Viharikosko?
Autoni takaikkuna ammuttiin tuusannuuskaksi Hämeenlinnassa. Itse istuin onneksi juuri sillä hetkellä luentoa kuuntelemassa.
Pitäisikö tapahtumaa käsitellä viharikoksena, kun homon autoa ammuttiin? ;-)
Ei kai sinulla ollut lappu takaikkunassa "Gay on Board" kuin heterot pitavat "Baby on Board, slow down"
JuhaniV kirjoitti: "Autoni takaikkuna ammuttiin tuusannuuskaksi Hämeenlinnassa."
Aika rajua menoa! : o
Torontosta kyseli, josko autossa olisi ollut jokin symboli. Ei ollut. Aivan tavallinen Volvo ilman minkäänlaisia tarroja. Siis se viharikosajatus oli pelkkä vitsi.
Tekijä oli tähtäillyt kuulapyssyllä (?) kavereitaan jalkaan. Pyssyssä oli metallikuulia. Laukaus oli mennyt ohitse ja osunut kimmokkeena takalasiin, hajottaen sen kokonaan. Ihmettelin poliisille leikkiaseena pitämäni voimaa. Poliisi oli sitä mieltä, ettei pyssylle ole mitään kunnon käyttötarkoitusta (tarkkuusammunta) tms. Kuulin jostakin, että tuollaisen aseen kuula voi poskeen osuessaan lävistää sen. Silmään osuessaan se on kerrasta silmän meno. Mihin tarkoitukseen tuollaisia tussareita oikein valmistetaan?
Poliisi on nyt selvittänyt tekijän, mies 18 v. Hän on tunnustanut teon ja luvannut korvata vahingon. Asia ei kenties menekään aivan noin, sillä hän ei tiedä vielä millainen lasku on odottamassa. Pelkkien kulujen osalta mennään jo jossakin pitkällä toista tuhatta euroa. Jos laskuttaisin tämän takia tekemäni työtunnit, siitä tulisi myös iso lisä. Jos vakuutusyhtiö kytketään mukaan, ja jos oikeus asian käsittelisi, loppulasku voisikin olla vielä paljon suurempi. Epäilen, että opiskelijalla ei tuota summaa taida ollakaan irroittaa niin vain.
Poliisi suositteli korvauksista sopimista suoraan.
OK, koetan ymmärtää näitä nuoria ainakin pikkuisen. Itsekin olin sen ikäisenä kiinnostunut kaikesta räjähtävästä. Varastimme isiltämme kantopommin nalleja ja niitä paukuttelimme. Jäimme tietenkin kiinni ja selkään tuli oikein kunnolla. "Harrastuksemme" loppui siihen, kun eräältä luokkatoverilta silpoutuivat kaikki sormet omatekoisen pommin kanssa. Toinen kaveri oli rakentanut omatekoisen pistoolin, jonka tekemistä hän ei hallinnut. Kun hän laukaisi aseen, piippu irtosi ja meni hänen kasvojensa jostakin kohdasta aivoihin. Kuolema tuli heti.
Aivan toinen juttu tähän jatkeeksi.
Huollon ajan käytössäni oli hetken autovuokraamon Audi henkilöauto. Ajelin aivan samalla tavoin kuin vanhalla Volvollakin. Huomasin selvästi, että nyt minua simputettiin liikenteessä. Röyhkeitä kiilauksia ja muuta kiusantekoa. Auton merkillä näyttää olevan väliä liikenteessä.
"Huomasin selvästi, että nyt minua simputettiin liikenteessä. Röyhkeitä kiilauksia ja muuta kiusantekoa. Auton merkillä näyttää olevan väliä liikenteessä."
Parahin Juhani. Auton merkillä ja mallilla on väliä pääkaupunkiseudun liikenteessä. Itse ajelen päivittäin työni takia pakettiautolla. Nämä röyhkeät kiilaukset ja "muu kiusanteko" ovat minulle erittäin tuttuja automerkeistä Audi - Volvo, ja siltä väliltä. Suurin osa kiilauksista on luonteeltaan sellaisia, joista poliisisetä rapsauttaisi roimat sakot - liikenteen vaarantamisesta - jos vain sattuisivat näkemään.
Kaikki vain sen takia, että kulkupelini on kookas pyörillä oleva kaappi, jonka takaa metriä alempana istuvat henkilöauton kuljettajat eivät mielestään näe liikennettä edessään riittävästi. Siksi näitä kiilareita löytyy. Ja kun eteen on päästy, aletaan hypistelemään kännykkää ja hidastelemaan siinä edessä. Sanotaanko näin, että itse liikun ajoneuvolla kohtuullisen ripeästi, lain sallimissa puitteissa, silti olen monen automerkin kuljettajan mielestä tientukko. (Olen miettinyt videokameran asentamista kuvaamaan liikennettä edessäni yhden työmatka-ajon ajaksi. Sen tallenteen luovuttaminen poliisille toisi roimat sakot monelle autoilijalle 17 kilometrin matkalta - tosin saisin todennäköisesti itsekin salakuvaamisesta tuomion =D).
Vinkkinä Juhani - kokeilehan ajaa pakulla esimerkiksi reitti Länsiväylä - Kehä II - Turunväylä - Kehä I - Kannelmäki arkiaamun ruuhkassa (klo 8 - 9) ja laske kiilarit matkan varrella. Sormet eivät riitä siihen...
Alkuperäiseen aiheeseen:
Harmittavaa tietysti, että tällaista sattuu. Auton spraymaalaaminen jengitageilla olisi viitannut enemmän viharikokseen (riippuen tagin sisällöstä). Tosin se olisi tullut huomattavasti kalliimmaksi "korjata". Kannattaisiko ilkivaltavakuutus vastaisen varalta?
Yllätyin et J:lla ei ole sateenkaaritarraa autossaan!
Haastan J:n testaamaan sateenkaaritarran tehon. Ootetaan mielenkiinnolla.
Mun ei tartte pitää tunnuksia.
Golfilla ajava lisää tähän että tietynmerkkiset pienet autot aiheuttavat primitiivireaktioita yhtä kaikki.
Olen tottunut ohi suhahtajiin ja siihen että turvaväli tarkoittaakin vapaata kaistalletulopaikkaa...
Autoilevat viharikolliset ovat pyöräilijän kannalta taksikuskeja ja bussikuskeja. Tämä johtaa siihen loppupäätelmään, että autoilu johtaa kusipäisyyteen.
Tämä kuulapyssytapaus on saanut nyt kenties päätöksensä, ainakin minun osaltani. Poliisi toimi esimerkillisesti, koettaen saada ilkivallan tekijää ja minua keskusteluyhteyteen. Jopa pojan isäkin oli käväissyt poliisin luona. Mitään yhteyttä ei syntynyt. Kyllästyneenä odottamaan, annoin tapauksen vakuutusyhtiölle, joka perii tekijältä kaikki kulut korkojen kera vaikka oikeusteitse. Harmittaa, että joudun myös maksajaksi. Vakuutusyhtiö vähentää korvauksesta omavastuun.
Vahingon tekijä on todennäköisesti persaukinen, jolta korvauksia ei koskaan saada. Kaikki vakuutuksia maksavat joutuvat nyt sitten hänen tekojensa maksajiksi, siis myös minä, omavastuun lisäksi.
Päinvastoin, hänestä tulee loisfirma Lindorffin kanta-asiakas. Sellaisena hän tuottaa rajattomasti hyvinvointia Alankomaiden Antillien eliitin allasjuhliin.