Yksin?
Olen miettinyt, olenko yksin.. Nimittäin kaverini heittävät vain läppää suuntautumisestani, enkä tunne ketään muuta lepakkoa.. toivoisin saavani ystäviä muista lepakkotytöistä, mutta kysymys kuuluukin, että mistä??
Riippu vähän, missä asut. Jos asut pääkaupunkiseudulla tai muussa isossa asutuskeskuksessa, vaihtoehtoja on enemmän, jos syrjäseudulla, voit sattuman lisäksi luottaa vain netin kontaktipalstoihin.
Erikois kouluista löytyy yllättävän paljon lepakko tyttöjä, ainakin tuolla koulussa missä opiskelen on paljon, kuulemma, en ole tutustunut, mutta olen nähnyt pari paria, ja tiedän että siellä on niitä paljon. Ja se on ihan, jos menee prosenttien mukaan niin isossa kaupungissa on paljon lepakoita, ja kun ihmiset tietävät asian olevan näin niin kaikki pakkautuvat isoihin jolloin lepakoita ja myöskin homoja on paljon.
Hom hom hom. Jos paikkakunnallasi on Setan toimintaa, voi Setan nuortenryhmään suuntaaminen auttaa asiaa, luulisin, en tosin tiedä, koska oman paikkakuntani nuryyn en koskaan eksynyt (lähinnä, koska kaverini kysyivät, että mitä hlbt-kaverit sinua auttaisi, ja sitten mietin, että jaa, ei hlbt-ihmiset heteroista mitenkään eroa, joten miksi vaivautua).
Minä tiesin lukiossa (eli suurinpiirtein sinun ikäisenäsi, en tässä oleta, että olet lukion valinnut) yhden homon, ja tunsin useita biseksuaaleja tyttöjä (, joista kaikki eivät tosin vielä tienneet suuntauksestaan, tai joista kaikista en tiennyt itse). Vielä nykyäänkin kaveripiirini koostuu lähinnä taiteellisesti orientoituneista heterotytöistä. Tiedä sitten mikä minussa on, kun sopeudun vain ko. porukkaan varsin hyvin... kaveripiirejäni on aina leimannut jonkinmoinen taiteellisuus - musikaalisuus, teatteriharrastus tai kirjallisuusinnostus. Kyllä sitä tietenkin välillä kokee, että olisi mukavaa, jos tuntisi enemmän lesboja, tai jos olisi ketään, jonka kanssa mennä homobaariin, tai edes voisi potentiaalisesti tavata jonkun kiinnostavan naisen, mutta minulla kun oli myös kausi, jolloin tunsin lähinnä vinokkaita (ulkomailla), ei sitä osaa kaivata niin paljon.
Mut joo, sen enempää paskaa jauhamatta, tarkista, josko paikkakunnaltasi löytyisi Setan nuorten ryhmä, ja jos ei mikään muu auta, hanki teatteria harrastavia kavereita :P ja laske stereotypian totuusvoiman varaan. (Älä tee tuota jälkimmäistä, ei se oikeasti auta.) Niin ja niin kuin joku aikaisemmin mainitsi, erikoislukioissa avoimesti l/h/b-ihmisiä on mututuntuman perusteella enemmän - ainakin minun kotikaupungissani Oulussa.
"Kulje valoon" toi jälleen esille vaihtoehdon eheytymisestä. Mielestäni tämän kaltaisiin kirjoituksiin ei tulisi vastata ollenkaan ja ne pitäisi poistaa, ennen kuin kukaan ehtii tosissaan miettiä niiden sisältöä. En kuitenkaan malta olla puuttumatta tuohon viestiin ja varoittamasta sen sisällöstä. Edellä mainittu kirjoittaja mainitsee tietenkin Aslanin hyvänä ohjaajana kaidalle tielle. Sattuneesta syystä minulla on ollut mahdollisuus tutustua Aslanin eheytyskurssin sisältöön. Pelkän kurssiohjelman lukeminen sai minut tuntemaan oloni hyvin ahdistuneeksi ja en voinut muuta kuin hämmästellä, miten Aslan voi toteuttaa ohjelmaansa niillä keinoilla. Tuntuu, kuin ihmisen hyvä olo ja onnellisuus olisi terapian kokoajilta unohtunut täysin ja oleellisimmaksi asiaksi olisi noussut terapeutin onnistuminen työssään keinolla millä hyvänsä. Eheytysohjelma oli kummallinen yhdistelmä uskonnollista aivopesua ja alkeellista psykologiaa. Yhdistelmä vaikutti erittäin vaaralliselta ja otollisessa maaperässä toimivalta. Eheytysterapiassa ei puututa millään tavalla "potilaan" henkiseen elämään, eikä hänen ongelmiaan edes pyritä ratkaisemaan, vaan enneminkin kaikki ajatukset pyritään junttaamaan piiloon, pois mielestä. "Terapiakeinoina" käytetään muunmuassa hengellisen musiikin kovaäänistä kuuntelua ja rukouksien ääneen lausumista niin kauan, että kielletyt ajatukset saadaan poistettua mielestä. Ohjelmaan kuuluu myöskin potilaan täydellinen eristäminen kaikesta, mikä saattaa viedä hänen ajatuksensa väärille teille -myös perheestä, ystävistä ja yhteisöstä eristäminen on sallittua, kunhan eheytys onnistuu! Aslan tarjoaa eheytettävilleen myös "tukihenkilöitä", ketkä ovat enemminkin edellämainittujen "hoitomenetelmien" lisävahvistimia, sekä jonkinlaisia valvojia. Mitään todellista tukea näiltä valvojilta ei saa, vaan hädän hetkiin tarjotaan samoja keinoja, kuin mitä ohjelmaan muutenkin kuuluu -vain edelleen voimistettuna. Mielestäni tällainen toiminta pitäisi ehdottomasti kieltää, sillä Aslanin käyttämät keinot ovat lähinnä henkistä kidutusta ja aivopesua. On käsittämätöntä, että tallaisen toiminnan sallitaan jatkuvan! Toivon vilpittömästi, ettei kukaan, hetero tai homo, eksy Aslanin eheytysterapiaan!
Viesti, minkä vuoksi kirjoitin vastineeni onkin näköjään poistettu. Hyvä niin. Ehkäpä Aslanista ja sen toiminnasta voisikin kirjoittaa jollekin muulle alueelle.
Ok, kiitos, löysin tuosta muutaman varteenotettavan idean.. :)
Itse olen melko taiteellinen tyyppi, ja tokikin mulla on paljon ihania ystäviä jne, mutta se on mielestäni niin eriasia..Siis ehkäpä kaipaan joitakin kaltaisiani ystävikseni.Luulen, että siihen tarjoutuu mahdollisuus viimeistään kesällä, kun muutan pääkaupunkiseudulle.Kiitos silti kaikille vastanneille :D
toy boy. mitä se sulle kuuluu mitä aslanilaiset tekee? se perustuu kuitenkin vapaaehtoisuudelle. aikuiset ihmiset sinne menee. pikkasen paranoidista noi sunkin jutut!
Voiko edellinen kirjoittaja olla sama miesmies, joka on täällä vakiokävijä?! Jotenkin vaikea uskoa.
Aslanin eheytysterapia ei kosketa minua mitenkään henkilökohtaisesti, mutta olen kyllä hyvin huolestunut heidän käyttämistään metodeista. Minusta on äärimmäisen vastenmielinen ajatus, että ihmistä, joka on muutenkin epävarma itsestään ja mahdollisesti hyvinkin herkässä tilassa oman identiteettinsä suhteen, raiskataan henkisesti jonkin organisaation taholta. Myös se, että Aslan yrittää naamioida toimintansa psykoterapiaksi ja viittaa eri psykologian ja psykiatrian lähteisiin vakavoittaakseen imagoaan, on mielestäni törkeää.
ei kannata suurennella asioita, koska siitä tulee tavallaan lisää gloriaa sellaisille järjestöille kuten aslan. he saavat siitä "lisää potkua" . heidän toimintansa on kuitenkin melko marginaalista. jos joku nyt haluaa roikkua seuraavat 20 vuotta yhdistyksen toiminnassa ja se tuo hänen elämäänsä sisältöä, hän itse on tehnyt omat valintansa. entä sitten? ei vois vähempää kiinnostaa.
Minulla on kyllä ihan vastaavanlaisia tuntemuksia. Kaverit, jotka tietävät minusta jotain vähän enemmän, heittävät vain läppää suuntautumisestani (Mies homo siis). Ovat muka niin suvaitsevaisia, mutta koen heidän läpän todella ahdistavaksi. Toivottavasti löydät parempia kavereita! Minun on myös muutettava kaveripiiriä...
MIstä päin oot?