Samaa sukupuolta olevien suhteista paljastuu heterosuhteita toimivampi dynamiikka (juttukommentit)

  • 1 / 2
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 15.2.2020 19:01
Edellä kerrottu on yhtenevä omien havaintojeni kanssa.

Esimerkki tuntemastani heteroperheestä. Aviomies on töissä virastossa. Vaimo käy myös töissä. Kun mies saapuu kotiin töiden jälkeen, hän pitää itsestään selvänä, että ruoka on valmiina. Sen jälkeen hän istahtaa mukavaan tv-tuoliinsa ja alkaa seurata urheilukanavia tuntien ajan. Vaimo kantaa hänelle kaljaa aina edellisen tölkin tyhjennyttyä. Vaimon tehtävä on hoitaa koti ja lapset.

He ovat eläneet pitkään avioliitossa. Vaimo näyttää tyytyneen rooliinsa.
Omassa perheessäni kumpikin meistä tekee työtehtäviä osaamisensa ja jaksamisensa puitteissa. Kodin tehtävät on jaettu sen mukaan kumpaa jokin homma inhottaa vähemmän.

Alkujaan maatilalla kasvaneena puutarhaan liittyvä työkiintiöni on tupaten täynnä. Mieheni hoitaa lähes kaiken puutarhaan liittyvän. Minä imuroin, pyykkään ja hoidan tiskit. Jostakin syystä tietokoneet ja niiden oheislaitteet ja ohjelmistot eivät pidä minusta. Ne rikkoutuvat ja ovat vähän väliä jumissa. Ilman mieheni apua hommani eivät sujuisi. Raha-asiat kuuluvat minun hoitooni.

Hommat ovat vuosien kuluessa ikään kuin loksahtaneet itsestään paikoilleen. Enää niistä ei synny juurikaan kränää.

Olemme kasvattaneet monia muiden lapsia ja nuoria. Meillä toimii periaate "hyvä poliisi / paha poliisi". Minä olen se paha poliisi, joka pistää rajoja tietokonepelaamiseen, nukkumaanmenoon, rahankäyttöön ja moneen muuhun asiaan. Tiedän olevani joidenkin murkkujen mielestä "maailman vittumaisin ihminen". Mieheni joustaa sopivasti ja sovitusti. Tämäkin homma toimii ainakin kohtuullisen hyvin.