Huijausmainos, josta homot pillastuivat (juttukommentit)

  • 1 / 2
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 17.6.2012 8:09
Nuoren miehen laatima huijausilmoitus on mielestäni nerokas.
(Minäpä olen paraskin näin lausumaan, kun en itse ehtinyt astua asetettuun miinaan!)

Ajatus siitä, että homoudesta voisi "parantua" vaikkapa sopivasti lahjomalla, osuu suoraan amerikkalaisen eheytyskeskustelun ytimeen. Näitä vanhempia, jotka ovat lähettäneet homon kullanmurunsa jopa kuukausiksi aivopestäväksi puoskareiden leireille, on paljon. Kamalista eheytystuloksista itsemurhia myötenhän on lukuisia esimerkkejä. Siis todella hyviä vanhempia!

Valittu "palkintokin" on mainio. Olen ymmärtänyt, että apple-uskovaisille jokainen tuollainen uusi vempele on erittäin himoittu. Sellaisiahan lehtitietojen mukaan voidaan jonottaa tuulessa ja tuiskussa jopa pari vuorokautta. Seuraavana päivänä laitteen saisi yksinkertaisesti kävelemällä myymälän tiskille.

Toki tuo huijausmainos on homoja syvästi loukkaava ja amerikkalaisessa ajatusmaailmassa erityisesti.

Toisaalta mainos nosti näkyville jälleen kerran nk. eheytyksen älyttömyyden.

Pohdin myöskin sellaista tilannetta, että jos saman kaltainen mainos julkaistaisiin meillä. Mitkä olisivat reaktiot? Eheytyskeskustelu täällä ei ole mielestäni läheskään niin kiivasta kuin amerikassa. Todennäköisesti seurauksena olisi ollut muutama ärähdys ja lopuilta pelkkiä olankohautuksia.
  • 2 / 2
  • human
  • 22.6.2012 14:22
Toisaalta ilmoituksen teksti liikkuu niillä rajoilla, että se voisi olla enempikin ns. "karhunpalvelus" homoille. Sen mahdollisen ajatuksen ehkä juuri ja juuri tajuavat homot, mutta umpi-heteroitten mielikuvia se kyllä ruokkii sellaisinaan.