Englantilaiset muslimit haluavat perustaa moskeijan kaikille seksuaalisuuntauksille (juttukommentit)

  • 1 / 1
  • Fatima
  • 17.6.2013 21:17
En ihan ymmärrä tämän tarkoitusta. Kaikkien moskeijoiden kuuluu olla avoinna kaikille, jotka käyttäytyy nätisti. Kun menet moskeijaan, kukaan ei kysy "ookkonää homo?" eikä se olisi riittävä syy käännyttää ketään pois ovelta. Jää vaan semmonen olo että tämmönen vaan edistää muslimiyhteisön jakaantumista ja hajaantumizta sen sijaan että vedettäis yhtä köyttä. Vaikka en mä sitten tiedä, toisaalta olisi kai tarpeen paikka, jossa HLBT-muslimit vois verkostoitua ja saada tukea, ei ole meinaan mikä helppo yhdistelmä, aikani mäkin olen kamppaillut, vaikka olen koko ajan tiedostanut, että muuta keinoa kuin asian hyväksyminen, ei ole, ja asiallisesti tästä ei voi musupiireissä yleisesti puhua.

Moskeijassa suoritettavat perjantairukoukset ovat pakollisia miehille, naisille vapaaehtoisia. Jos naisia ei ole päästetty moskeijaan perjantai-iltapäivisin, se johtuu luultavasti tilan puuttesta, ei siitä, että naisia ei syrjittäisiin.