Veet ja omituiset asenteet
Satuin tuossa muistamaan, että ystäväni oli maininnut minulle jotain Veet ihokarvanpoisto tuotteista, jotka ovat tarkoitettu erityisesti miehille. Menin sitten sivuille ja oikein hämmästyin, kun kaikki tekstit oli suunnattu miehen puolisolle, ilmeisesti vaimolle. Miksi ihmeessä näin on tehty? Onko se siis tosiaan niin, että kunnon mies ei voi käydä itse etsimässä informaatiota mistään kauneudenhoitotuotteesta, vaan kaiken pitää olla vaimon hyväksymää? Laitoinkin Veetille oikein, oikein kiukkuista asiakaspalautetta.
Jää ainakin minulta koko hemmetin yrityksen tuotteet ostamatta.
Linkki sivuille:
http://veet.fi/products_men.shtmlHehee... Kiitos illan nauruista! :) Tuo mainosteksti on kuin suoraan 40-luvulta. Tosin onpa Veetin taustalla oleva Reckitt Benckiser -firmakin saanut alkunsa jo vuonna 1814. Taitaa olla firman kolmas copy kolkuttelemassa eläkeputken suulla.
Mutta jospa mainos onkin suunnattu homomiehen miespuoliselle puolisolle, eikä heteromiehen naispuoliselle puolisolle ensinkään...? ;)
smo kirjoitti: "Mutta jospa mainos onkin suunnattu homomiehen miespuoliselle puolisolle, eikä heteromiehen naispuoliselle puolisolle ensinkään...? ;)"
No, voihan sen tietty noinkin ajatella. :D Mutta entäs sinkkuhomot tai heterot, kukas heille sitten... Pitää varmaan pyytää heidän jotain kaveria kertomaan. :D
Niin ja silosääristen heteromiesten karvaiset vaimotkaan ei saa tuota käyttää ja mies ei saa vaimolleen Veetiä hankkia...
Totta turiset. :D
Globaali näköala karva-asioihin löytyy osoitteesta
http://veet.com/ .
Kun vertaa eri maanosien sivuja, eroja löytyy niin tuotteista kuin mainosviestinnästä. En viitsinyt käydä läpi kaikkia alueita, mutta tuntuisi siltä kuin erityisesti miehelle tarkoitettua karvanpoistoainetta kyseinen firma ei yritäkään tarjota muualle kuin Eurooppaan ja Australiaan.
Euroopan maakohtaiset sivut vaikuttaisivat keskenään identtisiltä. Esimerkiksi Ison Britannian sivuissa karvattomuutta tarjoillaan samaan tapaan kuin Suomessa miehen partnerin - kaiketi naispuolisen sellaisen - kautta. Virkistävä poikkeus on (yllätys, yllätys) Ruotsin tuotesivu, jossa puhutaan suoraan tuotteen käyttäjälle:
http://www.veet.se/products_men.shtmlJuksteri kirjoitti: "Globaali näköala karva-asioihin löytyy osoitteesta
http://veet.com/ .
Kun vertaa eri maanosien sivuja, eroja löytyy niin tuotteista kuin mainosviestinnästä. En viitsinyt käydä läpi kaikkia alueita, mutta tuntuisi siltä kuin erityisesti miehelle tarkoitettua karvanpoistoainetta kyseinen firma ei yritäkään tarjota muualle kuin Eurooppaan ja Australiaan.
Euroopan maakohtaiset sivut vaikuttaisivat keskenään identtisiltä. Esimerkiksi Ison Britannian sivuissa karvattomuutta tarjoillaan samaan tapaan kuin Suomessa miehen partnerin - kaiketi naispuolisen sellaisen - kautta. Virkistävä poikkeus on (yllätys, yllätys) Ruotsin tuotesivu, jossa puhutaan suoraan tuotteen käyttäjälle:
http://www.veet.se/products_men.shtml"
Mikä yllätys, Ruotsi taas edelläkävijänä. :D Suomi on aina tämmönen perähikiä. Olkoonsa vaan vaikka mitä Internetejä nopeuttamassa tiedon välittymistä. Kaikki on niin paljon asenteista kiinni.
Lainaus veetin-sivuilta
"Häiritseekö miestäsi vartalon runsas karvoitus, esim. selässä? Auta häntä nyt paljastamaan seksikkään sileä iho ihokarvojen alta."
Mikä tässä on kummaa? Itse en ainakaan ole sellainen kumiukko, että saisin itseltäni selkäkarvat poistettua omatoimisesti kovinkaan helposti (jos niitä mulla kasvais).
antzu kirjoitti: "Lainaus veetin-sivuilta
"Häiritseekö miestäsi vartalon runsas karvoitus, esim. selässä? Auta häntä nyt paljastamaan seksikkään sileä iho ihokarvojen alta."
Mikä tässä on kummaa? Itse en ainakaan ole sellainen kumiukko, että saisin itseltäni selkäkarvat poistettua omatoimisesti kovinkaan helposti (jos niitä mulla kasvais)."
No enpä ole itsekään, mutta tuossa kysytään, häiritseekö miestä itseään selkäkarvat, mutta kysymys kysytään kuitenkin joltain toiselta. Eikö lause voisi olla enneminkin esim.: "häiritseekö runsas karvoitus esim. selässä?".
Pakko näin väsyneenä ja v*ttuuntuneena kysyä, että onko joku nyt sitä mieltä, että taas oikein korostan seksuaalisuutta, vai miten se meni?!
Älä ala väännellä mun sanomisiani sellaiseen muotoon, mitä en ole koskaan sanonut, kiitos.
kesäpoika kirjoitti: "Älä ala väännellä mun sanomisiani sellaiseen muotoon, mitä en ole koskaan sanonut, kiitos."
Pyydän vilpittömästi anteeksi. Olin niin kauhean ärsyyntynyt koko hommasta ja lisäksi väsynyt. Sammakot pääsivät karkuun. Nyt olen kuitenkin jo lähes hyvällä tuulella. Anteeksi, että se, joka joutui tällä kertaa tulilinjalle olit sinä. Minulla on kuitenkin todella vahva mielipide asiasta, enkä aio antaa tuumaakaan periksi ennen kuin voin olla asiasta varma.
"Upea. Seksikäs. Sileä. Tällainen miehesi on käytettyään kotona Veet® for Men Kylmävahaliuskoja."
Voi itku, kun repesin. Ei kukaan voi aivan tosissaan kirjoittaa tällaista. :-D
Onpas tönkköä kieltä. Kauhean teennäisen kuuloista. Ihan niin kuin olisi oikein yrittämällä yritetty tehdä tekstistä sellaista, että mies ei siitä saa mitään irti. Koko tuotetta mainostetaan naiselle. Tai miehen puolisolle.
Ihmettelin just tuota miten teksti oli naiselle suunnattu. Noh, ostin yksinkertaisesti partahöylän =)
Toisaalta, sitä pitäs jaksaa käyttääkkin joskus. Mut mutsi heiluu tääl koko ajan. Alkoivaan ärsyttää kun tyttö kaverilta alkoi tulee kommenttia että "nuo varmaan lämmittää talvella kivasti"!! =S
=) Päivänjatkoja, terv. Dramo
Inhoan höylää. Se ei mielestäni tee tarpeeksi hyvää jälkeä. Minulla on käytössä sellainen Philipsin miesten trimmeri. Tosin sitä käytän yleensä vain napapuskan lyhentämiseen ja siistimiseen. Kulta nimittäin on kieltänyt ajamasta niitä kokonaan pois. :D
On ylipäätään niin kummallista, että miehille ja naisille pitää mainostaa samoja tuotteita erikseen ja eri paketeissa. Liekö noilla vahaliuskoilla ja sheivausvälineillä mitään muuta eroa kuin kuosi? Säälittävää.
Nooo..Joidenkin miesten ja Joidenkin naisten ihossa ja karvalaadussa on eroja joten tuoteen hienosäätö lienee ihan ymmärretävää..? -ja "psykologinen" puoli vielä. Kehuin uutta triplaterähöylää ystävättärelleni joka tohaisi loukkaantuneena ettei Vielä ole yhtä karvainen kuin minä...kai sitä tuntee olonsa enempi tyttömäiseksi kun kuuntelee...eikun ajelee Ladyshavella.
mistä kesäpoika ja sleepygay oikein ottivat yhteen tässä ketjussa? asia ei käy ilmi mistään?!?! höh? onko ehkä viestejä poistettu tai joku vaihtanut nimimerkkiään???
vai iskikö minulle lukihäiriö tai dementia tai joku????
ai niin, varsinainen asiani: yritin avata pari tällä sivulla olevaa linkkiä Veetin sivuille, mutta tuli ilmoitukset, että sivua ei löydy ....
en kylläkään itse aio ruveta karvanpoistotoimiin .... paitsi ehkä vähän 'sieltä' ...
milläs te muuten muotoilette 'pensasaitaa' ... sillä tavalla, ettei iho rikkoonnu? onko olemassa joku kiva laite, jolla tumpelokaan ei rikkoisi itseään? mitään partateriä en halua kokeilla ....
ai niin, onkos moni muu nähnyt sen ihanan videon (youtubessa muistaakseni, ehkä muuallakin), jonka nimi on jotain sinnepäin että 'Trimming the hedge' tms., jossa ... katsokaa itse, se on aivan vallloittavan ihana ... ja kyseessä on muistaakseni kiinteistönvälitysfirman mainos .... siinä on todella ihana (alaston!) mies ....
sen tyypin kun sais esiintymään vaikka DTM:ään .... kyllä kuulkaa nousisi kävijämäärtkin ....