Kokemuksia tupeesta

  • 1 / 4
  • Reijo
  • 16.8.2004 12:26
Moi! Onko muita, joilla kokemuksia tupeesta? Mä hommaisn joku vuosi sitten, se oli ihan jees ja vaikutti sopivan profiiliini. Sitten kyllästyin ja nyt en ole kovin innostunut. Yhdellä kaverillani on sellainen tyylikäs kallishintainen tupee. Miten sä oot sen kokenut? Mä totuin alussa, sitten se ei ollutkaan sopiva tyyliini.
  • 2 / 4
  • Gary
  • 19.8.2004 12:06
Mä olisin kiinnostunut, mutten tiedä kenen kanssa tästä voisi vaihtaa ajatusta taimuuten.
  • 3 / 4
  • Public eye
  • 19.8.2004 12:17
Olen jokseenkin väärä henkilö tähän keskusteluun, kun tukkaa kasvaa vähän liikaakin, usein tuskastumiseen asti. Kainona mielipiteenäni kuitenkin huomauttaisin, ettei minun tietooni ole vielä tullut sellaista hiuslisäkettä, joka vastaisi lähellekään aitoa ja jota ei tunnistaisi tupeeksi jo kilometrin päästä (no, viimeistään kymmenen metrin).

Miksi kallo on välttämättä peitettävä jollain karvalla, jos sitä ei luonnostaan sieltä nouse? En ole koskaan tavannut ihmistä, jonka tukattomuus / tukan vähäisyys olisi tehnyt minuun luotaantyöntävän vaikutuksen - tukallisten hiusrakennelmat sen sijaan ovat herättäneet useinkin yökötyksen tunteita.

Myönnetään, että tässä on kysymys hyvin henkilökohtaisista asioista ja jokaisella on oikeus päättää, miltä haluaa näyttää. Luonteva omien peruuttamattomien ominaisuuksiensa hyväksyminen ja hyödyntäminen sellaisinaan parhain päin tuottaa kuitenkin poikkeuksetta paremman tuloksen kuin turvautuminen keinotekoisiin väliaikaisratkaisuihin. Ja tämä pätee muillakin elämänaloilla kuin vain kallon karvoituksen osalta.
  • 4 / 4
  • Boyish
  • 19.10.2004 18:29
Mulla alkoivat vähentyä näkyvästi noin viisi vuotta sitten. Aloin etsiä apua kaikista mahdollisista shampoista, hoitoaineista, tableteista (luontaistuotekaupasta ja apteekeista), mutta mikään niistä ei ole tuonut tulosta.

Päädyin sitten hiuslisäkkeeseen. Se oli tosi hyvän näköinen ja ulkonäköni muuttui todella paljon. kukaan ei edes huomannut sitä, vaikka oli ihan mun vieressä. Porukka vaan sano, että sä värjänny hiukset tai tehny jotain hiuksille. Vaikka sanoin joillekin sitten, ettei nää kaikki oo mun omia hiuksia, niin silti eivät kunnolla pystyneet näkemään että kyseessä on hiuslisäke. (Olin jopa koululuokan edessä opettajana yhessa vaiheessa eikä kukaan alkanut huutamaan tai haukkumaan että ois 'peruukki', joten ei siis ilmeisesti pystyneet näkemään, että päässäni oli muitakin hiuksia kuin omia)

Jos ostaa hyvälaatuisen valmiin tai räätälöidyn hiuslisäkkeen ja värjää omat hiukset sopivasti sen hiuslisäkkeen värin mukaan (tai värjää hiuslisäkkeen omien hiusten värin mukaan), niin lopputulos on melkein kuin omat hiukset. En suosittele, että itse lähtee värjäämään hiuslisäkettä tai edes omia hiuksia vaan käyttää parturi-kampaamoa, jossa erityisesti osataan hoitaa hiuslisäkkeitä. Voin suositella Shaggy Head nimistä parturi-kampaamoa Helsingissä. Päivi Väisänen on mestari hiuslisäkkeissä, hiustenpidennyksissä yms. (www.shaggyhead.net)

No loppujen lopuksi kuitenkaan en käyttänyt hiuslisäkettä kuin muutaman kuukauden, kun se alkoi tuntua itsestä niin keinoteikoiselta. En pitänyt sitä nukkuessa tai suihkussa tai saunassa, ja aina sen hiuslisäkkeenkaan vexlaaminen alkoi kyllästyttää.