HS: City-lehti lopettaa ilmestymisensä paperijulkaisuna (juttukommentit)

  • 1 / 26
  • Riquman1990
  • 30.7.2012 14:49
Tervemenoo! Cityhän on roskalehti, jota kukaan vakavasti otettava ei kelpuuttas edes saunan sytykkeeks.
Ei se varmaan koivusta saatavaan tuoheen verrattavaa saunan sytykkeenä ole. Minä puolestani kuitenkin koen, että City on antanut hyvän ikkunan seurata ns. urbaanin elämän tapahtumia.
  • 3 / 26
  • Homopallero
  • 30.7.2012 18:33
Mikähän siinä on kun homo tuntuu niin kovasti vihaavan kaikkea ja provosoituvan suorastaan murhanhimoiseksi kaikesta, joka jollain tavalla keinotekoisestikin liitetään (tai jonka luullaan liittyvän) hänen seksuaaliseen suuntautumiseensa? Tällä kertaa hyökkäyksen kohteeksi joutuu lehti, joka on ilmeisesti julkaissut homoihin liittyviä artikkeleita positiivisella vaikutuksella. Onko kyseessä joku leimautumisen pelko, vai yksilöllisyyden hakuisuus vai sitten vain pelkkä itseinho ja häpeä, pahan olon purkaminen johon tämä anonyymi keskustelupalsta tuntuu sopivan erinomaisesti kanavaksi. Minkälaista reaktiota Riquman oikein odottaa noilla vihanpuuskillaan?
Niin, ovathan City-lehden kannessakin jopa komeilleet useampaankin otteeseen komeat suomalaiset homo-miehetkin.

Toki primetime City-lehdellä oli silloin ennen internetin aikoja, mutta on siinä tehty ihan kunnolla journalismiakin tähän päivään saakka kaupunki-ilmiöistä, eikä tyydytty pelkkiin kevyesti kasattuihin uutisiin Metro(seksuaalien) kilpailijoittensa tapaan.

Mutta kaikkea aikansa, mediamaailmassakin. Maailmamme muuttuu ja siihen muutokseenhan tuo City-lehti aikoinaan itsekin tuli.

Kommenttia muokattu: 30.07.2012 klo 20:06
  • 5 / 26
  • Riquman1990
  • 30.7.2012 21:44
Mistä homopallero päätteli, et mun "vihapuhe" liitty nimen omaan homoihin? Se ei liittyny mitenkään homoihin, vaan City-lehden tasoon yleisesti ottaen. Jos kaupunkilaiset oikeesti eläs niin ku Cityssä opetetaan, niin mä en haluu edes ajatella seurauksii.
  • 6 / 26
  • Homopallero
  • 30.7.2012 22:20
No joo olihan se vähän villi veikkaus. Riquman tuntuu provosoituvan lähes kaikesta, jota tämä homoseksuaalisuutta käsittelevä sivusto käsittelee. Päättelin siis, että Riquman olisi tunnusomaisen refleksimäisesti riemuissaan City-lehden ilmestymisen lakkautuksesta, jos se kerran käsittelee homoja ja viellä jokseenkin positiivisessa valossa (Riqumanista vihervasemmistosetahomopropagandaa).
  • 7 / 26
  • Riquman1990
  • 30.7.2012 23:15
Eli jos vähänkään kritisoi vaikka sitten City-lehtee, niin sekin on sitten tiettyjen ammattiloukkaantujahomojen mielestä homoista provosoitumista. Vai onks Homopalleri sitä mieltä, et City-lehti on yleisesti tunnettu ja luotettava tieteellinen laatujulkasu.

Kommenttia muokattu: 30.07.2012 klo 23:24
Ei kai City ketään opeta elämään jollain tietyllä tavalla. Paremminkin se peilaa niitä ilmiöitä, joita kaupunkikulttuurissa esiintyy. Siinä City on minusta onnistunut ihan ansiokkaasti.
  • 9 / 26
  • Riquman1990
  • 30.7.2012 23:22
Ehkä, mut ne "ilmiöt" on useinkin aika kaukana todellisuudesta.
Riippuu tietysti, että mistä todellisuudesta. En minä ole havainnut lehdessä mitään erityistä todellisuudesta irti olevaa, paitsi joskus juttua jostain sci-fi-elokuvasta. Eikä City ole matkallaan sortunut iltapäivälehti-tyyppiseen kohujournalismiin tai juorulehti-tyyppiseenkään touhuun. Herää kysymys, onko Riquman1990 koskaan edes lukenut Cityä.
City-lehti oli mielestäni sangen humoristinen ja selvästi jutuissa liioiteltiin urbaania pinnallisuutta. En muista että kertaakaan olisi kehotettu hakkaamaan homoutta pois kenestäkään tms. hurttia äijähuumoria. Toki ammattirunkkaajat tietää aina parhaiten mille sopii nauraa ja mistä tulee loukkaantua.
Kyllä Riquman1990 on lukenu Cityy. Tuskin samaa kuitenkaan voi sanoo SMO:sta.

Eipä kukaan oo väittänykään, et Cityssä ois kehotettu hakkaan homoutta pois kenestäkään. Intissä tai muissa äijäporukoissa tällasta hurttii äijähuumorii kuitenkaan viljellään, vaikkei bukeen kaltaset paremman puutteessa ammatikseen käteen vetävät ammattiloukkantujat tunnu sitä tajuuvan.
Niin, minähän en osaa lukea, joten olen katsellut aina vain kuvat. Siitä syystä tuo kuvituksena oleva lehtikin sattui löytymään kotoa :)
Älä käännä asiaa päälaelleen Riquman. Jos provosoidut jatkuvasti asioista, jotka liitetään tai luulet liittyvän homouteen, on ongelma sinun suhtautumisessasi, ei meidän "ammattiloukkaantujien" herkkänahkaisuudessa. Luuletko, että maailma pitää sinua jonain neitimäisenä homostereotyyppinä, jos et jatkuvasti tee meihin pesäeroa?

Itse en ole juurikaan lukenut City-lehteä, joten en lähde arvioimaan sen laatua. Sen verran kuitenkin osaan minäkin päätellä, että jos lehden lakkauttaminen esitetään Ranneliikkeen uutisessa jokseenkin ikävänä asiana, olet sinä Riquman lähes varmasti esittämässä eriävän mielipiteesi.
Niin eli jos joku sellanen, joka ihan sattumalta on lukenu City-lehtee ja on tullu siihen johtopäätökseen, et se on roskaa, iloitsee kyseisen "laatujulkasun" lakkauttamisesta, niin sekin tulkitaan hyökkäykseks setalaisii kaupunkilaishomoi vastaan?
Noh, ehkä johtopäätöksen taustalla oli lehden leimaaminen "roskalehdeksi" perustelematta asiaa oikeastaan mitenkään. Ei käynyt ilmi, koitko lehden jotenkin yleisesti huonosti tehdyksi, oliko taustalla enemmänkin vastenmielisyys lehden aihepiiriä kohtaan tai jotain muuta?

City teki Timo Soinista muuten vuonna 2008 mielestäni aika hyvän henkilöhaastattelun: http://www.city.fi/artikkeli/Timo+Soini/2533/
Ei tietenkään, mutta sinähän et ole "joku sellanen" Riquman hyvä. Olet pääsääntöisesti kaikkea vastaan, mikä yleisesti mielletään jollain tavalla homoja kohtaan myönteisenä.
Miten niin? Kyllähän mä oon "joku sellanen", joka on lukenu City-lehtee, toisin ku sä, joka myönnät, et sä et oo lukenu sitä. Vai onks sittenkin joku Hesarin virallinen monikulttuurisuustoimittaja parempi arvioimaan City-lehden tasoo ku tavallinen lukija.
No hyvä on sitten, ehkä tällä kertaa on kyse jostain muustakin kuin yleisestä vastenmielisyydestäsi homoutta kohtaan. Sovitaan sitten niin.
Riquman1990 ja Homopallero: Miksi keskustelette toisistanne, ettekä kinastele City-lehden lopettamisasiasta?
Koska tässä on Riqumanin kohdalla kyse jostain paljon suuremmasta kuin City-lehdestä. Kannustakaamme smo yhdessä Riqumania käsittelemään hänen suurta ongelmaansa! Tiedämme kumpikin mikä se on. Sen jälkeen voin puhua Riqumanin kanssa itsestäni. Oh, the fun we'll have!
Mä keskustelisin oikein mielelläni City-lehden lopettamisesta, mut valitettavasti jotkut tietyt sananvapausongelmaiset "homovastasuutta" joka paikassa näkevät homopallerot hilluu täällä tekemässä ite asiaan kuulumattomii huomautuksii toisten käyttäjien kuvitellusta homovastasuudesta.

Asiallinen keskustelu homopalleroisten kanssa on mahdollista vasta, kun ne on selvittäny omat henkilökohtaset ongelmansa. Niiden ongelma on se, et ne näkee homovastasuutta joka paikassa, sellasissakin, missä sitä ei yleensä oo. Tietynlaista vainoharhasuutta siis.
Riquman1990: Jos keskustellaan lehden lopettamisesta, niin kysyisin vielä uudestaan, että oliko tervemenoa-toivotuksesi ja roskalehdeksi leimaamisesi taustalla se, että mielestäsi lehti on huonosti tehty (jos, niin miten?) vai onko enemmänkin kyse vastenmielisyydestä lehden käsittelemää aihepiiriä kohtaan. Vai mikä on tehnyt siitä niin erityisen huonon, että sille on syytä toivottaa "tervemenoa"?

Me kaikki tiedämme hyvin, ettei Cityn tarkoituskaan ole ollut olla "yleisesti tunnettu ja luotettava tieteellinen laatujulkasu". Se on ollut ilmaisesti jaettava kaupunkikulttuurin ilmiöistä ja tapahtumista kertova lehti.

Vaikka seuraankin aktiivisesti "vakavasti otettavia" tiedotusvälineitä, en näe mitään syytä syljeskellä toisenlaista lähestymiskulmaa edustavien viestinten suuntaan. Minun mielestäni City on tarjonnut ihan kiinnostavan monipuolisia näkökulmia vakaviinkin asioihin.
Minusta tuntuu vähän siltä, että jossain Riqumanin näivettyneen persusielun sopukoissa piilee samanlainen rakastettava mutta yhtä kaikki veemäinen homopalleroinen kuin minä...

Riquman provosoituu, kun homous tuodaan julki jollain tavalla näyttävästi. Erityisesti hän tuntuu vihastuvan homoaktivismista. Jospa Riquman selvittäisi itse itselleen, miksi hänen tarvitsee vihastua siitä, että homoille halutaan reilua kohtelua ja tasavertaiset perusoikeudet, ennen kuin hän vähättelee omaa asennettaan ja homofobiaa yleensä ja yrittää väkisin etsiä sille oikeutusta.