mitä mieltä tästä? ei tervetulleita häihin.

  • 1 / 12
  • pääsiäispoika
  • 1.1.2017 17:39
Joo. Kyseessä siis tosi hyvä ystäväpariskunta, mies ja nainen. En osaa olla suuttunut heille mutta harmittaa tosi paljon. Nainen laittoi tänään viestin että on parempi tulla joku toinen viikonloppu käymään koska häihin ei mahu kaikki. Kysyin että ootteko varmoja että meidän ei kannata tulla, mies sitten soitti ja kertoi totuuden eli että he ei halua joutua kertomaan morsiamen vanhemmille että olemme homopari, niin älkää tulko. Pyysi useesti anteeksi jne. Kuten sanoin kyseessä tosi hyvät ystävät enkä osaa/halua olla suuttunut heille mutta en tiiä, tuntuu että masentaa ton takii. Oonko ihan lapsellinen ja itsekäs kun mua harmittaa tuo ku eihän ne mun häät oo mutta ääää en tiiä. Mielipiteitä? :P
Sama juttu, mutta hiukkasen toiselta kantilta. Olen suvulleni kertonut, että aiomme muuttaa rekisteröidyn parisuhteemme statuksen avioliitoksi 1.3.2017. Mahdollisesti sitä juhlistetaan kahvitilaisuudella taikka vastaavalla. Sain oitis varoituksen, että yksi uskovainen sukulaiseni ei pidä lainkaan homoavioliitoista ja että minun olisi hyvä pitää siitä asiasta matalaa profiilia sukuumme päin.

Saattaa olla, etten ota kyseistä mielipidettä lainkaan huomioon. On kyse meidän liitostamme ja me toimimme sen suhteen kuten haluamme. Harkitsen, saako hän kutsua juhlaamme. Sekin olisi tietynlainen kannanotto. Todennäköisesti kaikki saavat kutsun tasa-arvoisesti. ;-)
  • 3 / 12
  • pääsiäispoika
  • 1.1.2017 18:59
Laita vaan sillekin kutsu, sitä varmaan kivasti ärsyttäs jos sais kutsun homoparin hääjuhliin:P
Jos oikein keljuilla haluat, laita kutsuun V.p. Eli vastausta pyydetään esteen sattuessa.
Kommentoin tuota ensimmäistä viestiä.

Ensinnäkin, tietenkin jokainen järjestää juhlansa ja kutsuu ketä haluaa. Muuten pitäisikö sitä mitenkään kuuluttaa, että tässä on homopari. Te olette avioon menevän parin ystäviä ja piste. Viesti teille on nyt tullut. Se on heidän päätöksensä.

Jättäminen kutsumatta taikka teidän tapauksessanne torjuminen on ilman muuta jonkinlainen viesti arvostuksesta taikka sen puutteesta. Toisaalta, hyviä ystäviä ei ole koskaan liikaa. Olisi kenties sitten häiden jälkeisessä kahvitilaisuudessanne syytä purkaa asia ja kertoa omia tuntemuksianne tapahtuneesta. Heidän vastauksistaan ja muusta käytöksestä sitten riippuu, miten ystävyys kehittyy jatkossa.

Meillä on kokemus erään kaverimme hautajaisista, jotka olivat jonkinlainen seurapiiritapahtuma. Luulimme yleisen kutsun koskevan myös meitä. Toisin kävi. Meille soitettiin erikseen, että meitä ei sitten haluta paikalle hautajaisiin. Syytä ei ilmoitettu. Oli ilmiselvää, että meitä ei haluttu paikalle pariskuntana. Pistin välit poikki siihen suuntaan. Lähentymistä on yritetty, mutta ne olen torjunut, koska mitään selitystä torjunnalle ei ole kuulunut. Totesin vain mielessäni, että säästyiväthän kukkarahat ja pitkän matkan kulut.
Itse kyllä nostaisin asian pöydälle ja sanoisin että nyt on ystävyys katkolla ilman hyviä perusteluja.
Ovatko sellaiset ihmiset ystäviä, jotka eivät halua / voi olla ystäviä?

Itse en ehkä ottaisi asiasta suurtakaan numeroa, vaan paneutuisin todellisiin ystäviin ennemminkin.

Tosin monesti on kyllä todettu, että todellisuus saa aikaan ihmeitä, eli homofoobikotkin saattavat järkiintyä ja tunnetervehtyä kun pääsevät tekemisiin oikeasti, humpuukin perusteella vihaamiensa ihmisten kanssa. Tieto vähentää tunnetusti tuskaa ja luulotauteja.

Ajattelen tuossa samoin kuin niistä, jotka väittävät ja uskottelevat että esim. kirkko tai kristinuskomus muuttuisi sisältä päin.
Tosiasioitten pohjalta nimittäin raamatun tekstejä ei ole yhtään tervehenkistetty tähän päiväänkään mennessä sieltä sisältä käsin.
Miten Humanin sekavaa jankkausta päästäisiin muuttamaan, sisältäpäin? Tuskin se on mahdollista.
  • 9 / 12
  • pääsiäispoika
  • 2.1.2017 10:50
Emme siis saa tulla ollenkaan, ei häihin eikä niitten jälkeiseen kahvitilaisuuteenkaan. Saamme tulla joku toinen vklp juhlimaan erikseen, poissa muiden silmistä. Eikä todellakaan olla menossa "joku toinen vklp" juhlimaan näkymättöminä, tulis VÄHÄN dorka olo. :D

Mut joo. Mä kyllä käsitin että tää pariskunta arvostaa minua todella paljon, ovat kehunut hyväks ystäväksi jne. Tuli vähän puun takaa tää.

Asia ei sen kummemmin haittaa minua enää, oon jo päässyt yli.
Joo, kyseessä eivät tosiaan ole mitkään ystävät, jos tuollaisen vaatimuksen esittävät noilla perusteilla.

Aikamoista alistumista olisi ohittaa asia olankohautuksella ja jatkaa "ystävyyttä".
Hiukan ihmetyttää selitys. Miksi hitossa morsmaikun vanhempia kiinnostaa jos vieraiden joukossa on homopari? Ystävyys olis kyllä tarkan tutkiskelun alla moisesta tempusta.
Minä olen huomannut, että heterot eristää koko ajan avoimesti, nimenomaan avoimesti elävät homot. Samalla tavalla kuin avoimesti elävät uskovaiset. Pidetään friikkeinä.