Ulkonäöllä liikaa painoarvoa??

  • 1 / 15
  • Kosti-71
  • 18.3.2003 10:22
Annetaanko kenenkään muun mielestä homopiireissä liikaa painoarvoa ulkonäölle??? Itse myös myönnän että olen antanut pakit toiselle ihmiselle pelkästään ulkonäön takia. Ja olenkin tämän takia potenut kamalaa "pyykkistä" krapulaa. Luulin olevani sellaisten ihmisten ulkopuolella. Siksi en enää tuomitse niin rankasti ihmisiä jotka valitsevat kumppaninsa ulkonäön perusteella. Mutta olen surullinen sen takia, että näin kumminkin toimitaan liian usein. Treffi-ilmoituksissakin kysytään ensimmäiseksi ulkonäköä ja sen kokoa. Surullista mutta totta.
Niin, olen aivan samaa mieltä siitä että maailmamme on aivan liian ulkonäkökeskeinen. Kaunista ihmistä on toki ilo katsella, mutta ulkoiseen pyritään usein liittämään myös ominaisuuksia joilla ei sen kanssa ole välttämättä mitään tekemistä.

Ulkomuoto on se, jolla "myymme" itsemme niille henkilöille joita emme tunne. Ulkonäöllä välitämme viestin itsestämme ja ominaisuuksistamme, annamme tavallaan lupauksen siitä mitä voisimme olla. Tämä mahdollistaa myös ulkoisilla tekijöillä pelaamisen. Voimme vaikuttaa siihen kuinka muut meitä tulkitsevat.

Tunnustan itsekin olevani valitettavan pinnallinen mitä tulee tapaamieni ihmisten ulkonäköön. Toisaalta makuni ei välttämättä ole kaikkein tyypillisin, näin olen tuttaviltani kuullut ;-). Toisaalta totta on myös se, että henkilöä jolla ei ole mitään sanottavaa en jaksaisi vaikka paketti olisi kuinka kaunis. Miellyttävä ulkonäkö ei mielestäni välttämättä muodostukaan trimmatusta kropasta ja tyylikkäistä vaatteista, vaan siitä kuinka mies tuntuu viihtyvän itsenään ja kuinka hän kohtaa toiset. Itsevarmuus ja älykkyys on seksikästä. mutta niin on myös itsestään huolehtiminen, se kertoo mielestäni juuri siitä tärkeästä itsensä arvostamisesta. Ja muidenkin.
Kauneus on katsojan silmässä.
Ei siinä, että antaa ulkonäölle aseman arvioinneissaan, ole mitään väärää sinänsä. Tosiasia on nimittäin, että yksi tykkää isästä ja toinen pojasta. Siksi olisi turhaa väittää, ettei ulkonäöllä ole merkitystä: joku nyt vaan kolahtaa, koska sillä on silmälasit (minä ja Freud ;) tms. Sen sijaan, jos ulkonäkö on *ainut* kriteeri edes keskustelun avaamiseksi, oltaneen jo pahasti hakoteillä...
  • 4 / 15
  • Johannes
  • 18.3.2003 21:14
Olen samalla linjalla "Pojotorin" kanssa. Olisi psykofyysisesti ristiriitaista kieltää seksuaalista vetoa herättävän sukupuolen ulkonäön merkitys. Näyttävyys ja feromonit esittävät suurta osaa lisääntymiskumppanin haussa, vaikka homosuhteet eivät edustakaan jälkeläisten hankintaa ajatellen sovinnaisinta pariutumismuotoa. Toisaalta on osattava erottaa kulttuurin esteettiset arvot evolutiivisesta olemassaolon kamppailusta.

Meillä ei ole todellisuudessa samaa biologista tarvetta löytää terve ja kaunis ihanneyksilö pariksemme kuin heteroilla. Voimme siis huoletta unohtaa elimistömme käskyn etsiä sellainen. Tärkeintä on kai, että parisuhteemme ovat molemminpuolisesti tyydyttäviä. Toki pakonomaiset neuroosit voivat kohdistua kumppanin valintaan, mutta ääripäätapauksissa on syytä pohtia ongelman todellista alkuperää.

Kiteytettynä: Tee valintasi omien tuntemustesi pohjalta. Kun suhdesi on mielekäs molemmille osapuolille, se toimii - on parisi ulkonäkö sitten mikä hyvänsä!
Kyllä ulkonäöllä on merkitystä, mutta onkin ihan eri juttu, mikä on hyvää ulkonäköä. Meillä jokaisella on omat mieltymyksemme, joiden perusteella kiinnostumme ihmisistä. Jonkun mielestä henkilö X voi olla tosi komea, toisen mielestä taas yököttävä. Onkohan objektiivista rumuutta tai kauneutta olemassakaan? Pitää myös muistaa, että ulkonäkö ei ole yhtä kuin kasvojen ulkonäkö, vaan kropan yms. lisäksi vaatetus, eleet, ilmeet ja kaikki muu sellainen vaikuttaa ihmisen miellyttävyyteen.
Yhdyn täysin edelliseen kirjoittajaan. Mielestäni on turha väittää etteikö ulkonäöllä olisi merkitystä, mutta se mikä on median, homostereotypioiden tai muiden "näennäisten" tahojen kuva kauneudesta on harvoin se mitä ihmiset todella etsivät vierelleen.

Ja voihan nämä kauneusihanteetkin jakaa kahteen eri luokkaan - naitavan näköiset kundit, joiden ulkonäkö on juuri se mikä miellyttää katsojan silmää ja sitten ihmiset joiden kanssa haluaisi aloittaa vakavan seurustelusuhteen. Jälkimmäisissä tapauksissa useinmiten persoona ja sisäinen kauneus merkitsee allekirjoittaneelle jo niin paljon, että ulkonäköä voisi sanoa toissijaiseksi asiaksi. Onhan sillä merkitystä, mutta ei todellakaan siinä määrin kuin ensin mainituissa silmänruokatapauksissa.

Onhan siinäkin eroa mitä ihmiset etsii. Kyllä mä ymmärrän että yhden illan panoksi otetaan mieluiten mahdollisimman kaunis yksilö - eihän sitä tartte kuunnella kuin yksi ilta, joten saa se olla tyhmäkin. Ja rumille paperipussi päähän ettei tartte katsella olleskaan. Pääasia on että saa paineet puretuksi... -plääh- Onhan meillä fantasioita ja halua päästä toteuttamaan niitä. Ja enitenhän me pidetään julkimoista jotka miellyttävät juuri omaa kauneusihannetta.
Minä ainakin muodostan ulkonäön perusteella ensi kuvan ihmisestä,siksi tämä internet treffailu on hankalaa,kun ei näe toisen naamaa.Jos ei ulkonäkö miellytä ja vastaa omia fantasioita,niin ei sit kyllä tee mieli naidakaan.
Mä olen kiinnostunut tanakoista , maskuliinisista, bodatuista ( ei liikaa ) homoista, jotka on pyöreälihaksisia ja joskus rujon rumista tyypeistä, mut en koskaan itse tutustu sellaisiin. Mun miehen ei tarvitse olla nuori ja kaunis.
@me kyllä kuvaili kans munkin ihannemiehen tuossa...
*slurps* Silloin tällöin tulee tutustuttuakin tuollaisiin, mutta pienen (tai isomman) seuraamisen jälkeen on ikävä huomata ettei ne ole meikäläisiä =(.
Rasittavaa tämä vanhempien homojen kauhistelu. Kai nuoret saavat olla himokkaita aikansa? Se on yksi elämänvaiheista.
Kyllä ulkonäöllä on aina jonkinlaista merkitystä. Ei kaikki välttämättä juokse hyvännäköisten perässä, mutta jollain tapaa se naama ja ulkoinen olemus kuitenkin tarvitsee miellyttää kun suhdetta, oli sitten millainen tahansa lähdetään luomaan. Joku pitää lihavista karvaisista miehistä ja joku ns. hyvännäköisistä teinipojista. Kuitenkin näihin teinipoikiin mieltyneisiin jotkut tuntuvat suhtautuvan pelkkään ulkonäköön tuijottavina pinnallisina ihmisinä, kun taas nämä kunnon karjuista pitävät eivät sitä ole.
Millainen body on unelma miehella.Olisi kiva tietaa,mita miehet ajattelevat tasta.Meilla on sanonta,he has all the right parts that makes a man.Mita parts sinun miehessasi taytyy olla,ja kuinka?
Joo.. No ite kyllä kattelen eka sitä ulkonäköö.. mun mielestä miehen pitää olla hyvännäkönen että sitä ihmistä sit voi jopa katella päivästä toiseen.. ja sänkyyn en menis ihan kenenkä kanssa vaan, jonkun paskalle haisevan hankkija-lippispäsen läskikasan kanssa.. Jotain näköö ja tyylii pitää olla.. =)