Miesten kesäleiri Miehelä
Turun Seta järjestää toukokuussa kesäleirin Taivassalossa. Aiemmin leiri oli nimeltään Tuliranta. En ole ollut mukana, mutta nyt ajattelin tulla. Kertokaahan mukana olleet kokemuksistanne. Tapahtuuko siellä muutakin kuin makkaranpaistoa? Minkälaista porukkaa siellä käy? Onko paikalla lähinnä pareja vai enemmänkin poikaseksiä etsiviä sinkkuja? Touhutaanko poikien kesken lähinnä teltoissa ja muissa asumuksissa vai enemmänkin julkisesti, esim. saunassa?
En ole koskaan tullut käyneeksi Tulirannassa, vaikka tietoinen tapahtumasta olen jokusen vuoden ollut ja mökkeily/leireily meikäläisten kesken ajatuksena ihan kiinnostava onkin. Olisi hienoa, jos joku rohkenisi täällä kertoa kokemuksistaan noilla leireillä, mutta todennäköisemmin vastauksen saisi esittämällä sen
http://www.koodi.net -palvelun foorumilla. Jos palvelu on entuudestaan tuntematon, niin pienenä vinkkinä, että foorumin seuraamisessa ja sinne kirjoittamisessa on paksunahkaisuudesta ja laaja-alaisesta suvaitsevuudesta suuri etu. :) [--merkin eteen lisätty välilyönti linkin toimivuuden parantamiseksi sisäänkirjautuneiden käyttäjien iloksi]
Ymmärsin, että koko juttu lienee enemmänkin seksinälkäisille kertaseksinharrastajille tarkoitettu.
Itse en leirielämästä välitä, paitsi oman ja tutun kaveriporukan kanssa ehkä mahdollisesti, jos puitteet ovat varmasti hyvät ja keli kelpo. Tässä iässä saa jo olla vähän kranttu, jos haluaa.
En siis näitä homoleiri-kuvioita tunne, enkä ole vastaaville koskaan osallistunut. Mutta enpä nyt siltikään oikein usko, että kyseessä on mikään "panoleiri", vaan ennemminkin ns. samanhenkisen porukan grillailu-, maailmanparannus-, ajanvietto- ja yhdessäolotapahtuma.
Ja voihan siellä se telttakin heilahtaa, mutta se kai Suomen suviyössä voidaan sallia?
Mihin me heteroita tarvitaan sormella osoittelemaan, kun ennakkoluuloja on ihan omasta takaa vaikka paaville jakaa... :)
Mistähän tuokin ennakkoluulo syntyy, kuin että "koko juttu lienee enemmänkin seksinälkäisille kertaseksinharrastajille tarkoitettu". Kai se on jokaisesta itsestä kiinni, mitä siellä tekee. Olen joskus käynyt Tulirannassa, ja se on aina ollut mukava kokemus: juhlatilat saunoineen, mökit, telttailu, asuntovaunut, järvi, kesäyö, -aamu ja -päivä. Enkä minä ainakaan siellä ollut seksinnälkäisenä. Monet tulevat kavereidensa kanssa. Ja se työ, jonka järjestäjät ovat tehneet muiden viihtymiseksi!
Samanlaisia ennakkoluuloja olen kuullut MSC Finlandin juhlista. "Finlandization Saunailta" siis tarkoittaa jatkuvaa naintia? Todellisuus on ihan muuta. Todellsiuudessa siellä on mukavaa yhdessäoloa, mutta jos joku löytää naimaseuraa, niin se on hänen yksityisasiansa.
KUTEN huomaatte, Schlager ei tiedä mistä puhuu, vaikka puhuukin.
Tulirantaan on vuosien mittaan mahtunut kaikenlaista, makkaranpaistosta pimeä huone -viritelmiin.
Kyllä sinne sopii monenlaisia ihmisiä.
Juu, mutta tuohon käsitykseeni vaikuttaa se, että ohjeissa mainitaan jotakin "herrasmies ottaa aina mukaansa ehkäisyvälineet" tms. Ja järkiperäiset ihmiset tuskin hyppäävät heti seksiä harrastamaan.
Eikös se ole niin, että "varmassa vara parempi"? Vai miten se vanha kansa sanoi?
Kyllä noiden ehkäisyvälineiden mukana kantaminen on ihan suositeltavaa kaikille: herrasmiehille, herrasnaisille, homoille, heteroille, nuorille ja vanhoille aivan yhtälaisesti.
Me käytiin Tulirannassa kääntymässä pupun kanssa toissakesänä. Yötä ei ehditty olla, mutta viivähdettiin kuitenkin neljä - viisi tuntia. Silloin siellä ei kyllä näkynyt sen suurempia seksibileitä missään, vaan ihmiset istuskelivat terassilla ja rupattelivat, saunoivat ja uivat viileässä vedessä. Ison tuvan puolelle oli viritetty disco, jossa ainakin siihen aikaan oli vielä vähän tanssijoita.
Minusta paikan tunnelma oli mukava. Tuntemattomatkin tulivat helposti juttelemaan ja koko illan tulikin rupateltua niitä näitä täysin tuntemattomien kanssa. Meidän koirakin löysi hyviä koirakavereita, joiden kanssa se kirmaili pitkin kanervamäkiä. Se mitä leirillä saattaa tapahtua asuntoautoissa öiseen aikaan on asia erikseen, eikä kuulu muille kuin osapuolille.
Jos on tottunut olemaan trendiravintolan etäinen adonis, paikka ei varmaankaan sykähdytä. Mutta jos pitää rupattelusta, tutustumisesta ja turhanpäiväisestä jorinoinnista, Tuliranta vaikutti hauskalta tapahtumalta. Minulle paikasta jäi kiva kuva ja oikein harmitti, kun piti jatkaa matkaa eteenpäin.
Itse ainakin tiedän, etten aio harrastaa seksiä. Siksi en niitä varmuusvälineitä ole ostellutkaan. Jos jostakusta tykkää, niin silloin kädestä pitäminen ja halaaminen riittävät.
...