HLBT-oikeudet Suomessa yhä enemmän puna-vihreä aihe (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • Homopallero
  • 10.6.2012 11:14
Oikeiston ja vasemmiston perustavanlaatuinen ero piilee suhtautumisessa tasa-arvoon: kärjistetysti sanottuna oikeisto hyväksyy tietynlaisen sosiaalisen hierarkian ja etuoikeudet osana "luonnollista järjestystä", kun taas vasemmisto pyrkii tasapäistämään. Tämä selittänee, miksi vihreät ja työväenpuolueet ovat paljon aktiivisemmin tasa-arvoisen avioliittolain kannalla. Joku voisi tietysti kysyä, että sopiiko avioliiton ja adoption mahdollisuuden evääminen seksuaalisen suuntautumisen perusteella yhteen esim. Kokoomuksen painottaman mahdollisuuksien tasa-arvon kanssa? Nyt voisi odottaa, että Kokoomus ja RKP ryhdistäytyvät ja alkaisivat rohkeammin ajaa arvoliberaalia linjaa ilman turhia lehmänkauppoja kristillisteokraattien kanssa.
  • 4 / 4
  • Poris
  • 12.6.2012 10:36
Piraatitkaan eivät ole vapaamielisiä: http://jalkijupinaa.blogspot.fi/ Michael Halila kirjoittaa mielenkiintoisesti (vaikka hänellä on väärä termi): "Bloggasin viime vuonna Suomen lakiin 2000-luvulla lisätystä sukupuolenvaihtajien sterilointivaatimuksesta, joka on mielestäni häiriintynyt ja epäinhimillinen. Kun Piraattipuolueen ohjelmassakin todetaan että valtio ei saa kohdella kansalaisiaan eriarvoisesti ja kaikkea sellaista, ajattelin että tästä asiasta voisi tehdä kokousaloitteen. Aika monen piraattien potentiaalisen äänestäjän mielestä tuo laki on aivan käsittämätön, ja sen vastustaminen olisi aika hyvä tapa osoittaa että puolueohjelman pykälät eivät ole vain sanahelinää. Seurasin annettuja ohjeita ja tein aloitteen, jonka lätkäisin puolueen keskustelufoorumille kuten käskettiin.

Sitä kannatti yksi (1) ihminen. Muutama muu noteerasi muttei kannattanut. Muilta osin vallitsi täysi hiljaisuus. Aloitetta ei tiettävästi käsitelty puoluekokouksessa; sanon tiettävästi, koska kokouksen pöytäkirjoja ei tätä kirjoittaessani ole vieläkään saatavissa netissä. Tai jos on, niin en tiedä missä."

Minun on vaikea ymmärtää, miksi joku kannattaa oikeistoa (paitsi jos on itse miljonääri), näen oikeistolaiset tällaisina: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/c24.0.403.403/p403x403/401803_442594245765872_1753138526_n.jpg

Minä ymmärrän kyllä, miksi joku ei kannata vasemmistoa, etenkään tätä nykyvasemmistoa, mutta sen ei pitäisi tehdä ihmisestä oikeistolaista.