Viro: Ovatko homot syypäitä alennustilaan? (juttukommentit)

  • 1 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 15.7.2011 21:16
Õhtuleht on Suomen iltapäivälehtiin verrattuna vielä niitäkin kevyempää luokkaa.

Kaverini Virosta lähetti oheisen tekstin, joka osoittaa, että homot on Virossa huomattu ja heihin osataan suhtautua myös asiallisesti.

"Menin kaverini ja hänen poikansa kanssa Tarton AHAA-keskuksen näyttelyyn. Sehän on Viron Heureka. Lippuluukulla myyjä totesi vain, että kaksi isää ja lapsi. Hän antoi meille perhelipun 26 euroa. Muussa tapauksessa olisimme joutuneet maksamaan 32 euroa."

Olen aiemmin kertonut, että olen mieheni kanssa ollut Virossa virallisissa tilanteissa rekisteröitynä miesparina. Ei minkäänlaisia ongelmia.
  • 2 / 4
  • Jukka
  • 18.7.2011 1:03
JuhaniV kirjoitti:
> "(...) homot on Virossa huomattu ja heihin osataan suhtautua myös asiallisesti."

Juuri tätähän se yhteiskunnan moraalinen alennustila tarkoittaa. Heille yhteiskunnan hyvä moraali tarkoittaisi sitä, että homot ainakin pysyisivät piilossa - ja mieluummin vielä koko homous olisi rangaistavaa.
  • 3 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 18.7.2011 8:01
Jukan logiikka ei nyt minulle avaudu kunnolla. Siinä on mukana jokin suurempi viisaus, joka minulta piiloutuu. Jos homoperheeksi arveltu saa kohtelun perheenä, kuinka se on osoitus piilossa pysymiseen. Kehitys ruohonjuuritasolla Virossakin tapahtuu vähän kerrassaan. Mikään laki tai asetus ei muuta kerralla ihmisten asenteita. Jos homot eivät itse tee asialle mitään, vaan pitäytyvät valittamaan huonoa kohteluaan, kaikki jatkuu entisellään.
  • 4 / 4
  • Jukka
  • 21.7.2011 12:21
Tarkoitan, että joidenkin (esim. räsäsläisten) logiikka on käänteinen: Kun homojen oikeudet (ihmisoikeudet) paranevat, niin se on heidän mielestään rappiota ja yhteiskunnan alennustilaa.

Eli: "hyvä" ei ole kaikkien mielestä hyvää, vaan jopa pahaa.

Ei tässä sen kummempaa syvällistä viisautta ollut.