Kuinka kysyä, jos epäilee?

  • 1 / 5
  • Fulcky
  • 16.10.2003 0:48
Mitä pitäisi tehdä, kun oma miesystävä mahdollisesti hakee jotain ”uutta kivaa” itselleen?

Mitään sen suurempia todisteita ei löydy kuin selaimen sivuhistoriasta merkintöjä deitti.netin ilmoituksista..

Ja lähinnä ongelma ei niinkään ole, onko hänellä jotain muita juttuja vaan: miten asiasta voi kysyä aiheuttamasta välirikkoa? En mielestäni ole kovin mustasukkainen. Kumppanilla saa olla omia juttujansa, mihin minä en kuulu. Mutta mielestäni minulla silti oikeus kuulla niistä asioista.

Pelkään, että jos otan asian esille, ”osoitan sairaalloista mustasukkaisuutta, jonka perusteella minut voi lähettää entisten suhteiden satamaan.” Eli jos jollakin on kokemuksia vastaavasta tilanteesta, niin otan mielelläni neuvosta vaariin..
  • 2 / 5
  • mikko
  • 16.10.2003 10:52
Se "uusi kiva" voi olla pelkästään tämä netissä sählääminen. Sekään ei aivan vaaratonta ole. Itseltäni on todella monen vuoden suhde mennyt poikki, kun kumppani alkoi elää vain netissä. Kaikki tosielämässä tapahtuva oli vaan tylsää ja tyhmää. Ainoa kiinnostava ja hauska tapahtui netissä. Siis se ei halunnutkaan oikeasti tavata näitä nettisuhteitaan vaan pelkkä netissä askartelu, kuvien vaihtaminen, kuvien ottaminen itsestä ja niiden lähettely, uusien saittien rakentelu jne. teki elämästä jännää ja mielenkinntoista. Sanottakoon selvyyden vuoksi, että meiltä ei todellakaan puuttunut mahdollisuuksia ja minulta kiinnostusta tehdä myös oikea elämä mielenkiintoiseksi. Siis nettiin ja nettisuhteisiin voi addiktoitua. Ilmiönä se on pelihimoon verrattava. Jenkeissä on jo AA-ryhmien tyyppisiä nettiaddiktoituneiden ja niiden omaisten ryhmiä. Tarvittais varmaan täälläkin. Mun tietääkseni ongelma on paljon isompi kuin mitä täällä Suomessa tiedostetaankaan.
  • 3 / 5
  • Mantu
  • 19.10.2003 17:31
Se, että haluaa pysyä perillä siitä, missä vaiheessa suhde on tai mitä toinen tarvitsee suhteelta, ei ole osoitus "sairaalloisesta mustasukkaisuudesta". Esitä asiasi asiallisesti ja kerro, miksi haluat tietää miehesi jutuista. Oletteko aiemmin sopineet, että teillä voi olla jotain suhteen ulkopuolisia juttuja? Ehkä miehesi ei uskalla kertoa, jos hän tiedä miten reagoisit.
  • 4 / 5
  • Susanna
  • 29.11.2003 11:41
Huomasin, että seurustelukumppanin värikästä menneisyyttä voi olla vaikea hyväksyä. Toisaalta sitä aiemmin kaipasi toiselta elämänkokemusta, kun exän lapsellisuus kismitti. Nykyisin tuntuu, etten kestä nykyisellä kullallani aiemmin olleita yhden yön saati pidempiä juttuja muiden kanssa.

En tiedä missä hän on tutustunut ihmisiin, joihin hän pitää yhteyttä ystävänä. Kultani ei varmaan uskalla kertoakaan minulle. Ajattelin jo jättää hänet, kun hän kertoi usean naisen yrittäneen vietellä hänet seurustelumme aikana. En tiedä, onko osa heistä hänen ystäviään.

Kultani on kertonut ajattelevansa osaa ystävistään toisinaan muunakin kuin ystävänä. Lisäksi hän kertoo ristiriitaisia tarinoita asioista ja suuttuu, kun saan hänet kiinni valheesta. Väittää minun kuvittelevan ja vastakkaisen tarinan olevan vain mielikuvitukseni tuotetta.

En tiedä pitäisikö minun lähteä ennen kuin itsetuntoni on tuhottu lopullisesti.
  • 5 / 5
  • apc
  • 29.11.2003 12:37
Jos mun poikaystävä katsoisi mun selainhistoriaa, niin se löytäisi sieltä kaikenlaista sivustoa, mistä vois olla huolestunut. Mutta ei sen tarvi olla. Omaa seksuaalisuutta saa toteuttaa yksinkin, esim. vetää käteen. Mun mielestä pitää nauttia siitä mitä on ja eikä mennä paniikkiin kaikista jutuista. Ihan rehellisesti, itsetunnon kohotuksen vuoksi city.fi/deitissä on joskus hauska katsoa olisiko joku nähnyt juuri sinut kadulla...