Apple päivitti emojit - myös sateenkaariperheet mukaan (juttukommentit)

  • 1 / 11
  • Hohhoijaa
  • 9.4.2015 10:52
Eivätkö ihmiset osaa enää kommunikoida muuten kuin sähköpostissa tai Facebookissa? Aikuisetkin lisäävät viesteihin lapsellisia hymiöitä.
  • 2 / 11
  • Public eye
  • 9.4.2015 11:29
Kyseltiinköhän kuvapostikortin keksimisen jälkeen, että eivätkö ihmiset osaa/viitsi enää kirjoittaa toisilleen kunnon kirjeitä?
Apple on todella hieno firma. Yhtiö puolustaa voimakkaasti ihmisoikeuksia, viimeksi mm. joidenkin osavaltioiden ns. uskonnonvapauslakia, joka mahdollistaa homojen syrjinnän. itse olen pikkuhuljaa päivittämässä kaikki laitteeni Appleen.
  • 5 / 11
  • puppeliassi
  • 9.4.2015 19:56
Itse vasta aikuisena ruvennut enemmän käyttämään noita yleisempiä, aivan liikaa ulkoa muistettavaksi ainakin jos tietokoneella ja ohjelma/nettisivu ei tue suoraan.

Apple on hauska yhtiö kun se jakaa hyvin paljon porukkaa, ensin haukutaan iphonea, sitten kosketusnäytöistä tulee standardi(kapasitiivisilla tietty) sitten ipad muuttaa vanhan konseptin käteväksi tosin älykelloissa aika huono esitys. Itse tosin myönnän iphonea haukkuneeni kun tietotaso alhaisempi.

Nykyään tosin applen välttäminen helppoa jos tahtoo hyvän laitteen: paljon halvemmallakin saa jopa merkittävästi paremmankin joihinkin käyttötarkoituksiin. Ja mitä tulee ihmisoikeusasioihin ihan yhtä hyvin tai huonosti jos ajatellaan yksityisyyttä ihmisoikeutena hoitaa applen lisäksi microsoft ja googlekin, vaikkei johtaja olekaan homo.
Nyt kun Apple on alkanut humaanimmaksikin, ei se toki ole pahasta.

Toivottavasti Apple jatkossa paneutuu myös tuotteidensa alihankinta-tuotanto-oloihin - siihenhän Applella on varaa, toivottavasti myös haluja ja kykyjä.

Apple on tekemässä nyt huimaa hyväntekeväisyysharppausta, kun Steve Jobs ei hyväntekemisestä oikein piitannut laisinkaan.

Kommenttia muokattu: 09.04.2015 klo 21:30
Apple-Babble kaatoi Nokian, joka oli voimakkaasti vaikuttamassa tekstiviestistandardin (suomalainen innovaatio) luomiseen.
Googlesta löytyy Applen yhteiskuntavastuusta tietoa.
Merkki-televiestintä ei seuraa valtiollisia määriteltyjä kielisyntakseja ja nähtäväksi jää kuinka tuomioistuimet joutuvat jo kohta käsittelemään näitä ('pikavippihymiöt' jne).
Itse emotion sun muut lisäävät mm. gay-kansan vapautta ilmaisuun.. mielestäni. Postikortteja saa edelleen piirtää kuka haluaa. Itse jaksan vieläkin niitä postimerkkejä jonottaa ihmeelisten maiden konttoreissa (äiti tykkää).
Hehheh. Muut yritykset uhraavat miljoonia markkinointiin, R&D:hen ja muuhun kehittämiseen - ja aivan turhaan. Varsinkaan tietoturvan ja yksityisyyden perään ei kysellä some-käyttäjien keskuudessa. Mitäpä sitä moisista turhanpäiväisistä detaljeista välittämään, kunhan löytyy oikea "emotioni".

Applen ei tarvitse kuin lisätä pari värikästä ikonia muutamalla kauniilla korulauseella ympättynä, niin johan maailman ympärillä kohisee, aivan kuin kyseessä olisi suurikin juttu. Sama koskee näitä omituksia julkistamistilaisuuksia, joissa kymmenet tuhannet ihmiset istuvat haavi levällään ja mediat taistelevat kilvan siitä, kuka saa julkistaa ensimmäisenä kuvan Applen rannekellosta, jota pidetään innovaation huipentumana.

Nobel-palkitut eivät nauti samanlaisesta huomiosta, vaikka tutkimus tuottaa tietoa syövän uusista hoitomuodoista, kantasoluhoidoista ja sun muista, joista somettajat hyötyvät todennäköisesti enemmän kuin ranteessa roikkuvasta killuttimesta, josta näkee ajan lisäksi kävelymetrit ja naamakirjapäivitykset. Vuoden, parin päästä noitakin saa parilla kympillä käytettynä tai ne lojuvat tyhjänpantteina kaapinperällä.

Miten mahtaa olla Applen alihankkijoiden tehtaiden laita Kiinassa? Vieläkö siellä hyppelevät duunarit alas ikkunoista, vieläkö asuntoloiden ympärille tarvitaan turvaverkkoja ja vieläkö palkat ovat yksi punta tunnilta? Vai riittikö joukko hymynaamoja kerrasta pyyhkäisemään moiset mitättömyydet tajunnasta? Tästä paljastuksesta ei ole kulunut kahtakaan vuotta, mutta aivan kuin se olisi kadonnut kollektiivisesta tajunnasta yhtä nopeasti kuin se lehtiin ilmestyi.
Minusta tällaisia asioita ei pidä verrata Nobel-palkittuihin lääketieteen innovaatioihin. Em. innovaatiot eivät ole kuluttajalle suoraan tarkoitettuja asioita tai kuluttajan valittavissa. Tavalliset ihmiset toki hyötyvät niistä, mutta välissä on ammattilaisia, jotka ratkaisevat esimerkiksi jonkin hoidon tarpeen ja hoitoon liittyviä yksityiskohtia. Kuluttaja ei voi mennä ja ostaa tuosta vain yhtä kantasoluhoitoa. On siis jopa parempi, ettei yleisö tiedä "liikaa" hoidoista. Ne jalkautuvat käyttöön kyllä omia reittejään, kohkaamatta.

Asioita on toki hyvä suhteuttaa, mutta se tarkoittaa myös sitä, että ns. pientenkin asioiden merkitys on syytä huomata ja nostaa esiin.