Pinkin sävyisiä päiviä televisiossa (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • human
  • 28.12.2012 16:14
Hienoa että ei-heteroitten elämäkin on saanut näin tv-jalansijaakin. Noitten ohjelmien osuus, etenkään bi=queer -osuushan ei edes lähentele heidän väestöosuuttaan.

Voisimme ehkä koota voimia ja aloittaa kampanjan, että Suomen kaapeli-tv-kanavien tarjoajatkin toisivat valikoimiinsa hlbtiq-kanavan, sillä onhan kanavissa kaikkea muutakin, jopa krististä ja arabi-kanavaakin.
Ainakin isommissa kaupungeissa kyllä vähiintään noitten veroinen asiakaskunta löytyisi myös hlbtiq-elämä-painotteiselle tilauskanavalle, jossa näytettäisiin enemmänkin hlbtiq-teemaisia elokuvia ja ohjelmia.
Voisivat koota hlbtiq-kanavapaketin, eli vaikkapa out tv -kanavan ja lisäksi matkailua, urheilua, kulttuuria, ...

Kommenttia muokattu: 28.12.2012 klo 16:17
  • 2 / 5
  • Gabriel
  • 28.12.2012 21:10
Kiitos, vaeltaja2006, vinkeistä!

Olen itsekin kiinnostunut katsomaan ohjelmia, joissa on edes jonkinlainen "vino" -näkökulma. Ihan kiva jos olisi joku kaapelikanava joka keskittyisi ko näkökulmaan, mutta vielä enemmän toivoisin että ihan meidän YLE1 ja kaksi ja Teema ja MTV3 ja Nelonen yms näyttäisivät meidän näkökulmaa enemmän ja enemmän. Ja aina kun sellaista ohjelmaa tulee, olen niiiiin tyytyväinen :)

Lisää!

Ja hienoa kun täällä siitä tiedotetaan! Menee muuten helposti ihan ohi.
  • 3 / 5
  • Pete
  • 28.12.2012 21:10
Miksi?

Meillä ainakin katsotaan jo ihan riittävästi avaa ja liviä...

Mikä minua kuitenkin ottaa erityisesti pattiin kirjoittajan ideologiassa on tuo postuumisti outtaaminen.

Herran tähden! Antakaa ihmisten maata rauhassa haudoissaan. Mitä erityistä hyötyä se meidän liikkeellemme tuo, jos joku ihminen, olkoonkin rakastettu joulukorttipiirtäjä, outataan kymmeniä vuosia kuolemansa jälkeen?

Sitä paitsi Benito M. lopulta ammuttiin ja ripustettiin näytille bensa-asemalle yhtä kuolleen rakastajatarensa Clara Petaccin kanssa. Homo?

Mistä ihmeestä tuollainen aatos on tullut kirjoittajan mieleen. Itse en ole moisesta kuullutkaan. Minun lukemastani saaman käsityksen mukaan Mussolini oli ei-niin-vähänkään liiankin heteroseksuaalinen kymmenine rakastajattarineen...

Siis: jos haluatte outata historian henkilöitä, käyttäkää faktoja (älkää Wikipediaa).
  • 4 / 5
  • vaeltaja2006
  • 28.12.2012 21:45
Ei tässä käytetty wikipediaa vaan katsottiin se ohjelma. Siinä kerrottiin, miten oudolla tavalla Mussolini oli yhtaikaa isä ja äiti. No, ei todellakaan ole tarkoitus tehdä mussolinista homoa, vaan nähdä, miten johtaja voidaan kokea monella tavalla.

Postuumisti outataan, koska näiden ihmisten omana aikana ei voitu puhua homoseksuaalisuudesta. Siitä oli vaiettava, ja asiaa valaisevat kirjeet tai muu materiaali siirettiin arkistoissa mappiin: "Ei saa koskea". Ehkä tämä uutinen valaisee asiaa

http://ranneliike.net/teema/tribadit-2009-miten-arkistoista-loytyy-queer-nakokulma?cid=5&aid=2539

Wikipedia ei ole lähteenä vaan suomalaista homo/lesbohistoriaa käsitelleet kirjat, mm. Tuula Juvosen kirja; Jöbackin kohdalla mainitaan wikipedia, mutta hänestä kirjoittaa runsaasti mm. ruotsalainen QX.

Kommenttia muokattu: 28.12.2012 klo 21:52

Kommenttia muokattu: 28.12.2012 klo 21:53
  • 5 / 5
  • SaintJudy
  • 29.12.2012 16:32
"Jouluaattona tunnin dokumentti juhlisti Ricky Martinin syntymäpäivää."


Joululla uusin merkitys!