Hermafrodiitiksi avioliiton kautta?

• 1 / 7
  • betonicwater
  • 12.11.2008 17:03
Avioliiton uskonnollinen pohja?

Miesnainen on täydellinen?

Ehkä on näin, että moni mies tuntee itsellistä naista sisällään, sillä uskonnollisessa mielessä vastakkaisen sukupuolen rakastaminen koetaan itseään täydentävänä tunteena.
Uskossa olevat ajattelevat, että se naisellisuus, joka on otettu pois kylkiluun muodossa palautuu mieheen, joka on se perusta, ei nainen.
Tämä on mielestäni tunnustus sille, että uskossa olevat miehet kokevat, että olla mies ei ole itsessään hyvä.
Väitetään, että:
Avioliitossa nainen, naisellinen elementti tekee miehestä kokonaisen. Poistettu kylkiluu!
Olen lukenut yllä olevan kuvauksen lyhennettynä avioliitosta ja tarkoituksesta pappien sanomana näin, ja se onkin aina vähän ihmetyttänyt, että mitä sitä seuraa.
Avioliitossa mies ja nainen ovat yksi.
Ilmeisesti hermafrodiitti olotila on tavoiteltava olotila?

Olisiko transsukupuolisuus siis normaali olotila tai olla hermafrodiitti?

Miehet itse eivät koe itseään kokonaisena, vaan nainen tekee miehestä sekä että.
Silloinhan transsukupuolinen pappi olisi kuin piste iin päälle.
Jumalallinen ilmestys.
  • 2 / 7
  • deli
  • 12.11.2008 21:45
Minun sisälukutaitoni on äkkiä romahtanut. En tajunnut edellisestä yhtään mitään. Mahdanko tarvita pappia vai tulkkia? Terveisin 2xkylkiluu.

(P.S. Meidän menussa on jumalainen annos Ribs and BBQ Souce, liippaa ainakin likelle, mutta luulen että kyse on eri ravintolasta.)
Tarvitaan kielenkääntäjää.

Nyt on näin:

Mies on se josta on luotu nainen (Kylkiluusta tehtiin Eva)

Uskonnollisessa vihkimisessä, mies löytää toisen puoliskonsa (on nainen!= Kylkiluu)

Eli kun papit puhuvat aina siitä että miehen puoliso on nainen, "ja se mitä kaipaa on sitten se kylkiluun kappale uudelleen liittyneenä häneen."

Otetaan nyt sitten se kylkiluu, joka on nainen. Avioliitossa kylkiluun kappale liittyy mieheen kiinni, ja tehdään siitä kokonainen, ehjäke.

Jumala loi naisen koska mies sanoi, ettei hänen ole hyvä olla yksin.
Niinpä Jumala kuuli valituksen ja repäisi luun rintakehästä sekä loi naisen.

Seuraatko perässä?

Avioliitossa käsitetään näin, että heistä tulee yksi.

Mies, ja nainen. Ovat yksi.

Hemafrodiitilla on kaksi sukupuolielintä!

Oletko kärryillä?

Nyt avioliitossa mies ja nainen ovat sitten yksi, mies on löytänyt puoliskonsa!

No niin....

Nyt sitten mies on täysi, hänessä on naisen sukupuoli ja miehen sukupuoli.

Kylkiluu on hänessä takaisin.

Ymmärsitkö vai pitääkö kirjoittaa hitaammin?

Tai pitäisikö tämä toistaa muutaman kerran?

Ilmaista jollain muulla tavalla, ehkä piirtää kuvia?
  • 4 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 12.11.2008 23:57
Jopa otsikkokin on virheellinen. Sitä termiä ei käytetä. Nykyisin puhutaan intersukupuolisista henkilöistä.
  • 5 / 7
  • deli
  • 13.11.2008 1:09
Juu, kyllä nyt ymmärrän kaikki sanat ja niistä koostuvat lauseet. Mutta pointti on silti hiukan kateissa. Mutta yritän: Suomessa oli vuoden 2007 lpussa 953049 avioparia, tämä tarkoittaa siis samaa määrää "hermafrodiitteja" (intersukupuolisia)? Vai otetaanko tähän mukaan vain kristillisten kirkkokuntien vihkimät parit, joiden luusto on kuvaamallasi tavalla eheytynyt?

Se seuraushan tästä ajattelusta on, että Suomen väkiluku romahtaa, kun yhteen liittyneet avioparit lasketaan yhdeksi yksilöksi, jolla on molemmat sukupuolielimet (ja huutomerkki perään).

Vai oliko pointti ehkä irviä kristillistä avioliittoa? Avioliittoinstituutiossa voi olla paljonkin keskustelemisen aihetta, mutta edes kaavioita piirtämällä ja rautalangasta vääntämällä minä en oivaltanut, mistä tässä aloituksessa on tarkoitus keskustella. Rajoittunut olen mielikuvitukseni suhteen, sen myönnän.

Mutta raamatullisen ilmauksen mukaan avioliitossa mies ja nainen tulevat yhdeksi lihaksi. Ja kaikkien hyvää tarkoittavien kirkkoisien kauniiden puheiden mukaan varmaan myös täydentävät toisiaan henkisesti. Hienoa. Kaikkea hyvää minun puolestani kaikille niille, jotka elämänsä toisen kanssa jakavat ja enemmän tai vähemmän yhdeksi tulevat! Myös meille, joilla yhteiseloon ei sisälly minkään jäsenen tai ruumiinosan palauttamista paikoilleen. Love makes the life worth living.
Tykkään hermafrodiitti sanasta, en tajua sitä negatiiviseksi.
Nykyisin homo tai heteroseksuaali on käsitteenä sukupuolisesti rajoittunut? ;)
Ei loukkaa homoja.

Mutta nyt sitten hienoon intersukupuolisanaan liittyen:

Olen tulkinnut Raamattua tieteellisesti, viittä vaille teologin asiantuntijuudella. ;)
Uskon, että itse tarinoiden Jumala, on Hermafrodiitti!
Jumala loi Aatamin, eli ihmisen omaksi kuvakseen, irroitti Hermafrodiitista naisen eli Eevan.
Aatamista tuli mies tässä yhteydessä.
Avioliiton satamassa mies löytää osan jonka hän menetti.
Näin kuvaillaan uskonnollisessa liturgiassa asia.
Mutta eri sanoilla, eikä sitä kerrota suoraan, kansantajuisesti!

Tiia Aarnipuu kirjoitti tänään 13.11 2008 hyvin Mielipideosastolla Jeesuksen:
"Varhaiskristillisestä taiteellisesta kuvasta, Jeesus parrattomana pitkätukkaisena, pehmeäpiirteisenä hahmona, joka ratsasti Jerusalemiin istuen aasin selässä, niin kuin naiset istuvat."
"Keskieuroopassa veistettiin ja ihailtiin krusifikseja, joissa Jeesuksella oli koristeelliset naisen vaatteet ja selvästi pyöreät rinnat."

Tiia on samaa mieltä, kuin itsekin eilisessä viestissäni, kristinusko on moni-ilmeinen ja sukupuolisesti täysin irrationaalinen todellisuudessa.
Tai ehkä se siis kuvastaa tavallaan todellisuutta, jossa monesta ihmisestä ei voi nähdä sukupuolta kuin vain pukeutumisen ja meikkaamisen avulla.
Moni mies on naisellinen ja nainen miehekäs.
Se voi olla hartioiden ja muun vartalon muodoissa tai kasvoissa.
Todella moni nainen menisi täysin miehestä, ja päinvastoin, jos hänen vartalo peitettäisiin, naisten meikki poistettaisiin ja kampaus kaikilla muutettaisiin sukupuolineutraaliksi.
Helppo nähdä, esim. näkyvissä poliitikoissa, julkisuuden henkilöissä ja huippumalleissa (naiset) on näitä piirteitä.
En luettele nimiä, mutta monta juolahtaa mieleen.
Joten pappi, miehestä naiseksi on enemmän kuin OK.