kävin Voguessa 24.4.09

Keräsin rohkeuteni ja päätin lähteä tutustumaan siihen Voguen saunaan.
olin lukenu netistä siitä vaikka mitä.
Nyt olis mahis kun olen kursseilla ja on ns vapaailta (en mennyt työporukan hummppatanseihin tikkurilaan )

Sydän pamppailen haroin alaoven summeria , summeri soi ja vedin ovea, mutta ei auennut... Hitto! No älysin sitteen että olin viereisellä ovella.
5 kerros: Mua jännitti, mutta se katos kun kassalla oleva kaveri avas portin ja olin päässyt hämärään.
Kerroin soperrellen että ooon ekakertaa... maksoin 15 e .
Hän i lähti opastamaan pukulokerolle (ei kaappi) . ja kertoi "Tuolla on iso sauna ja tuolla on pieni baarista saa olutta yms. Kyeselin missä se uima allas on , hän sanoi että voi voi ei sitä enää ole mutta tilalla on videon katselu nurkkaus .
sen takana on höyrysauna .
kapean käytävän (lähellä niitä saunoja oli dark room) ...
No takas pukulokerolle. pukuhuoneessa oli pari n 30 kaveria jo lähössä pois... riisuuduin ja kiedoin äkkiä saamani pyyhkeen lanteilleni ja olinkin jo pienessä pesuhuoneessa 3 suihkun kanssa kettään ei näkynyt. virutin itteni ja kuikistin löylyhuoneeseen ja olihan sillä uros mutta kylläkin pyyhkeeseen kietoutuneena. Minä moikkasin ovelta ja kysyin että saapiko sitä tulla munasillaan kaveri sanoi , että oma valinta. Läpsäytin paljaan persukseni saunan lauteille. Siinä juteltiin ja kaveri kertoi olvansa torniojoen varresta ja puhui hauskaa murretta, minä puhhuin oulun murretta.
porukkaa oli tuon ailtana vähän. 3 50 v. ja kolme kolmikymmpistä, Seksiä! Sitä näin vain höyrysaunan hämyssa kun kaveri otti suihin eipä paljon muuta, ai niin siellä video nurkassa komearaaminen uros runkkas komiasti ja minä koitin mutta jännitti... Lähin pois klo 23 jälkeen ,juna lähti.Tulen kyllä toise kerran, vaikka paikka on hieman kulunut ja hämärä (valot)...
En voi sanoa muuta kun et on sulle "luotu mielikuvitusta"..no maalaiset on onnessaan vaikka pääsis millaiseen saunaan
ku ne raukat ei ole koskaan käyneet OIKEASSA gay saunassa valitettavasti Vogue ei voi antaa sellaista kuvaa
millaisia todelllisesti euroopan saunat ovat,siis palvelultaan,puhtaudeltaan ja sisustukseltaan.
ai niin...alkaako jalkapohjia jo kutittaa?
poikkeileppa katseleen vaikka netistä varsinkin Budabestin saunoja ja Saksan
http://www.gaysaunen.de/
Älä nyt Maurice turhaan morkkaa Vogueta, onhan se sentään Suomen suurin, komein, mahtavin ja ennenkaikkea hienoin homosauna. Vaikka onkin ainoa. Siisteydessään, monipuolisuudessaan yms. se mielestäNI päihittää suurimman osan keskisen Euroopan ns. laatusaunoista. Parasta kyseisessä herrainkylpylässä on joskus hyvinkin savuinen terassi, jossa herrainklubilaiset laittavat kaikki mahdolliset maailman asiat järjestykseen. Siksi tykkäänkin käydä siellä mieluiten alkuviikosta ja jo iltapäivästä kun ei ole vielä pahemmin säpinää.

Suosikkiherrainkylpäyäni (oli) Budapestissa Gellert-hotellin yhteydessä oleva kylpylä. Sosialismin aikaan se oli todella hauska paikka. Nyt se on ankea ja homot kiertävät sen kaukaa.
..jokaisella on oikeus oman näkemykseen ja mielipiteensä ja se on mulla ihan suoraan paikka suoraan "hanurista,!
ENKÄ SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN!! ja henkilökunta on ihan sieltä minkä päällä itsekkin istut.
Sorry
Eihän ne ulkomaalaiset gay-saunat ole sen oikeampia kuin tämä ainokainen kotomainenkaan - sillä missä on tuo maaginen määritelmä siitä millainen on oikea gay-sauna.
Yhtä hyvinhän sitä voisi sanoa möläyttää, että mikään ulkomainen sauna ei ole oikeaa saunaa nähnytkään; riippumatta siitä onko se gay vai ei. Mutta jätänpä sen möläytyksen väliin... :)
Helposti käy niin, että kun yrität nostaa esiin jonkin epäkohdan,
ihmiset tarttuvat siihen miten sanot, eikä siihen mitä sanot.
Ja missään gay yhteisössä, keskustelupalstalla en ole nähnyt sellaista keskustelua asiasta tai sen vierestä
missä seuraava kirjoittaja ei olisi "hyökännyt" edellistä kirjoittajaa vastaan negatiivisesti,meillä suomessa on sellainen
rajoitteneisus ,jota voisi tulkita tietämättömyydellä tai jopa tyhmyydellä eli tarkoitan tällä sitä että
seuraavan kirjoittajan et tarvitsisi "repiä peliverkkareita" jos joku muu tai toinen henkilö ei olekkaan asiasta samaa mieltä,
koska kantoja kun on monenlaisia eri asiaoista.
Minä pysyn edelleen kannassani ja kirjoitan vain jos olen asiasta omaa mieltä ja olen asiassa ollut osallisena,
ja tässä tapauksessa olen "Gay saunan suusrkuluttaja" ja pidän Gaysauna kultuurista ,
(ja teen heti selväksi että tiputtakaa sana "sex"pois vaikka asian haluaisittekin niin ymmärtää,)
mailaman saunoissa on ihan Baarejakin ja kaverit vain hengailee niissä sen kummempaa tarkoitusperää.
Olen kolunnut liki kaikki europaan, ameriikan, kaukoidän saunat ,
olen edelleen sitä mieltä että sauna kotimaassa hävettää
eikä pelkästään saunan pienuutta vaan yleisesti,palvelua ja sen tasoa.
Mutta syykin on ilmeistä , kun ei oloe kilpailua ei ole palvelua
(palvelulla tarkoitan kaikkea mitä yleensäkkin saunan sisällään pitää henkilökunnasta tiloihin)
eli rahat pois ja siinä se.
Saunan ei tule tarjota vain "sexipalveluita,sexi mahdollisuutta ja keskikaljaa"
se on paljon muutakin.
Gay sauna kultuuri on yksi mailman vanhimmista gay miesten seurustelu muodoista ja sen juuret ylettyvät antiikin Kreikaan.
mm,Rooman keisari rakennutti kylpylän 16 vuotiaalle poikarakastetuleen Garagallan tuhoisineen seurauksinee, taarinan lopun tietänette.
Ainoa ns. gay-sauna missä tähänastisen elämäni aikana olen vieraillut, on Vogue. Sielläkin yhden kerran, vuosia sitten. En osaa verrata sen palvelu-, varustelu-, tai mitään muutakaan tasoa minkään muun ns. gay-saunan tasoon. Enkä oikeastaan koe, että olisin tuosta tiedosta paitsi mitenkään; minä kun en koe saunaa ns. sosiaalisena ympäristönä, vaan paikkana jossa voi peseytyä ja rentoutua löylyssä. Ja mieluiten omissa oloissa tai pienessä seurassa, joiden kanssa ollaan saunomaan menty.

Monen mielestä sauna voi olla mukava sosiaalisena hengailuympäristönä, vaikkapa sellaisen terassi, jonka valtsu mainitsi. Ja ns. isot pojat ovat kertoneet, että on sitä lihallista kanssakäymistä homosaunoissa pitkinpoikin maailmaa.

Mielestäni näissä edellisissä kirjoituksissa on tartuttu juuri siihen mitä sanottiin - ei mitenkään leimallisesti sanomisen laatuun. Eikä "hyökkäilty". Maurice, näytät hallitsevan tämän mainitsemasi "suomalaisen rajoittunesuuden" oivasti. Vaikutat itse olevasi oikein tyyppiesimerkki peliverkkareiden repijästä silloin kun kanssakeskustelijoiden kommentit eivät Sinua miellytä.
niimpä niin
ei se herrallakaan ole oivat herneet pusissa
kaikista kirjoitteluistasi päätellen joka toisessa osastossa ja kirjoittelu määrässä
jossa minä verrattuna sinuun olen vielä "neitsyt"
Maurice, auttaisi varmaan jos hieman tarkentaisit sitä että mitä epäkohtia siellä mielestäsi on ja mikä pitäisi olla paremmin. Se että sanoo jonkun olevan huono sen kummemmin tarkentamatta on kritiikkinä aika arvotonta jos tässä ei huutoäänestystä olla harjoittamassa...

En ole Voguessa käynyt, joissain muissa homosaunoissa kyllä. Millainen paikka se sitten on?