Onko ikää?
Minkä ikäisiä ovat Ranneliikkeen kirjoittajat?
JuhaniV:n keskustelunaloitus otsikolla "Nuoret eivät osaa, eivätkä tiedä mitään" herätti nopeasti keskustelua. Tulikin mieleen kysyä, minkä ikäistä porukkaa täällä liikkuu. Helppoon kysymykseen suora vastaus, kiitos: Ikävuotesi?
Oma vastaus: 20v. (tyhmä ja taitamaton)
30v.
Arvatkaa... ;)
Sen voi laskea nimimerkistäni. Täytin viimeksi 31.
"Nuoreksi" laskettavien yläikärajan vaihtelu on joskus hämmentänyt. En muista, mistä tutkimuksesta oli kysymys, mutta lehdissä törmäsin usean vuoden ajan johonkin "nuorisotutkimukseen", jossa "nuoren" yläikäraja näytti nousevan vuosi vuodelta. Alaikäraja oli aina 15 vuotta. Asia kiinnitti huomioni, koska yläraja oli päätetty niin, että pysyin vuosi vuoden perään täpärästi "nuoret"-ryhmän sisällä. Raja nousi vuosi kerrallaan 24 vuodesta 29 vuoteen (eli nuoret = 15-29?). Jännäsin viime vuonna, mahdunko vieläkin "nuorten" joukkoon, mutta en muista nähneeni enää silloin koko tutkimusta.
27 lukee profiilissakin, jossa ilmoitin iän koska näytän kai nuoremmalta... Vaikka taitaapi tämä numeroyhdistelmäkin tuoda uskottavuusongelmia, edelleen. Mutta en valita. Ehdin vielä vanheta.
(Ei tuosta kuvasta kyllä näköäni näe.)
((Väsynyt mutta uneton.))
Kesäkuussa 35
Ikää on. 36.
Nuori vai vanha? Molempia!
29v.
Ikä on niin suhteellinen käsite: lehtien rikosjutuissa (ne pikku-uutiset siellä lehden sisäsivuilla) 18-20 -vuotiaita jopa 17-vuotiaita kutsutaan miehiksi. Ehkäpä rikos tekee pojastakin miehen.
31. Tarpeeksi vanha tietääkseni että grammareihin ei laitettu vinyylilevyjä :)
Rikosoikeudellisesti ajateltuna "nuori henkilö" on 15-17-vuotias. Että mitäs me vanhukset... :D
19. Parin viikon päästä 20.
Olenko juniori? Heh...
Muutaman päivän päästä 37. Hurja hurja...
Niin, ja tälle kännyköiden äänimuistiosukupolvelle tiedoksi, että ennen grammariakin oli olemassa sanelukoneita: Vahalieriötallentimia, joita fonografiksi kutsutaan. Liekö kukaan Paavi tallettanut viisauksiaan sellaiselle joskus keksintövuoden 1877 jälkeen?
Mulla on ikää 33 vuotta.
On vain 51 v nuori ;)
Luuleko joku tosiaan, että ikä ja äly/viisaus olisi suorassa korrelaatiosuhteessa. Ou no .. I hope
23v. Kamala kun täällä on tollasia vanhoja kääkkiä. Etteks te oo kuulleet, että nykyään on sellasia leikkauksia, mihin voi mennä? ;P
23v. Kamala kun täällä on tollasia vanhoja kääkkiä...
Hups, en tiennytkään, että täälläkin harrastetaan ikärasismia :P
Sanonko mihin leikkaukseen jumjumin olisi syytä etsiytyä? Ja ikää minulla on 49 vee.
"Etteks te oo kuulleet, että nykyään on sellasia leikkauksia, mihin voi mennä? ;P"
Jou!
Näppärimmät leikkaavat itse, tässä tapauksessa hiuksensa ;). Ikä ei tosin sillä alene tästä 31 veestä.
Ps. (mahdollisesti tosikommille lukijoille) Käsitin tämän asian aivan haudan vakavasti ;P
jumjum, osui ja upposi, eh? ;)
No mutta, haudanvakavasti:
Ikärasismia on harjoitettu, mihin tämän ketjun keskustelunaloitus suoraan viittaakin.
Kele!
Ikärasismista puheen ollen: Miksi eräät vanhemmat herrasmiehet syyttävät ikärasistiksi jos kohteliaasti ilmoittaa, ettei halua sänkyyn juuri hänen kanssaan? Olenko piiloikärasisti? :P
38 vuotta mittarissa.
Täällä tuli täyteen juuri 22. Huihai vaan.
Mielestäni ihmisen ikä lienee yksi epätarkin peruste arvioida lajitoverin kypsyyttä tai elämänkokemusta. Mikään ei ole kamalanpaa kuin x-ikäiset "aikuiset", joiden käytäös lähentelee 3 - vuotiaan kauhukakaran käytöstä. Tunnen myös erää 5 - vuotiaan tytön, jolla on älyä ihan valtavasti. Mulla on luki-häiriö ja niinpä teksittä löytyneen punakynän mentäviä rakoja. Rammau, Hewitt ja FAZZIOLI; LOISTAVAA.
D-85: Heh... Niin ne ainakin antaa ymmärtää!
21vee... :p
Toimii se toisinkin päin. Eli joillein nuorille on ollut vaikeaa uskoa ettei minua yksinkertaisesti kiinnosta, että mieluummin haen ikäistäni seuraa. Nuoruus.. miten sanoisin tämän? Minulle nuoruus ei ole yhtä kuin kauneus, vaikka se monille onkin sama asia. En tarkoita, että pitäisin nuorempia rumina tai vastenmielisinä, mutta se mistä itse sytyn helpommin, on tietty varmuus ja karisma. Ja jollain tavalla se linkittyy hieman kypsempään ikään kuin 21 (esim.). Tämä ei puolestaan tarkoita kaikkien yli kolmikymppisten olevan fiksuja ja asiallisia, enhän ole sitä itsekään. Mutta kun se tietty nuoruuden, tai pitäisikö sanoa keskenkasvuisuuden kipuilu on ylitetty, ollaan jo voiton puolella.
Lukemiseksi Claire Bretécherin 'Meredith Kukkosen turha elämä'. (Mahdoinko muistaa nimen oikein?)
Ai niin, minä olen juuri 30.
No pannahinen, pakko tulla tarkentamaan vielä. Sitä keskenkasvuisuutta löytyy siis ihan kaikista ikäryhmistä, mutta ei välttämättä kaikista ihmisistä, nuoremmistakaan.
39 vee
Eipä juuri tule tänne kirjoiteltua, mutta melko aktiivisesti täältä käyn viestit lukemassa. Ikää löytyy 40 auringon kiertoa.
Taitaa olla liikaa vuosia mittarissa päätellen siitä, että unohdin juuri ikäni. Väitin (täysin vahingossa, vannon) olevani nuorempi kuin olenkaan. En siis muistanut täyttäneeni jo tänä vuonna jotain.
Täytyy tosin myöntää, että aloin olla ikääni tyytyväinen vasta täytettyäni 30. Olen kuullut kyllästymiseen saakka olevani liian nuori siihen, tähän, tuohon ja vaikka mihin. Tympeää ikärasismia sekin. Nyt siihen suuntaan ei enää suuremmin vihjailla missään ja hyvä niin.
30 vee - ja edelleen toisinaan kysytään papereita. ;) Sitä kävelee naama onnen virneessä seuraavan viikon ajan kun on papereita kysytty vaikka K-20 paikkaan...
Olen muuten ihan vasta rekisteröitynyt tänne, joten moikka nyt kaikille tasapuolisesti! :)
Mä oon 56.
Mulle tulee muutaman hetken päästä puoli vuosisataa täyteen :)
Coco is 60 . Age is a matter of mind, if you don't mind, it does not matter.
Eh? Tunnen itseni ihan kakaraksi täällä, ikää kun on vasta 18 vuotta, elokuussa 19.
Helkkari, junioristatus meni! :P
Vanhuus ei sitten todellakaan tule yksin? ;)
Olen 16 joulukuussa täytän 17
20v
Hmm, mä taidankin sitten olla aika keskivaiheilla tätä keskustelua.. 31 :P
ja naaman kanssa onkin sitten siirrytty jo L'orealista Biothermiin :D
*Ryöstää nuorimman tittelin Room91:ltä ja virnuilee lapsekkaasti*
1992. Laittaako joku "paremmaksi"?
Sjutton år gammal.
Seventeen years old.
Siebzehn Jahre alt.
Juu-nana-sai desu.
watashi wa yonnjyuu ni sai desu!
;D
Masa on yhdeksän vuotias yhdeksän kymmentä vuotiaan ruumiissa (huom erikseen kirjotettuna)
En ymmarra, ymmartaako kukaan? Massan viestia.
tama Druusille, Naaman kanssa on jo vuosia turvauduttu Dr Silver,$
Tässä keskustelussa onkin ilmi tullut Ranneliikkeen monipuolisuus, tai -ikäisyys. Siksipä juuri tänne heilahdinkin.
Eli pian (liian pian orastavan kolmenkympinkriisin kolkutellessa) 29 v.
On ikää, ihan liikaa :)
Just päivää päälle viikko sitten täytin 21! :)
Tammikuussa 30. Parasta ennen-päiväyksen saavuttamista juhlitaan ihan varmasti...
Olenkohan minä nuorin koko kasassa.. heh.. Ikää tulee kuun lopussa 15
Ihan riittävästi. Löytyy profiilista.
27
21
No voi hitto: 45
Syntynyt 1994. Taidan kuulua sitten tuohon juniorijuniori porukkaan :D
46 v. Arkkukamaa.
33.