Audi-O

• 1 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 3.9.2009 17:33
Audio tarkoittaa ääntä. Audin myyntijohtajan Esko Kiesin julkilausumista on noussut melkoinen Audi-O.

Olen viime viikot kierrellyt Suomea pitkin ja poikin. Hiljalleen on alkanut kasvaa sellainen mielikuva, että Audi-kuljettajat ovat eri rotua, kuin me tavallisen menopelin ohjastajat. Varsin usein näillä matkoilla minua on kiukuttanut takapuskurissa useimmiten roikkuva Audi. Jotenkin olen toistuvasti kokenut olevani tiellä, tarkoittaen tässä estettä. Katson ajavani liikennevirrassa sujuvasti, vaikkakin peltipoliisit ottaen huomioon. Moottoriteillä näyttää siltä, että vasen kaista on rakennettu lähinnä vain Audi-merkkisille autoille! Maantiehen maalattu keltainen viiva ei tietenkään koske Audeja. Kantani on se, että hyvin monella Audi-kuskilla on samaa asennevikaa kuin Kiesillä.

Mielenkiintoista on nähdä, millaisen vahingon öykkäriautoksi Bemarin jälkeen nousseelle Audille tästä episodista aiheutuu. Tätä menoa vain ruosteinen Lada on hovikelpoinen ajopeli. ;-)
  • 2 / 9
  • Kolmoisritti
  • 3.9.2009 20:50
Must koko juttu oli tosi tyhmä puolin toisin. Miks akat nostaa älämölöä tollasesta ? Luulen , et syy oli siinä, kun se tyyppi kehtas sanoa, et naisista ei oo johtajiksi. Ei kaikista ookaan! Mut ne haluu johtajiks ja täs on se pointti.

Kuka määrää kaapin paikan?

Tuli vaan säälittävä kuva suomalaisista naisista, kun luki niit mielipiteitä. (En osta Audia! Ostan Volvon) Kahjoa. Mä en ostais kumpaakaan, vaan energiaa säästävän ja ehkä sit sähköauton.
  • 3 / 9
  • Statisti
  • 4.9.2009 7:56
Ehkä tyhmintä mitä mies voi tehdä johtavassa asemassa asiakasrajapintaa hallinnoivassa toiminnossa on kuin haukkua yhtä rahaa taloon tuovaa asiakassegmenttiä. Kyllähän tällaisen tapauksen pitääkin jättää paikkansa.
  • 4 / 9
  • millikan
  • 4.9.2009 9:16
Itse olenkin jo pitkään ollut sitä mieltä että järkevä mies on mahdollisimman vähän tekemisissä naisten kanssa. Ainakaan niistä ei kannata julkisesti sanoa yhtään mitään.

Heteroseksuaalisuus, ei se toimi.
  • 5 / 9
  • Public eye
  • 4.9.2009 10:04
Itse en oikein jaksa ymmärtää sitä, miksi jotkut yrittävät tästä koko sopasta väen vängällä vääntää asetelmaa miehet vs. naiset. No, toisaalta sen kyllä voikin ymmärtää tuohtuneiden ajatusmaailma huomioon ottaen, kun lukee keskusteluihin asiasta suollettuja kommentteja.

Aivan selvästi tässä kuitenkin ovat vastakkain vanhakantaisten sukupuoliroolien ja stereotypioiden kannattajat vastaan avarammin ajattelevat, ihmisiä yksilöinä arvioivat henkilöt, genitaalien laadusta riippumatta. Ei se älämölö ole "akkojen" keksintöä. Jokainen liike-elämää ja kauppaa ymmärtävä ihminen käsittää, että asiakkaitaan halveksiva myyntijohtaja on väärällä paikalla.

On totta kai selvää, että kaikista naisista ei ole johtajiksi. Se ei kuitenkaan johdu siitä, että he ovat naisia, vaan siitä, että kaikista nyt vaan ei ole johtajiksi. Tämä kohu sinänsä on jo osoittanut, että todellakaan kaikista miehistä ei ole johtajiksi, ei edes silloin, vaikka heidät olisi syystä tai toisesta johtajan pallille istutettu. Eikä se johtajuus ole mikään ihmisen mitta. Useimmista johtajista ei olisi suorittavaan työhön eikä alaisiksi, ja varsinaisen työn sen johtajan optioiden eteen tekevät juuri osaavat työntekijät.
  • 6 / 9
  • Public eye
  • 4.9.2009 10:12
JuhaniV kirjoitti: "...sellainen mielikuva, että Audi-kuljettajat ovat eri rotua, kuin me tavallisen menopelin ohjastajat"

Hesarin pilapiirtäjä on oivaltanut saman asian (kuvan kuljettajan lakissa näkyy Audin tavaramerkki, neljän renkaan rivistö).

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135249031444.gif

Tähän audikuskeille erityisesti ominaiseen asennevammaan saattaa olla osasyynä automerkin yleisyys työsuhdeautona henkilöillä, jotka ovat onnistuneet saavuttamaan tietyn statuksen organisaatiossaan.
*propakandamoodi* Oma Audi lähti vaihtoon, kun vastapäisen kerrostalon ikkunasta joku huusi: "Perkeleen saatanan kapitalisti!", ja auto oli lisäksi naarmutettu pariin otteeseen. Mihin vaihdoin? Kävelemiseen eli vaihdoin asuinpaikkaa. Autoa ei huusholliin enää tule, sillä helsinkiläisillä on toimivan joukkoliikenteen lisäksi riemastuttavia yhteisöllisiä auton hallinnointitapoja, eli kuulun osuuskuntaan, josta sopivan kiesin saa tarvittaessa. Normaalioloissa ei meikäläinen roiku enää kenenkään taustapeilissä, vaan ennemminkin osoittaa mieltä ilmastotapahtumissa, mm. huomenna: http://www.ihmistulva.fi/ *propagandamoodi päättyy*

Kohun suhteen komppaan voimakkaasti Public eyea. Ei minua naisena loukkaa jonkun omasta mielestään tosimiehen mielipiteet, mutta hiukan ihmetyttää, että Audin myynnin johdosta on vastannut noinkin arvostelukyvytön tyyppi. Voimia hänen naiselleen.
  • 8 / 9
  • arkadas
  • 4.9.2009 22:51
Työpaikalla keskustelimme tästä Kiesin tapauksesta... Tj ajelee isolla brittimaasturilla, myyntipäällikkö ruotsalaisfarmarilla (sillä lentokoneistakin tutulla, jota uhkasi lakkauttaminen) - minä - no, firman saksalaisvalmisteisella pakulla. Tj:n ajatukset ovat lähellä Kiesin vastaavia :/

Kuitenkin epäilimme tätä Kiesin jutustelua jopa harkituksi. Yhdellä lailla se on perusteltua, nimittäin, jos myyntijohtaja Kiesin optioneuvottelut ajautuivat umpikujaan,
tällainen "vitsiksi tarkoitettu" kommentointi saattaisi hyvinkin olla tapa poistua talosta. Tietysti edellyttäen, että julkisuuteen annetaan tieto, että ko henkilö "irtisanoutui itse" (totuuttahan emme tässä vaiheessa tiedä vieläkään)... Tehtävistä vapautuu heti ja irtisanomisajan palkka juoksee...

Juhanille noista aloituksen Audi yleistyksistä: Suosittelen ajokokemusta käytetyllä pakulla, josta jonkun firman teipit on poistettu - mieluusti Turunväylällä, Kehä ykkösellä, sekä Kehä kolmosella ruuhka-aikaan. Huomaat, etteivät ne Audit pelkästään kiilaile, ohittele ja käyttäydy törkeästi - mukaan sopii japanilaiset riisikupit, italialaiset sekundaferrarit, sekä T-mallin jälkeläiset.... Kaikille yhteistä on se, että "pakun" ohi on pakko päästä... ja sitten ollaankin jaloissa (tai siis puskurituntumalla edessä...)
(Ajatus videokameran asentamisesta tuulilasiin kuvaamaan työmatkani tapahtumia on alkanut kiinnostaa kummasti - uskoisin, että poliisisetiäkin alkaa kiinnostamaan muutamat samaan aikaan säännöllisesti liikkuvat ajoneuvot - toistuvien liikennevirheiden takia...)
  • 9 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 10.9.2009 6:12
Taloussanomat on tehnyt jutun
"Katso mitä automerkkisi kertoo sinusta"

Audi
Teknologiaa arvostava, ihailee kosketusnäyttöpuhelintaan ja harjatusta teräksestä valmistettua liesituuletintaan. Ajaa lähes aina hieman rajoituksia nopeammin, koska edelläkävijällä on suorastaan velvollisuus ottaa harkittuja riskejä. Oikeistolaishenkinen tai hivenen elitistinen maailmankatsomus.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/09/09/katso-mita-automerkkisi-kertoo-sinusta/200919598/139