Euroopan nuorista 85 % kannattaa homoavioliittoja (juttukommentit)

  • 1 / 12
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 25.10.2012 22:18
Suomalaisten nuorten murskaenemmistö, taisi olla ainakin 93-94%, tukee tasa-arvoista avioliittoa ja perheen ulkoista adoptio-oikeutta samaa sukupuolta oleville pareille. Jokin kasvatuksessa on mennyt oikein. Tulevaisuus on nuorissa. Hyvä minun ikäluokkani!
  • 2 / 12
  • puppeliassi
  • 26.10.2012 19:06
Ja Miksei asiat muutu johtuu siitä että nuoret ei äänestä tai äänestävät mikä näyttää hyvältä.

No itse olen äänestänyt heti kun ikä riitti eli viime eduskuntavaaleista. Ja olen saanut Muutaman ihmisen äänestämään. Pitäisi äänestysprosentin nousta niin demokratia toteutuu. Tosin niiden joiden elämää kurjistetaan eivät äänestä(pienituloiset vanhukset nuoret ym)
  • 3 / 12
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 26.10.2012 20:13
Kyllä ne nykyiset nuoret vielä äänestävät. Tästä sen näkee, että muutos on väistämätön tässä homoasiassa. Arvot ovat muuttuneet sukupuolimoraalin kannalta sallivampaan suuntaan ja homoseksuaalisuus nähdään osana sukupuolisen suuntautumisen luonnollista kirjoa.

P.S. Minäkin äänestin ensimmäistä kertaa viime eduskuntavaaleissa. :)
  • 4 / 12
  • puppeliassi
  • 26.10.2012 20:37
mä olen nuorten äänestyskäyttäytymisessä huomannut että ne joita politiikka ei kiinnosta äänestävät rkp tai kokoomus tai jäävät kotiin ja valveutuneemmat äänestävät vasemmistoa ja vihreitä.

mun ideologiiani kuuluu että mahdollisimman moni äänestäisi ja olisi kiinnostunut politiikasta: pari tuttua tienaavat alle 10 e tunti ja äänestävät kokoomusta tai rkp:tä. eivätkä tajua että he tahtovat polkea heidän palkkojaan ja oikeuksiaan.

ja ne jotka muuten äänestävät ehdokasta joka on tasa-arvo myönteinen niin jos ehdokkaan puolueen johto on toista mieltä menee äänesi tukemaan sua vastaan ja läpi pääsee sellainen jota et tahtoisi.

eli puolueen linja kannattaa tarkistaa ennen äänestämistä koska ps kok kesk esim ei pääse läpi tasa arvo lla
  • 5 / 12
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 27.10.2012 17:40
Yleensä ottaen, jos haluaa äänestää homojen tasa-arvon puolesta, on turvallisinta äänestää vihreitä, vasemmistoliittoa tai sosiaalidemokraatteja. Porvaripuolueista homomyönteisempiä ovat rkp ja kokoomus. Kokoomus on kuitenkin varsinkin jakaantunut asiassa kahtia. Enemmistö on kuitenkin arvoliberaali, sillä muuten puoluekokous ei olisi kelpuuttanut tasa-arvoista avioliittoa puolueohjelmaan. Jos ei halua liberaalille kokoomuslaiselle annetun äänen menevän hukkaan jollekin homovastaiselle konservatiiville, on syytä ottaa huomioon mm. oma asuinpaikka. Arvoliberaaleilla on taipumus ryhmittyä kaupunkeihin. Keskusta on kallellaan penseälle konservatiiviselle asenteelle suhteessa homojen tasa-arvoon. Puolueessa on kuitenkin vähemmistössä "cityliberaali" siipi, jota lienee turvallista äänestää kaupungeissa. Myös perussuomalaisista löytyy yllättävän paljon homojen tasa-arvon kannattajia, mutta yleisesti ottaen puolueen suhtautuminen homojen oikeuksiin on torjuva ja kieltävä. Arvoliberaalille persulle annettulla äänellä on iso riski mennä hukkaan, jopa pk-seudulla. Kristillisdemokraatit ovat yhtenäisimmin homojen tasa-arvoista asemaa vastaan, mutta on heissäkin kai muutama poikkeus. Eduskunnan ulkopuolisista pikkupuolueista piraatit ja kommunistit ovat ainakin homojen tasa-arvon kannalla. Muut ovat muistaakseni joko torjuvia tai jakaantuneita.
  • 7 / 12
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 27.10.2012 20:32
SDP:n oikeistosiipi on sosiaaliliberaalinen. Kokoomuksen vasemmistosiipi edustaa kai enemmän klassista liberalismia, mutta kyllä siihen mahtuu joitain sosiaaliliberaalejakin. Klassinen liberalismi ajaa tasa-arvoa lain edessä ja vapautta valtion roolin ollessa mahdollisimman vähäinen, sosiaaliliberalismi taas painottaa valtion roolia tasa-arvon edistäjänä. Itse olen sosiaaliliberaali. Kokoomuksen oikeistosiipi ja SDP ovat varsin kaukana toisistaan.
  • 8 / 12
  • puppeliassi
  • 27.10.2012 22:11
sinä voit uskoa niin. susta varmaan vasemmistoliitto on kommunistinen heh
persuliinit(ihana sana eikö?) kokkarit kepulit ja demarit on loppujen lopuksi hyvin samanlaisia demarit eivät ole oikeasti olleet tavallisen ihmisen asialla niinkauan kuin olen elänyt...
nähdäänhän se nytkin jakavat rahaa kapitalisteille kokoomuksen kanssa minkä kerkeävät.

minusta suomessa hyysätään liikaa rikkaita.

taisi mennä vähän ohi aiheesta mutta toisaalta huomenna kuntavaalit itse. käynyt jo ennakkoäänestämässä.
  • 9 / 12
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 28.10.2012 10:18
En pidä vasemmistoliittoa kommunistisena. Suhtaudun puolueeseen varsin myönteisesti. On totta, että Suomessa vallitsee varsin syvälle juurtunut poliittinen konsensus, joka kitkee ääri-ilmiöitä tehokkaasti. Tässäkään kohtaa en tarkoita ääri-ilmiöillä vasemmistoliittoa, enkä täysin edes persuja. Suomen politiikka on talouspuolelta yleensä aika vasemmistolaista ja arvopuolelta maltillisen vapaamielistä. Tuloerot ovat kyllä kasvaneet, muttei rikkaita täällä kovinkaan monta silti ole.
  • 10 / 12
  • puppeliassi
  • 28.10.2012 14:43
ei kommunismi ole pahasta itse harkistin niiden äänestämistä mutta ei ollut nuorta ehdokasta niin tuli vassareita äänestettyä.

itse toivoisin eduskunnan ulkopuolisten puolueiden jytkyä. mutta eduskuntapuolueet sementoivat itsensä valtaan säätämällä 3% maanlaajuisen äänirajan eduskuntavaaleihin. demokratian halveksuntaa.

jossain vaiheessa voi tulla joku uusi puolue pääsemään suurimmaksi puolueeksi yhdellä kaudella. jos ei tarvisi niin paljon ääniä kannatus nousee loivemmin ylös useampien vaalien välillä.

eli jos joku puolue pääsee profiloitumaan asiat kuntoon laittavana vanhoja päättäjiä vastaan niin sellainen puolue voi olla(ottaen huomioon kommunistivastaisuuden suomessa) antikommunisteja eli fasisteja tai vielä pahempaa kapitalistifasisteja mitä löytyy venäjä kiina yhdysvallat. joiltakin osin suomikin täällä on paljon arbeit mach frein kannattija...

itse näen maailmassa on 1900 luvulta nykypäivään ainoastaan fasistisia. kapitalistifasistisia ja "kommunistisia" valtioita. ei ole minun utopiaani tasa arvosta ja hyvinvoinnista kaikille mikään maa eikä mennyt maa päässyt lähellekkään.
  • 11 / 12
  • Homopallero
  • Homopallero
  • 28.10.2012 18:26
Fasismi ja kommunismi ovat aika jyrkkiä ilmaisuja. Kummatkin ovat massa-aatteita, jotka yrittävät tasapäistää ihmiset ja survoa kaikki ihannemuotteihin. Omasta puolestani en pidä kummastakaan. Minusta on tärkeää, että on reilut ja oikeudenmukaiset lait ja säännöt, ja että kaikilla on tarvittaessa yhteiskunnan avustuksella mahdollisuus menestyä elämässään niin tahtoessaan. Periaate on se, että ihmiset ovat kaikki yhtä vapaita.
  • 12 / 12
  • puppeliassi
  • 28.10.2012 20:04
no ei kommunismi sinänsä mutta esim neuvostoliiton päättäjät stalin ym ovat pilanneet hienon aatteen maineen.

ennakkoäänet tuli. jytky tuli jytky meni kuten veikkasinkin heh