Sloveniassa skandaali turistiesitteen kuvamerkeistä (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 24.6.2012 21:09
No voi voi... Eiköhän olisi asiallista, että jokainen majatalo saa itse päättää asiakaskunnastaan? Jos eivät halua homoja, niin siitäpähän itse kärsivät menetettyjen myyntitulojen muodossa.
  • 2 / 7
  • Ossi Halme
  • 24.6.2012 22:59
Painotekninen virhe taitaa olla sitkeää lajia, uutta symbolia ei löydy yhdenkään majatalon kohdalta. Uskoisin, että Bovecin alueen turismiviranomaiset eivät ole ilahtuneita asiasta. Nyt ei ihani mennyt kuten Strömsössä.
  • 3 / 7
  • Autogame
  • 24.6.2012 23:00
Vähemmän hauska huomata, että esitteen eräiden majoituspaikkojen merkkijonossa on nyt homoihin viittaavan merkin kohdalla (merkit ovat samassa järjestyksessä kuin alun selityksissä) outo tyhjä.paikka. Ilmeisesti nämä olivat homoja syrjiviä majoitusliikkeitä, kuten esim. huoneistohotelli Cuder. Itse pääsen tutustumaan tuon maailman kolkan asenneilmastoon tarkemmin syksymmällä. Mukavaa Helsinki pride -viikkoa kaikille Ranneliikkeen kirjoittajille ja lukijoille!
  • 4 / 7
  • Jukka
  • 25.6.2012 2:10
Nimimerkki "Ei_avioliittoja_homoille" kirjoitti:

> "No voi voi... Eiköhän olisi asiallista, että jokainen majatalo saa itse päättää asiakaskunnastaan?
> Jos eivät halua homoja, niin siitäpähän itse kärsivät menetettyjen myyntitulojen muodossa."

Tee ajatustesti: muuta oppaan teksti "Homoseksuaalit ei-toivottuja" muotoon "Juutalaiset ei-toivottuja" tai "Mustat ei-toivottuja" tai vaikkapa "Naiset ei-toivottuja".

Joko ymmärrät?
  • 5 / 7
  • Ei_avioliittoja_homoille
  • 25.6.2012 8:11
Jokaisella liikkeenharjoittajalla on oikeus olla päästämättä yritykseensä sisään sellaisia ihmisiä, joita ei sinne halua. Hän voi perustella homokieltoa esim. sillä, että homous ei sovi majatalon arvoihin. Ei siihen ole mitään sanomista silloin. Paikassa paikan tavalla.
Itse asiassa ihan näin ei ole Suomessa tai muuallakaan EU:n sisällä. Jos pyörität liiketoimintaa, voit toki suunnata palveluja tietylle kohderyhmälle ja ns. hyväksyttävin perustein rajatakin (esim. iän perusteella) sitä, kenelle tarjoat palveluja. Tarvittaessa voit antaa yksittäiselle ihmiselle porttikiellon, jos tämä esimerkiksi käyttäytyy sopimattomasti. Vähän harmaalla alueella on se, ettet yksinkertaisesti palvele jotakuta ihmistä. Kategorisesti et voi kuitenkaan ilmaista kieltäytyväsi palvelemasta jotain (vähemmistö)ihmisryhmää, ilman että sitä katsottaisiin syrjinnäksi, josta puolestaan voit joutua edesvastuuseen.