Iso dilemma - Matti tai Maija-valinta?

  • 1 / 20
  • Hämmentynyt
  • 22.12.2003 22:50
Mulla on iso dilemma ja uskon että monella bi-miehellä on sama juttu. Olin elänyt naisten kanssa ja välillä olin salaisesti puuhastellut muutaman miehen kanssakin. Sitten naiset häipyivät ja elin yksinäistä elämää. Yhtenä päivänä tapasin henkilön, josta tuli salainen poikaystäväni. Olemme olleet parisen vuotta olleet yhdessä. Sitten iski tylsistynyt vaihe. Yritin päästä suhteestamme. Se oli kyllä järkytys molemmille. Hän löysin poikaystävän ja minä taas naisen ja myöskin miehen - lähes samanaikaisesti. Siis vietin kaksoiselämää ja hän kertoi olevansa kiinni minuun - n. 6 kk. sen jälkeen kun sovimme erosta. Tieto yllätti minut täysin. Sanoin muut silloiset suhteet irti ja luulin että palamme yhteen taas. Seksi on todella huono meillä, mutta sen sijaan henkinen yhteys on erinomainen. Sitten ex-naiseni kertoi yllättävän jutun - minä olen raskaana! Nyt lapsi tulee ensi kesänä ja olen aivan hämmentynyt, mitä teen? Kumpi on oikeampi? Matti tai Maija-valinta? Kertokaa mielipiteenne, jotta tietäisin että vastaavanlaisia juttuja on myöskin olemassa.

T. hämmentynyt mies
Ei kai tuohon voi paljon muuta sanoa kuin sen minkä olen omallakin kohdallani joutunut toteamaan: kandee miettiä etukäteen mitä tekee.

Lapsesta olet tietysti vastuussa jos se on sun. Biseksuaalisuus ei ole se ongelma, vaan se että osaa olla yhden kanssa kerrallaan, ainakin jos lapsentekoon asti mennään.

Tsemppiä!
.. Ja sitten vielä ihmetellään miksi homomaailmassa bi-miehistä ei niin hirveästi tykätä. Tuo Hämmentyneen tapaus ei ainakaan yhtään paranna bi-miesten imagoa homojen keskuudessa. Juuri tuollaista tapausta monet homomiehet kammoavat: kaksoiselämää viettävä bi-mies, jolla on kotona nainen odottamassa (ja lapsi tulossa!).
Vastuuntunto, siis kyky vastata muille niin tekemisistään, kuin tekemättä jättämisistään, taitaa olla yhä enenevältä väestönosalta kadoksissa, olivatpa henkilöt sitten seksuaaliselta identiteetiltään millaisia tahansa.
Ensin touhutaan mitä mieleen juolahtaa ja kun sitten hassusti käy, ollankin jo huutamassa apua ja viimekädessä syytetään muita. Ja syyllistähän ei tunneta, vaikka se katsoo peilistä vastaan joka päivä!
Miettikää, hyvät ihmiset, sitä mitä aiotte tehdä, niin ei tarvitse surra sitä, mitä tulikaan tehtyä!
Melko turhaa syytellä toista siitä ettei tiedä mistä tykkää. Varsin moni muukin on samoja murheita ja seikkailuja pyörittänyt päässään. Ihmismieli kun on arvaamaton. Joillain varmasti on selvää ja suoraa ajatusta siitä mistä tykkää, toisilla taas ei. Omalla kohdallani kaksi naista ehti säikäyttää raskausluuloilla, onneksi vain luuloilla. Ja sitten päädyinkin siihen että taidan tykätä varsin paljon pojista.

Minusta nimimerkin Hämmentynyt pitäisi nyt eriyttää sen tulevan lapsen kasvatus ja muut ihmissuhteet, seurustella ja/tai asua sen kanssa josta tykkää. Ja tukea lasta ja sen äitiä mutta ei tehdä siitä pakkoavioliittoa vain lapsen takia. Kohtuullisissa väleissä erikseen asuvat äiti ja isä on paljon parempi kuin saman katon alla riitelevät. Ja sitten voi olla poikaystävä tai tyttöystävä tai vaikka molemmat yhtäaikaa, häiritsemättä lapsenkasvatusta.

Matti&Maija on muuten hyvä kattila;)
Ihmissuhteet ei ole koskaan helppoja.
Homoilla tulee aina mieleen hetskujen puheet. Bisset ehkä enemmän pulassa, nehän on vähemmistö vähemmistö. Vaikka itse olen homo, en silti olisi lynkkaamassa bissejä juuri tuollaisten tilanteiden takia.
Olen kahden bissen kanssa seurustellu, eka oli ilman "lapsia" ja toisessa suhteessa sain muutaman lapsen kaupan päälle.

Paremmin se menee kun miettii tarkkaan jaksaako olla "normaalissa" suhteessa, vai onko miehen kanssa.
Jos päättää olla naisen kanssa, niin on sitten ja rakastaa lasta sekä äitiä, mutta jos päätät olla miehen kanssa, kyllä sieltä löytyy järkeviäkin homoja/bissejä, jotka ymmärtävät taustan ja sen mukananaan tuomat lapset.
Pakkoavioliitto olis pahinta, mitä voisit nyt epävarmassa tilanteessa tehdä. Anna tilanteen kehittyä ja kanna vastuu lapsesta. Voithan tietysti selvittää, onko lapsi edes sinun. On niitä seikkailuja muillakin. Labrassa tuo varmistuu.

Elämä bissenä ei ole helppoa. Oma valintani tilanteen rauhoittamiseksi on nyt selibaatti ja oman tien hakeminen.
Uskoisimpa myös että se nainen tuli raskaaksi tietoisesti. Ei nykypäivänä pillereiden aikakautena tulla "vahingossa" raskaaksi. Vaikka muutaneeko tuo silti tilannetta omalla kohdallasi mitenkään...
Ota se akka ja lapsi, voithan sä pitää kaveris kaverina kerran henkinen yhteys toimii. Ei sitä nykyaikana ja Suomessa niin kovin helposti ja paljon noita lapsia tule. Ja vielä näin pillerien, kierukoiden ja klamydioiden aikakautena. Jos nyt kerran lapsi on sun niin kannattaa yrittää. Mulla on tosin vaimo josta todella tykkään ja olen pättänyt että tämä saa kestää vaikka loppuelämän. Niin ja jälkikasvuakin on.
Kyllä tuon lapsen hankkimisen täytyy olla yhteisesti suunniteltu ja päätetty juttu. Ei sitä mielestäni tarvitse ryhtyä ymmärtämään, jos toinen hankkiutuu häilyvässä tilanteessa toiselta kysymättä raskaaksi. On niitä vastoin tahtoaan tai omasta tahdostaan lapsettomia ollut iät ja ajat. Kyllä tämä maapallo on siitä huolimatta pysynyt asuttuna. Ongelmana taitaa pikemminkin olla maapallon ylikansoitus.
Minusta olisi kohtuutonta, että nainen saisi kieroilemalla miehen nalkkiin. En minä ainakaan suosittelisi tuollaisen naisen luo palaamista. Voisiko häneen luottaa missään asiassa jatkossakaan?
Naisen vasstuullahan se enemmän se lapsi on. Nainenhan sitä kantaa ja sitten hoivaa ja imettää. Oletko varma että saat muita hyviä (?) naisia kiinni joiden kanssa haluat lapsen ja jotka msuostuvat sinulle lapsen tekemään?
Jos harkitset sen naisen luokse palaamista, niin pystytkö katsomaan ittees peilistä ja väittämään itelles ettet sit petä naistas tulevaisuudes jonkun miehen kanssa.

Pystytkö? - - - Ihan oikeesti vai?

Jää miettimään tätä hetkeks.
Hure, yli puolet pk-seudun aviomiehistä pettää aviopuolisoaan. Vähiin jäisi Suomenmaan syntyvyys, jos avioliittoon ja lapsien hankintaan vaadittaisiin ehdotonta uskollisuutta.
Samaan tilastoon, jota Waltter siteeraa, vedoten totean, että ufoilla on tukikohta jossakin Kaukkalan lähellä. Näin siksi, että minusta tuntuu siltä.
Jos Waltterin tutuista yli puolet käyttäytyy sanotulla tavalla, ei se silti vielä liene suurin osa pääkaupunkiseudun aviomiehistä!
  • 17 / 20
  • Hämmentynyt
  • 16.2.2004 16:05
Kiitos kovasti mielipiteistänne. Olen miettinyt pitkään ja taidan päättyä siihen "normaaliin elämään". Eli elän naisen kanssa ja pidän lapsestamme hyvää huolta. Se on parempi näin, koska olisi kamala jos lapsi syntyy ja elää yksinäistä elämää ilman isää.
Päätös on oikea. Lapsesta ei pidä ehdoin tahdoin mennä tekemään naapurinsetien housunpunteissa roikkuvaa itkusilmäistä kunnanruokkoa.
Voihan sitä kantaa taloudellisen vastuun vahinkolapsesta, vaikkei itse pilaisikaan elämäänsä jäämällä elämään vastoin tahtoaan heteroelämää.
"Lapsesta ei pidä ehdoin tahdoin mennä tekemään naapurinsetien housunpunteissa roikkuvaa itkusilmäistä kunnanruokkoa."

Sinulla on semmoinen tervehenkinen asenne, että jos joskus hankit omia lapsia, ne vetävät varmaan sinua turpaan heti kun pystyvät.