Rakkauden takia vankilaan?
Olisi mielenkiintoista miten homot suhtautuvat "siskoset"-rakkauteen. Tässäkin tapauksessa kyse on täysin aikuisista ihmisistä.
Saako homojen mielestä mennä naimisiin oman siskon, veljen, äidin tai isän kanssa? Entäs saako olla montaa puolisoa? Mitäs mieltä olette?
Sähän nyt oikeen epeli olet. Se on kuule varmaan aika turhaa hakea mitään yhtenäistä homojen mielipidettä.
Jos yhtäkään eläisit todellisuudessa, etkä rajoittuneiden stereotyyppien maailmassa niin tietäisit tämänkin.
Ja ihan suoraan sanottuna mua ei ees jaksa kiinnostaa nyt tämä aihe kun ihan selvästi jotain ihme agendaa yrität tuoda esille.
Mutta hei, pidä toi. Kannattaa varmasti.
Samaa mieltä kuin noksu: Homoilla tuskin on tästä asiasta mitään valtaväestöstä poikkeavaa mielipidettä.
End of discussion. (?)
Tarkoittaako tämä sitä, ettet uskalla kertoa mielipidettäsi? Demokratiassa on yleensä tapana kuunnella ihmisten mielipiteet, ja se enemmistön mielipide sitten voittaa.
giga hei, sähän oot jo aika voittaja omassa mielessäsi, joten aika samahan se nyt kai on mitä sulle sanoo.
Voittaja missä? En huomannut, että tässä olisi joku kilpailu.
Minua ainakin kiinnostaa mitä homot ajattelevat näistä avioliitoista. Minulle itselle on ainakin ihan samaa meneekö mies miehen kanssa naimisiin vai oman veljen tai siskon kanssa. Itse en olisi sallinut saman sukupuolen avioliitot, mutta kun näin on tapahtunut, niin eikö pitäisi sallia myös sukulaisavioliitot, isä+poika, veli+sisko? Vai ovatko homot niin itsekkäitä, että kun oma etu on saavutettu, niin eivät enää välitä muista?
No tarkennetaan nyt sitten kun ei ekalla mennyt perille. Eli ilmeisesti koet kuuluvasi "valtaväestöön" ja siksi mielessäsi olet voittaja. Kun se homoushan oli vamma ja jne.
Mutta vähän vaikuttaa vaan siltä, että sua ei nyt ihan oikeasti kiinnosta rakentava keskustelu (mistään)aiheesta. Ehkäpä jos olisit hiukan eri asenteella liikenteessä niin voisin jopa esittää omia mietteitäni. Mutta nyt, tämä homo kuittaa tähän.
Mulla katsos on oikein monipuolinen, arvokas, rakkauden täyttämä, oikeudentajuinen ja muita ihmisiä kunnioittava elämä menossa, joten on parempaakin tekemistä.
Joten giga, tässä on käsi, puhu sille.
Kerropa sinä Giga, mitä mieltä heterot ovat tästä asiasta.
Kyllä me osaamme lukea rivien välit, Giga. Asenteesi siitä, että on heterous ja sen vastakohtana iso määrä epätavallista seksuaalista toimintaa ikäänkuin yhtenä yhtenäisenä ryhmänä johon myös homous kuuluu, on valtavan vahva. Se näkyy kysymyksenasetteluissasi, ja se on ärsyttävä. Kyllä jokainen tapaus, jokainen ilmiö on punnittava erikseen. Se, että me olemme homoja ei tee meistä erityisen kiinnostuneita punnitsemaan kaikenmaailman erilaisuuksien arvoa.
Mutta kiitos esimerkistäsi. Kai huomaat, että esimerkkisi ihmiset edustavat omaa ryhmääsi, heteroita? Oletko siis heidän kanssaan samaa mieltä?
Ei varmaan mene kauan, kun tämä keskustelu on poistettu ylläpidon toimesta. Pitäisikö ilmiantaa?
Noh pitihän se arvata, kun tulee kiperä kysymys niin pannaan pää pensaaseen eikä uskalleta ottaa kantaa. Kenenhän se napa on tärkein, kun on oma etu saavutettu, niin onko edes mitään väliä, saavatko siskoset mennä naimisiin vai ei. Ja kuten voi helposti huomata ennakkoluuloisuus ja suvaitsemattomuus on havaittavissa huomattavasti helpommin täällä, kuin valtaväestön keskuudessa.
Tämä giga on taas näitä, joilla on kova halu (ties mistä syystä) haastavaan sävyyn kyseenalaistaa seksuaalivähemmistöihin kuuluvien oikeuksien eteen tehtävää työtä - ja etsitään yhtymäkohtia jonkin tulkinnan mukaan samankaltaisiin asioihin. Ja näyttää onnistuvan provosoimaankin.
Näistä sisarusten välisistä suhteista on keskusteltu täällä ennenkin. Noh, väännellään nyt alkuun giga-luokan rautalankaa:
Ensinnäkin on vähän typerää puhua mistään "homojen yleisestä mielipiteestä". Ei sellaista ole.
Toiseksi giga sekoittelee sujuvasti eri asioita - varmaan omasta mielestään aivan terävästi. Siltikin naimisiinmeno, rakkaus, seksin harjoittaminen ja lisääntyminen ovat eri asioita.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että täysvaltaiset aikuiset saavat lähtökohtaisesti tehdä keskenään yhteisestä sopimuksestaan parhaaksi katsomallaan tavalla, kunhan se ei aiheuta vahinkoa ympäristölle. Kunnioitan ihmisen oikeutta omaan itseensä.
Jos taas puhutaan suhteen virallistamisesta / avioliitosta / rekisteröimisestä / tjsp, niin keskenään lähisukulaisillahan on iän kaiken ollut olemassa määritelty suhde toisiinsa, joka taas vaikuttaa vaikkapa perimiseen ja jonka turvin voi huolehtia monista muistakin oikeudellisista kysymyksistä. Ns. homoparin tai lesboparin osapuolet ovat olleet ilman lainsäädäntöä toisilleen viranomaisten edessä ventovieraita.
En lähtökohtaisesti ole valmis mitenkään kieltämään erilaisia yhteiselämän muotoja, puhutaan sitten erilaisista parisuhteista tai useammankin ihmisen liitoista. Ja moniavioisuudelle olen valmis näkemään virallisen aseman, mikäli sille on mahdollista löytää selkeät pelisäännöt. Itse en kyllä tunne "omakseni" kuin hyvin yksiavioisen homosuhteen. Toki olen kasvanut ns. heteroydinperheessä, joten sekin on siten tuttu.
Sen sijaan lähisukulaisten kesken tapahtuva lisääntyminen aiheuttaa mm. perinnöllisten sairauksien puhkeamisen todennäköisyyden kasvamista jälkikasvussa. Siinä siis aiheutetaan mahdolliselle jälkikasvulle korostunut riski sairastua. Siksi suhtaudun sukurutsaan kielteisesti.
Mitä tulee suojaikärajoihin, niin meillä täällä Suomessa se on 16 vuotta. Mielestäni se voisi yhtä hyvin olla 15 vuottakin, mutta meillä se ei ole niin. Tuosta alemmaksi en sitä laskisi, sillä kovin nuori ei ole välttämättä fyysisesti ja henkisesti valmis ns. lihan iloihin. Avioliittoikärajana 18 vuotta on ihan hyvä. Useimmilla ihmisillä on tuohon mennessä järki jo siinä kunnossa, että ymmärtää mihin on sitoutumassa.
Ylläoleva oli yhden homon mielipide. Mutta tuota ei pidä yleistää.
> Tämä giga on taas näitä, joilla on kova halu...
Olihan sekin pitänyt arvata, että asialliseen keskustelun sijaan hyökätään ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Pian varmasti alkaa nimittely...
> Siinä siis aiheutetaan mahdolliselle jälkikasvulle korostunut riski sairastua. Siksi suhtaudun sukurutsaan kielteisesti.
Pitäisikö siis kieltää myös juoppoja, narkkareita, tupakoitsijoita, psyykkisesti sairaita tekemestä lapsia. Miten tämä mielestäsi pitäisi tapahtua, pakkosteriloinnillako? Entäs miten ne heteroparit jotka ovat muuten terveitä, mutta molemmilta on tietty geeni jonka takia lapsen vammaisuus on erittäin todennäköinen. Mitä niille pitäisi tehdä?
Kyllä tämä vähän natsisaksameiningiltä vaikuttaa..
Mitä mieltä heterot ovat? Mitä mieltä sinä olet?
Giga, se olet sinä joka nimittelet ja syyttelet, menet henkilökohtaisuuksiin. Pää pensaaseen ja natsisaksaa..
Nimittelen Sinua miksi suinkin haluat, gigaseni. Mutta tapaasi tuoda asioita esiin voin kritisoida - eikä se välttämättä johda mihinkään nimittelyyn.
Itse en ole pakkokeinojen ystävä, enkä etenkään sellaisten, joissa tehtäisiin jotain peruuttamatonta. Ongelmia pitäisi lähteä ratkomaan valistuksen kautta. Aina se ei tietenkään auta. Jos sikiön terveys joutuu odotusaikana uhatuksi, niin asialle pitää tietysti tehdä jotain. Jos ei hyvällä, niin sitten pahalla. Pakkohoitoa, kenties? Lapsen syntymän jälkeen on myös pidettävä huoli, ettei lapsi joudu vaikkapa heitteille siksi, etteivät vanhemmat kykenisi tästä huolehtimaan.
Mitäpä pitäisi tehdä terveille vanhemmille, joiden perimän vuoksi lapsi voisi sairastua. Vaikea kysymys. Eikä minulla ole suoraa vastausta siihen. Onneksi minun ei tarvitse sellaista päätöstä kohdallani tai muidenkaan kohdalla tehdä.
Itsehän sinä, gigaseni, natsimeiningin toit esiin. Kova olet myös pistämään muiden ihmisten suuhun sanoja.
PS. Meissä homoissa ja meidän homosuhteissamme on se hyvä puoli, että "vahingonlaukauksia" eli ei toivottuja raskauksia ei juuri satu.
"Pitäisikö siis kieltää myös juoppoja, narkkareita, tupakoitsijoita, psyykkisesti sairaita tekemestä lapsia."
Psyykkisesti sairaita ja ehkä tupakoitsijoita lukuunottamatta pitäisi, elleivät ole oikeasti kuivilla. Näin siis minun mielestäni.
Kyllä insesti on laissa kielletty ihan syystä. Luonnonvalinnan yksi olennaisimmista pointeista on se, että pyritään hankkimaan paras mahdollinen perimä, ja tässä ei lähisukulaisten keskinäinen lisääntyminen ole kuin haitaksi.