksiä antavana osapuolena
h) harrastaa anaaliseksiä ottavana osapuolena
Jotkuthan ei välttämättä tee noista kuin kohtia a-d, vaikka olisivat koko ikänsä olleet parisuhteessa.
Olen itse samanikäinen ja muuten samassa tilanteessa, mutta siinä mielessä vielä huonommassa että olen vieläkin kaapissa.