Sisäministerinimitykset 17.4.1945 ja 22.6.2011 (juttukommentit)

  • 1 / 8
  • pohojalaanen
  • 22.6.2011 15:22
Jos on kovin jyrkkä ja tuomitseva suhteessa johonkin asiaan, niin voi lopulta tapahtua aivan päinvastoin, kun on itse halunnut. Sanotaan, että USA: äärikristilliset ovat olleet oikeastaan maan gay-liikkeen hyviä tukijoita. Suomessakin saatiin aikaan suuri eroaalto kirkosta viime syksynä, kun olivat liian jyrkkiä. Sääli, sillä kirkko tekee paljon hyvääkin.
  • 2 / 8
  • Torontolainen
  • 22.6.2011 15:26
Kirjoittaja on oikeassakin. USA:n ja Kanadan oloissa vahvan julkisen palvelun median puuttuminen antaa kuitenkin suhteettoman suuren vaikutusvallan konservatiivisille viestimille.
  • 3 / 8
  • Blueriver
  • 22.6.2011 21:44
Pohojalaanen: sama koskee myös meitä homoja ja etenkin fanaattisia setahomoja. Fasistinen vaino, jota homot kohdistavat toisinajattelijoihin, ei tule johtamaan mihinkään hyvään pitkällä aikavälillä.
  • 4 / 8
  • Jorma Hentilä
  • 22.6.2011 22:16
Kai sitten olen näitä "fanaattisia setahomoja", kun olen oikein Setan kunniakirjalla palkittu.

Kyllä sitä näköjään ihminen on sokea omaa toimintaansa kohtaan, kun ei huomaa, kuinka kohdistaa fasistista vainoa toisinajattelijoihin. Vasta kun toinen ulkopuolelta moisen osoittaa, herää itsekin näkemään. Kyllä nyt on aika tehdä parannusta!
  • 5 / 8
  • Havainnoija
  • 23.6.2011 0:38
Fanaattiset setahomot ja fasistinen vaino, jota homot kohdistavat toisinajattelijoihin?
-Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahaaaa!
Blueriver onkin näemmä huumorimiehiä.
  • 6 / 8
  • Public eye
  • 23.6.2011 0:49
Blueriver, tuo joidenkin vähän turhankin läpinäkyvän ahkeraan viljelemä käsite "fanaattiset setahomot" tai sen eri muunnelmat ei ole minulle koskaan oikein auennut. Voisitko valaista hieman asiaa antamalla vaikka pari konkreettista esimerkkiä siitä "fasistisesta vainosta", jota he kohdistavat (tai jota mielestäsi me homot yleensä kohdistamme) toisinajattelijoihin?
  • 7 / 8
  • Krister
  • 23.6.2011 15:40
Esimerkiksi olemme ilkeitä Päivi Räsäselle emmekä ole suvaitsevaisia eheytyspuoskaroinnin suhteen. Tähän 'fanaattinen Setahomo' käsitteeseen liitetään monesti vähän ristiriitaisia oletuksia: toisaalta oletetaan olevan poliittisesti radikaaleja - toisaalta juhlivan joka ilta homodiskoissa

Kommenttia muokattu: 23.06.2011 klo 15:42
  • 8 / 8
  • kiitos Setalle
  • 24.6.2011 10:49
Nämä päiviräsäsläiset ja homoeheyttäjäliikkeet ja heidän ajatuksiaan kannattavat, sekä mm. Setan ihmisoikeustyötä karsastavathan aina rinnastavat ihmisten luonnollisen asian (kuten seksuaalisuuden) vastustuksen ja ihmisten itse valitseman asian (kuten seksuaalisuudeltaan erilaisten vihaamisen) kanssa mekastamisen toisiinsa - ja syyttävät vain ensinmainittua jostain syystä fasisti-seksi.

Setan ja muiden vastaavien ansiosta kuitenkin homot ja lesbot eivät ole joutuneet enää Suomessa vankilaan, kuten ainakin 1050 homoa ja lesboa joutui ennen vuotta 1971 - mm. kristilliset vastustivat tuota rikoslakimuutosta, siis että homo- tai lesbo-rakkaus muutettiin ei-rikolliseksi.
Samoin Seta ajoi ja kristilliset vastustivat 1981 homo- ja lesbo-rakkauden poistamista 'sairautena'. Samoin sittemmin 1990-luvulla ns. kehotuskielto-pykälän poistaminen eli jotta sai myös esim. kouluopetuksessa kertoa että on ihan normaalia että jotkut miehetkin rakastavat toisiaan ja naisetkin rakastavat toisiaan.

Seta ja muu vastaava toiminta ajaa ja on taistellut samalla myös kaiken muunkin erilaisuuden hyväksymisen puolesta. Ja sitä työtä tarvitaan yhä vieläkin.