HIV Helsingin Sanomissa 16.10 2008

Tämä on todella kamala tilanne.
Suomessa ei pidä uskoa, että meillä kaikki olisi hyvin hiv tilanteessa ja riskikäyttäytymisessä.
Voin henkilökohtaisesti kertoa, ettei maassamme todellakaan kaikki käyttäydy seksuaalisissa kontakteissaan vastuuntuntoisesti.
Itse sinkkuna olen kontaktissa silloin tällöin, aina yhä uuteen ja uuteen (kohtuullisissa määrin!), joskus samaankin henkilöön muutaman kerran, ja voin kertoa, että enemmistö on valmis yhdyntään ilman kondomia.
Henkilökohtaisesti:
Onneksi en pidä tätä tilaa onnellisena, ja tyypit jotka kiinnostavat ovat melkoisen vähälukuiset, enkä itse ole valokuva/vaate mallimies.
Loppu olisi ollut jo käsillä, aikoja sitten.
“Persoonallisuutena ei mistään olet sinä syntynyt, ja kuoleman jälkeen, ei missään sinua ole.”
Tämän ilmaisun uskonnottomana henkilönä loin juuri tässä viestissä, en ole sitä aikaisemmin missään lukenut.

Olen tuntenut jonkusen HIV positiivisen ja jopa yöpynytkin sisarpedissä yhden tartunnan saaneen kanssa.
En ole hysteerinen, enkä tuomitse kaikkia missään tapauksessa!
Pidän monia heistä totaalisen vastuuntuntoisina ihmisinä, joilla on saattanut vain yhden kerran humalassa tai seksuaalisessa kiihkossa... unohtua suojatun seksin ehdoton pakko, tuntemattoman ihmisen kanssa, jonka kanssa hän ei seurustellut, tuntenut pitkän aikaa ja käynyt testeissä.
(Pitkä, kirjoitussääntöjä rikkova lauseke josta ei ole helppo ottaa selvää, tiedän.) Valitan etukäteen ettei sinun tarvitsisi vaivautua.

Mopo karkaa käsistä monella ihmisellä seksin yhteydessä, ja tämä on fakta henkilökohtaisten kokemusten kautta todettuna.
Varman muistitiedon mukaan, enintään joka viides on laittamassa ensin kondomia päälle tai tarjoamassa sitä ennen peppuseksiin siirtymistä.
Tämä on totta tänäkin päivänä Suomessakin:
Henkilöt joiden kanssa sitten tulee ryhdyttyä seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen, ovat halukkaita useimmiten panemaan paljaalla kalulla, tai halukkaita pantavaksi ilman kondomia.
Kun tämä tulee selväksi…
Omalla kohdallani käy useimmiten siten, että seksuaaliset halut katoavat, syystä ja/ tai toisesta.
Shokkiefekti, kuinka toinen voi käyttäytyä sillä tavoin rikkialttiisti?, ja kuinka lähellä oli, että suostuin siihen?
Pettymyksen laajuus riippuu siitä, kuinka paljon pelkää itsehallinnan menetystä, arvioi omaa halukkuutta tässä tilanteessa sen aikana ja sen jälkeen “henkisessä krapulassa“.
Toisena pettymyksenä on partnerin ajattelemattomuus, se tosiasia, että he olivat valmiita riskeeraamaan oman terveytensä ja myös mahdollisesti ovat välinpitämättömiä seksikumppaninsa terveydestä, riippuen siitä tietenkin onko heillä jokin sukupuolitauti, vakavinta tässä nyt sitten mainitsematta.
Ovatko HIV- positiivisia vaiko ei.
Onko syitä molempiin, vai vain toinen onko syyllinen vaaran aiheuttamiseen, koskien HIV ja muiden sukupuolitautien leviämistä seksikontakteissa.
Kyllä vain, myönnän, että oma terveys tässä tietenkin on se tärkein huolenaihe, ehdottomasti.

Tiedän yhden megasosiaalisen hiv+ tapauksen, joka on ikävä esimerkki homoyhteisöjen sisäisestä “vihollisesta”, persoona joka saattaa samalla olla homoyhteisön kaverilinkki, juoru ja tietotoimisto.
Törmäsin hänen ilmoitukseen gaydar.uk.com , en ole varma oliko uk, mutta hänellä oli selkeä profiili, ruman naaman kuva ja ilmoituksessa halukkuus bb -seksiin eli paneminen paljaalla kalulla peppuun.
Itse aktiivi osapuolena.
Kysyn vaan, että teinkö väärin, etten ilmoittanut poliiseille, ja olisivatko ne edes välittäneet tosissaan siitä, mitä homomiehet tekevät toisilleen.
Kerroin kuitenkin vain hänen ystävilleen tilanteesta, ja ilmoitus katosi liukkaasti palvelusta.
Kuvaavaa on, ettei heillä ystävyyssuhteet katkenneet häneen, joka näin ollen omasta mielestäni on groteskia, ja kuvaavaa monille homomiehille, valitettavasti.
Totuutta on katsottava silmiin, että pystyy välttämään sen aiheuttamia vaaroja itselleen ja muille yhteisöissä, joihin kuulumme, tai luulemme kuuluvamme..

Välinpitämättömyys viime kädessä, onko se totta!, näennäisen hyvän persoonallisuuden näyttelyn ja julkisivun takana!
Eipä ihmeemmin kiinnosta Gay-piireissä ja tapaamisissa käyminen, ystävien pitäminen jne.

Tietämättömyys, vastuuntuntoisuuden puute, epäonni, raiskatuksi joutumisen tuleminen, kumppanin pettäminen, puutteet, jotka johtuvat yhteiskunnan mielettömyydestä, johtajien idioottimaisuudesta, kaikki HIV viruksen menestymisen kannalta tärkeä sanat ja tekijät, joita kaikkia en tiedä edes mainitakaan.

Tässä Helsingin sanomien satoa 16.10 2008

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Hollantilaismiehet+levittiv%C3%A4t+tahallaan+aidsia+veriruiskeilla/1135240280405

“Hollantilaismiehet levittivät tahallaan aidsia veriruiskeilla

Julkaistu: 15.10.2008 23:08

stt–afp

Haag. Hollannissa alkoi keskiviikkona oikeudenkäynti koko maata kuohuttaneessa tapauksessa, jossa kolmea miestä syytetään tahallisesta aidsin levittämisestä orgioissa. Homoseksuaalit miehet olivat harrastaneet suojaamatonta seksiä partneriensa kanssa, jotka oli sitä ennen huumattu. Lisäksi uhreihin oli vielä ruiskutettu hi-viruksen saastuttamaa verta.

Internetin treffipalstoilta orgioihin houkutellut juhlijat huumattiin ekstaasin, viinan ja gamma-huumeen sekoituksella. Huumecocktail jätti uhrit avuttomiksi, eikä monella ollut jälkeenpäin mitään muistikuvia tapahtuneesta.

Juhliin oli houkuteltu ainakin 14 miestä. Heistä 12 on saanut hi-viruksen.

Syyttäjä vaatii kolmikolle 8-15 vuoden vankilatuomiota. “

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/YK+arvostelee+Ven%C3%A4j%C3%A4%C3%A4+olemattomasta+hiv-epidemian+hoidosta/1135240276405

"Emme voi tietää, mitä hiv-epidemialle tapahtuu Kiinassa ja Intiassa, joissa seksikäyttäytyminen vapautuu samalla kun talous kasvaa. Aasiassa on uutta, että suurimmat epidemiat ovat homomiesten välillä suurkaupungeissa", Peter Piot sanoi.

Mutta Piotilla on ilonaiheita Afrikassakin. Etelä-Afrikassa on maailman eniten hiv-tartuntoja, mutta nyt maan uusi presidentti ja terveysministeri ymmärtävät nykyaikaisen hoidon tärkeyden. Edellinen terveysministeri tarjosi vielä lääkkeeksi valkosipulia. “

Jos maailmalla elämä on tällaista, ja jopa hallitustasolla typeryys ja hölmöt ihmiset vaikuttavat politiikkaan, ei tarvitse ihmetellä kansalaisten käyttäytymistä täällä alemmilla kansalaistasoilla ollenkaan.

Lopuksi vielä korjaan mahdollista mielikuvaa, ja kuinka monta ja erilaista niitä syntynee aina lukijasta itsestään riippuen.
Arvostelijat aina paljastaa omaa itseään enempi kuin kohdetta!

Mielestäni villi ja vapaa seksi on hyvää, jos se tapahtuu vapaasti molempien osapuolten sopimuksen kautta, molemmat täysivaltaisia ja itsensä hallitsevia.

Kuka haluaa olla uskollisessa parisuhteessa löydettyään itselleen täydellisen sopivan ihmisen, ei pidä muita tuomitseman.
Koska silloin hän pelkää menetystä, ja se on jo silloin tosiasiassa näin ollen jo menetetty.
Mutta valheessa voi olla parempi elää, kuin todessa.
Parisuhteessa epäilys on halkeama muurissa, reikä padon seinämässä.
Monella tuntemallani parilla onkin avoin suhde, ja ei muuta kuin kondomit ja liukkarit taskuun ja menoksi.

Miksi toteuttaa omistussuhdetta yhteiskunnan arvomaailman myötäisesti, kun seksi ja ihmissuhde eivät kuitenkaan ole sama asia.

Eläkää sen mukaisesti, kuin nautitte seksuaalisuudestanne, mutta käyttäkää aina KONDOMIA, satunnaisessa seksissä.

Tämä on kultainen sääntö ja neuvoni kaikille.

Halilujaa!
Hyvä betonicwater. Sinä itse voit pitää itsestäsi huolta. Ja sen ilmeisesti myös teet. Hyvä niin! Tämä olisi syytä monen muunkin oppia.

Kirjoitit:

> "Törmäsin hänen ilmoitukseen gaydar.uk.com , en ole varma oliko uk, mutta hänellä oli selkeä profiili, ruman naaman kuva ja ilmoituksessa
> halukkuus bb -seksiin eli paneminen paljaalla kalulla peppuun.
> Itse aktiivi osapuolena.
> Kysyn vaan, että teinkö väärin, etten ilmoittanut poliiseille, ja olisivatko ne edes välittäneet tosissaan siitä, mitä homomiehet tekevät toisilleen.

Lähtökohtaisesti: jos joku suostuu riskiseksiin, niin hän on potentiaalisesti hiv-positiivinen (vaikka ei sitä itse edes tietäisi). Gay-treffisivuilla kysymys turvaseksistä on yksi näitä valmiita kysymyksiä joihin voi vastata valitsemalla esim. vaihtoehdoista: "Aina", "Keskusteltava asiasta" tai "Ei koskaan". Jos poliisin uhalla olisi sallittua vastata tuohon kohtaan vain "harrastan turvaseksiä AINA", niin miksi kyseistä kysymystä sitten edes esitettäisiin?

Jotkut hiv-positiiviset harrastavat BB-seksiä keskenään. Tämän vuoksi on kätevää, että he tietävät mikä on kumppanin kanta kyseiseen seksitapaan. Samoin monet hiv-negatiiviset harrastavat aina turvaseksiä, tämän vuoksi on kätevää, että he voivat etsiä seksiseuraa joka on sitoutunut "aina turvaseksiä" -aatteeseen. Minusta tuon kysymyksen esittäminen ja siihen vastaaminen on kaikille hyvä asia. Joskus jotkut näyttävät vain reagoivan siihen toisin.

Poliisi? Ei kai seksiseuran etsiminen noinkin rehellisesti ole rikos? Ja jos hän etsii hiv-positiivisia tuohon BB-seksiin ja kertoo kaikille mikä on hänen hiv-tilanteensa niin minusta kyse on lähinnä rehellisestä toiminnasta.

Suomessa hiv-tartunnat hankitaan henkilöiltä jotka eivät hiv-tartunnastaan tiedä. Eli niiltä, jotka kuvittelevat olevansa hiv-negatiivisia. Tämä on se tartunnansaantiriski Suomessa. Tuo henkilö ainakin antaa tiedon, että BB on hänen harrastuksensa - eli hän on potentiaalinen hiv-positiivinen.

(Tosin tiedän myös ihmisiä jotka ovat hiv-negatiivisia ja sanovat "asiasta keskusteltava" koska he haluavat keskustella turvaseksin rajoista.)

Olen itse hiv-positiivinen ja olen vastannut noihin kohtiin turvaseksistä: "asiasta pitää keskustella".

---

Yleisesti turvaseksistä. Minusta tilanne on hyvin selkeä: Jos joku suostuu riskiseksiin on hän riskikäyttäytyjä ja siis potentiaalisesti hiv-positiivinen. Siinä ei paljoa vakuuttelut tai viikon takaiset testitulokset paperilla mitään kerro (sillä tulokset kertovat vain tilanteen kolme kuukautta ennen testejä). Mitä sillä välillä on tapahtunut... sitä voi vain arvella.

Jos siis itse suostuu riskiseksiin on riskikäyttäytyjä ja ihan oikeasti altistuu hiv-tartunnalle. Minusta tämä asia on hyvin yksinkertainen. Ja koska se on näin yksinkertaista, niin ratkaisukin on hyvin selvä: pitää ITSE pitää huoli itsestään ja pitäytyä ITSE turvaseksissä.