Etsitään homo/lesbopareja haastatteluun

• 1 / 1
  • Partanen
  • 24.4.2006 18:38
ei!

Olen sanomalehti Karjalaisen toimittaja ja työstämässä homoseksuaalien parisuhteiden siunaamista käsittelevää juttua.

Etsiskelen juttua varten haastateltavaksi kristityksi itsensä identifioivaa & parisuhteensa rekisteröinyttä homo/lesboparia, joka haluaisi saada suhteelleen kirkollisen siunauksen.

Piispainkokouksen parisuhdetyöryhmähän on asetettu selvittelemään, saadaanko luterilaiseen kirkkoon siunaus homoille vai ei. Asiassa on edetty hitaasti ja jotain konkreettista on kai tulossa joskus 2008, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Sekään ei ole varmaa. Asia on siis ajankohtainen ja tunteita herättävä, mutta ennen kaikkea äärimmäisen tärkeä.

Kyselisin parilta esimerkiksi seuraavanlaisia kysymyksiä: miksi pari haluaa siunauksen, miten he sen haluaisivat tehtävän, mitä siunaus heille merkitsis, mitä he ajattelevat siitä, ettei kirkolla ole vieläkään virallista siunauskaavaa, vaikka lakimuutoksesta on jo jo aikaa. jne. jne.

Haastattelu voidaan tehdä anonyymisti, vaikka mieluiten haastattelisin nimellään esiintyvää pariskuntaa.

Pariskunnan tulisi lisäksi olla Pohjois-Karjalan alueelta. (Muutkin voivat minulle ilmoittautua, mutta P-K:ssa asuvat ovat etusijalla)

Juttukokonaisuuteen yritän saada homo/lesboparin haastattelun lisäksi pläjäyksen homoseksuaalien parisuhteen siunanneesta papista.

Jos asia vähänkin kiinnostaa, niin ota yhteyttä heti, mutta viimeistään 1.5. mennessä! Vedetään sitten haastattelu nopeasti alta pois.

Parhaiten minuun saa yhteyden sähköpostilla markus.partanen (at) joensuu.fi tai puhelimella (050-3273421) .

yst. terv.

Markus Partanen
markus.partanen@joensuu.fi
050-3273421
toimittaja
Sanomalehti Karjalaisen ajankohtais- ja kulttuuritoimitus