USA: Ulos kaapista Facebookissa? (juttukommentit)

"Pelkkä Facebook-päivitys: "Olen muuten homppeli", ei ole läheisiä kohtaan oikein."

Homouden tunnustaminen on tarpeeksi vaikeaa muutenkin ilman mitään tuollaista ajattelua. Jokainen tulkoot kaapista tai olkoot tulematta miten haluaa ja itse parhaaksi näkee, muille se ei kuulu paskan vertaa.
Olen samaa mieltä. Kaapistatulijan ei voi ajatella olevan velvollinen mihinkään ylimääräiseen. Vuodesta 1988 järjestetyn Coming Out Dayn yhtenä ideana on ollut myös se, että ulostulon on voinut tehdä myös massoille, vaikka sopivalla tekstillä varustetulla T-paidalla.

Kommenttia muokattu: 11.10.2011 klo 09:56
  • 3 / 7
  • Tero Kankaanperä
  • 11.10.2011 8:50
Kovin kilttiä. Älä ärsytä konservatiivia äläkä tahraa hänen sädekehäänsä. Vitut! Ulos tulo Facebookiin ja sit voi dumpata ne jotka ei pysty sitä käsittelemään! Mieluummin kunnon suutelukuvan kanssa. Mikä helvetin ulos tulo etiketti?
  • 4 / 7
  • Onnellinen mies
  • 11.10.2011 11:19
Niin tai näin. Tuo edellä oleva Tero Kankaanperän kommentti minua ihastuttaa ja saa ilonsykettä sydämeen. Kiitokset Terolle!
  • 5 / 7
  • Asmo
  • 11.10.2011 15:37
Hyvä Tero! Ja todellakin, kaapista tulo on henkisesti jo sen verran rankkaa, että on todella tietämätöntä vielä alkaa asettaa ulostulijalle jotain vaatimuksia, että pitää ymmärtää ja paapoa jotain, joka tuossa tilantessa saattaa sanoa jotain todella loukkaavaa ja törkeää. Ja mitä ihmettä, oma ulostulo pitäisi pystyä perustelemaan kriittiselle kuulijalle?? Kriittinen kuulija pitäköön tunkkinsa!!
  • 6 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 12.10.2011 23:22
Homohenkilö voi toimia myös viisaasti ja ajatella millaisia vaikutuksia hänen tavallaan tulla ulos kaapista on hänen omalle elämälleen tulevaisuudessa. Huolella punnittu ja mietitty ulostulo on parempi vaihtoehto tulevaisuutta ajatellen, kuin yllättäen ja päin pläsiä heitetty ilmoitus. Tukiverkotkin on hyvä tarkistaa ennen kaapin oveen tarttumista.
  • 7 / 7
  • boy84
  • 13.10.2011 22:06
Onhan se hienoa jos jaksaa joka kerta keskustella ja kuunnella ne samat jutut. Mutta sanon kyllä kokemuksesta, massaulostulokin tuntuu helvetin hyvältä, ei oo mitään etiketteljä!