Hiustuotteet. Kampaamosta vai kaupasta?
Tällaista elämän suurta kysymystä pohtii 16-vuotias opiskelijanuorukainen. Kampaamotuotteet kun tuppaavat olemaan kallista lystiä. Niin että löytyykö esim. hiusvahoista mitään tuotetta johon ei ole tumpattu mitään älytöntä määrää hajustetta? Kaupan tuotteet haisee liian usein pahalle ja sitä hajustetta on aivan liikaa. Mistä itse ostatte?
Minulla on Vavoom designing- vaha ( Matrix ), jota ei varmaankaan saa mistään.
Kampaamoista muotoilu tuotteet yleensä ja kaupasta shampoot ja hoitoaineet.
itse olen ostanut kaikki kampaus tarvikkeeni keskiseltä. olen kai ollut onnekas, kun ei ole tullut vielä vastaan noita vahvasti hajustettuja =)
pohjana hiustyylilleni käytän garnier fructis ultra strong "hard gel spray" (with cactus extract).
ja reunat hiustyylissäni hoidan fructis'in extreme (taso 5) vaahdolla. (mousse), tosin, tämä on tarkoitettu märkiin hiuksiin laitettavaksi, mutta hyvin kelvannut kuiviin.
se haju mikä näissä on, katoaa noin 15 minuutissa kun kuivuminen on valmista. (niiden tarkoituksena luultavasti peittää haitalliset kemikaalit)
mutta mistä enemmän huolissani olen, on tuo ultra strong spray, sitäkun ei saa edes henggittää. (kerran henggitin, ja ääni huulet ärtyi.) pitäisi kai ostaa sellainen valkoinen pölymaski mitä remonteissa käytetään.. xD (tämän hetken menetelmänä on hengityksen pidättely, ja kuivamisen alku ajan ympäriinsä kävely, kunnes kemikaalit laskeutuu.)
halvan ja hyvän laadun näillä saan. (pakkokin käyttää halpaa, koska laitan hiukset aina.)
onko muuten hiusten laittoon suunniteltuja hengitys maskeja?
yep, vähän outo kysymys. mutta, jopa teestä luopuneena, ääni huolien vuoksi. kun harastan voice actingia, niin ymmärrettävää xD..
Meille on rakennettu sellainen järjestelmä, josta käytetään nimeä "vesihana", sieltä tulevaa nestettä on tullut käytettyä.
@ huhtasien:
ehh.. juon vettä jo, jatkuvasti. mutta kemikaalit jotka on tarkoitettu *tarttumaan* kiinni, ja *kestämään* ei lähde vedellä, onko tarpeeksi yksinkertaista logiikkaa?
Ihan mitä vain, mutta Wellaan älä mene sekaantumaan!
Se on semmoistakin shaibaa, ettei se kelpaa edes puskakemisteille aamupalaksi!
Itse rakastuin Syossiin - onhan se hieman kallista, mutta pitkäkestoista!
Ja aina kannattaa tutkia oma hiuslaatu - ofc.
Kuule opiskelijanuorukainen.
Käytä vaan joltakin opiskelijakaveriltasi löytyvää hiustrimmeriä leikaten tukkasi itse.
1. Siili on seksikäs
2. Siili on halpa
3. Siili on helppohoitoinen
4. siili on IN
Hiustuotteissa neuvoisin pysymään kauempana markettikamasta jo ihan siitä syystä että parabeenit ynnä muut lisäaineet sieltä imeytyy päänahan kautta verenkiertoon. Kaiken lisäks halvat markettituotteet on tosi kuivattavia eli jos niitä haluaa kuitenki käyttää niin joku hyvä hoitoaine tai mieluiten vielä hiusnaamio olis tarpeen...
Minä ja moni muu on ryhtynu suosimaan luontaisista aineista tehtyjä hiustuotteita ja ne on kyllä ainakin mulla saanu hiukset huomattavasti parempaan kuntoon kuin paljon kalliimmat merkkituotteet.
Paras paikka tilata mun mielestä on iherb.com joka muidenkin suosiossa tuntuis olevan. Ja mikä parasta hinnat on uskomattoman alhaisia koska siellä ei oo merkkitavaraa ja myyntivolyymit on suuria. Tuotteita on sitten kyllä miljoona eli kannattaa googlettaa tai lukea juurikasvu.orgia tai ellejä jos tuotteita vertailla haluaa. Esimerkiks Avalon Organicsin, Desert Essencen (Coconut on ihana) ja Giovannin shampoot on ollu tosi laadukkaita. Jätettävistä hoitiksista mulle paras on ylivoimaisesti Alba Botanican leave-in conditioner joka on kolmen ja puolen euron hintaisena tuhat kertaa laadukkaampi ku monet monta kymppiä maksaneet huippumerkit. Ja ilman niitä syöpää aiheuttavia parabeenejä.
Voi vittu teidän pellejen kanssa!!!
Käyttäkää vaikka Erittäin Hienoa Suomalaista Shampoota tai Linnan vastaavaa ja säästäkää näin satasia vuodessa.
Ei mua kiinnosta, mitä te niillä säästyneillä rahoilla teette. Ryypätkää ne vaikka. Se on ainakin hauskempaa kuin hiustenhoito. Kunhan ette vaan tällää tukkaanne.
Pete, Pete, rauhallisesti nyt vaan ase olalle ja metsään paukuttelemaan :)
Olen aikaisemminkin sanonut ties kuinka moneen kertaan, että antaa nyt vaan kaikkien kukkien kukkia. Jos jokin viesti(ketju) ei miellytä, siitä pääsee helpoiten ylitse, kun jättää sen lukematta ja siirtyy seuraavaan.
Kaikista asioista ei aina kannata nostaa meteliä.
Hintellektuellein sarjassa on koko joukko henkilöitä, joille tukka on tärkeä ja hyvä niin. Miksi siitä ei saisi keskustella?
Oho, kerrankin mä oon samaa mieltä Peten kanssa! Mäkin suosin yksinkertasta hiustyylii: Mulla oli 15-vuotiaasta 20-vuotiaaks pitkä hevaritukka ja sen jälkeen (ja sitä ennen) lyhyt siilitukka. Liika hiusten laittaminen ei sovi miehelle ja on akkamaista. Jotenkin koomista, jos jätkän kylppärissä on enemmän hiustenhoitotuotteita ku monella naisella. Ei mies laittautumulla sen kauniimmaks muutu. Enemmän se laittautuminen sopii kauniimman sukupuolen edustajalle, tosin en mä tykkää sellasista tytöistäkään, jotka meikkaa ku pissikset.
@Ruqiman
vaikka monen mielestä naiset on keskiarvollisesti kauniimpia, niin on myös miestenkin joukoissa kauniimpia yksilöitä, vaikka se peilistäsi katsomalla ei siltä näytä.
Hair today, gone tomorrow...siilitukalla tässä kohdin varmaankin tarkoitetaan varmaankin kotikoneella sänkeä, ei kasarityylistä piikkikampausta.
http://1.bp.blogspot.com/_AzT5pruwnbg/TAWeiDXlL0I/AAAAAAAAIzk/yI_bCQMLL_o/s400/hedgehog.jpg
Sängen ylläpidossa on myös omat juttunsa, tavallaan tuo on turhamaisuuden huipentuma - pyrkimys olla aina hyvän näköinen, heh..
Sänki ei nyt ketään seksikkääksi tee eikä se edes sovi kaikille. Seksikkyys tulee aina korvien välistä, sanon ma. Itseasiassa sänkipää ja kalju on kokenut jonkinlaisen inflaation viime vuosina, niin katseen kääntäjänä kadulla kuin tyylinä itsessään. Itseasiassa tukka on tulossa takaisin. Mukavaa vaihtelua, vaikka itse olenkin luonnollisesti jokseenkin rajoittunut tyylien muutoksiin.
L'oéal Paris Studio MineralFX Rough Paste hiusvaha ja L'oréal Paris Studio Line InvisiFX hiuslakka - hinnaltaan kohtalaisia (itse ostain Anttilasta) ja haju häviää todella nopeasti. Itse tykästyin, kun huomasin, että niillä kampaus (kurittomissa ns. lasihiuksissa) pysyy, mutta lähtee kuitenkin vedellä pois. Irokeesi päässä kärsii surutta mennä vällyjen väliin ja hypätä seuraavana aamuna sieltä suoraan kauppaan karvat säntillisesti ojennuksessa. Suosittelen.
kampaamoista ostetut tuotteet kestävät paljon pidempään kuin kaupan vesituotteet joita pitää tursottaa puoli pulloa. hoitaa ja pitää hyvin huolta hiuksista kuin joku k-marketin mömmö! itse suosittelen sebastian hydreä joka on kallis mutta on niin hyvä ja puteli kestää kovaakin käyttöä kauan!;)