QX artikkeli: Viisi miestä kertoo avoimesta suhteestaan

  • 1 / 6
  • Dandelion95
  • 2.6.2022 16:57
https://www.qx.fi/lifestyle/250574/tulin-kiimaiseksi-kun-kuulin-grindrin-kilahtavan-hanen-kannykassaan-viisi-miesta-kertoo-avoimesta-suhteestaan/

Mikä teidän mp? Mä luin vaa rivien välistä sen ettei avoimet suhteet ikinä toimi ja siinä on kyse vaan liiasta seksiin keskittymisestä sekä siitä että suhteen ongelmia pyritään paikkaamaan seksillä.

Varsinkin viimeinen esimerkki miehestä joka tekee tätä "avointa suhdetta" miehensä selän takana oli ällöttävä.

Itse olen täysin monogaminen ja suhteen avaamiselle tulee vahva ei. Jos se ei miellytä, ero.

Mut toisaalta saattaa olla ihan suhderiippuvaista tääkin fiilis. Mikäs siinä jos jollekin toimii. Mut tuo artikkeli ei ihan antanut sellasta kuvaa.
Mielipiteeni avoimesta suhteesta: ei minua varten. Kaipa avoin suhde toimii joidenkin kohdalla. Kaiketi on modernia nostaa tällaista seksuaalikäyttäytymistä. Minä näen noissa hedonismia. Seläntakainen "avoin suhde" ei minun mielestäni ole mitenkään arvostettavaa.
  • 3 / 6
  • JudyJudyJudy
  • 7.6.2022 11:18
Minun mielipiteeni on taas, että avoimet suhteet toimivat, kun sen perustana on vakaa parisuhde, jossa luottamus toiseen on syntynyt vuosien aikana. Avoimuus on avainsana ja tervettä myös egolle. Vaikka raja voi olla häilyvä, avoimia suhteita ei pidä sekoittaa polyamoriaan. Parisuhde tai pari suhdetta on sopimuskysymys - yksilöistä ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että parisuhde tai pari suhdetta on sopimuskysymys. Samoin avoimuuden merkityksen allekirjoitan. Mutta mikä sopii yhdelle, sopii yhdelle - eikä sitä voi yleistää.
  • 5 / 6
  • human
  • 8.6.2022 16:21
Monet heteroseksuaalisesti suuntautuneethan, sekä toki kahteen sukupuoleen suuntautuneet ovat harrastaneet avoimia suhteita iät ja ajat, se muistettakoon.

usiksille muistutettakoon myös että menihän se jumala-ukkeli kiksauttamaan Joosefin rakasta aviovaimo-Mariaakin, eräässä Lähi-idän tarinakokoelmassa - Tiedä sitten oliko "selän takaa", vai miten.

Toki noissa avoimissa suhteissa sitten asiansa on myös se avosuhteita harrastavien kohteeksi/kohteiksi joutuneitten asema, isolti myös.
  • 6 / 6
  • JudyJudyJudy
  • 13.6.2022 11:37
"Monet heteroseksuaalisesti suuntautuneethan, sekä toki kahteen sukupuoleen suuntautuneet ovat harrastaneet avoimia suhteita iät ja ajat, se muistettakoon."

Niin, kaappihomous kulissiliittoineen oli lähes ainoa vaihtoehto - joskus. Miten tuota aikaa pitäisi muistaa, tai purkaa omia traumojaan lienee oma aiheensa. Yksi piirre näissä nykyisissä, mitä määritellään avoimiksi on rekisteröidyt parisuhteet. Jokin ilmeisesti täytyy "sulkea" jotta sen voisi "avata"...