Kimmoliisa aloitti HLBTI-ehdokkaiden vaalitentit (juttukommentit)

  • 1 / 14
  • Onnellinen mies
  • 11.3.2011 11:19
Mainiota. Tuo on ilahduttavaa. Avointa ja rehtiä keskustelua asiallisesti näistä asioista, se on upeaa. Kuten useinkin olen sanonut, maailma muuttuu nuorten kautta ihmisarvoisemmaksi ja inhimillisemmäksi. Siksi kiitosta, tukea ja kannustusta nuorille miehille ja naisille.
Joo mutta tää Anna Moring ajaa vain feminismi lesbojen asioita, tunnen Annan Setan ajoilta.Homo miehet ovat vain sätkynukkeja näille feministi lesboille.
Ja muutenkaan vihreitä äänestä...liika menny koko puolue porvarioikeiston pelinappulaksi.
  • 4 / 14
  • Onnellinen mies
  • 13.3.2011 11:44
Janne, toit esille tärkeää asiaa ennen vaaleja. Kiitos. Ilman miehiä, olipa heidän seksuaalinen suntatuminen sitä tai tätä, tulisi elonloruista loppu niin feministeille kuin muillekin. Kun ehdokas vaaleissa, ja elämässäkin, lähtee kulkemaan yhtä tietä jä jokin muu tie kulkematta.
Maailman itselleen omijoita on niin uskontojen, politiikan kuin seksuaalisten suuntautumistenkin parissa. Se, että hoitelisi yhteiskunnan yhteisiä asioita "kotiinpäin" kertoo ehdokkaan kyvyttömyydesta selviytyä tehtävistään. Kiitos Janne!
  • 5 / 14
  • Public eye
  • 13.3.2011 16:28
Täytyy tietysti muistaa, että kunnes toisin osoitetaan, tällaiset Jannen esittämän kaltaiset mielipiteet ovat vain omia subjektiivisia mielipiteitä. Kun luen tuollaista tekstiä, jään hyvin vahvasti kaipaamaan konkreettista esimerkkiä siitä, mihin mielipide perustuu, eikä pelkkä henkilön "tunteminen" saa minua kovin vakuuttuneeksi. Usein niiden takana on ennakkoluuloisuus tiettyä ihmisryhmää kohtaan, mihin myös viittaa vahvasti hänen puheenvuoronsa viimeinen virke.
  • 6 / 14
  • Janne Nousiainen
  • 13.3.2011 20:45
Minun mielipiteet perustuu osittain tutkimuksiin, jota olen muutaman vuoden tässä koonut.Otan tässä ensin esille kiihkofeministisyyden johon yllä oleva Anna Moring sekä myös Sofi Oksanen lokeroituu.Kiihkofeministien mielestä lapset tulisi kasvattaa lesbokommuneissa,jonne miehillä on lähestymiskielto.Isän tulisi olla korkeintaan 60kg painava,rastatukkainen sivari.isällä ei missään tapauksessa saa olla minkäälaista roolia lapsen kasvatuksessa sillä muuten lapsesta voi tulla Sika.Kiihkofeministit pyrkivät kaikin tavoin heikentämään miehen asemaa yhteiskunnassa.eräs onnistuneimmista keinoista on ollut ns,naiskiintiöt.

Tämä on mahdollistanut työpaikoilla pätevien miesten korvaamisen epäpätevillä naisilla.
  • 7 / 14
  • Onnellinen mies
  • 14.3.2011 15:59
Huh, huh, lapsiparat! Eletäänhän sentään jo vuotta 2011! Lasten oikeuksiin tässä yhteiskunnassa ja -maailmassa tulee kiinnittää entistäkin enemmän huomiota ja korjaavia toimenpiteitä.
  • 8 / 14
  • Public eye
  • 14.3.2011 17:01
Uskotaan, että Janne Nousiainen on Hikipediansa lukenut. Kaipasin kyllä ja kaipaan edelleenkin konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä Anna Moring ja muut "kiihkofeministit" ovat todella sanoneet.

Tämä artikkeli ei minua kylläkään saanut minua yhtä vakuuttuneeksi kuin se näköjään on saanut Jannen...
http://hikipedia.info/wiki/Feminismi
  • 9 / 14
  • Janne Nousiainen
  • 14.3.2011 22:10
Minun mielestä asia joka oli Hikipediassa ilmoitettu oli erittain asiallinen ja koikeaan suuntaan antava tieto vaikka hieman humoristiselta pohjalta oleva.
Meidän suomalaisten ei tarvitse katsoa kuin länsi naapurii mitä tuhoa feministit on saanut aikaansa siellä.voisin vain ihmetellä että kun viimeinen mies on tuhottu maanpäältä se jälkeen feministit ovat vasta tyytyväisiä olo tilaansa.
Minua on yleisesti pidetty Homo piireissä Heteromiehenä,vaikka en sitä todellakaan ole,olen saanut feministi lesboilta haukkuja maskullisuudestani ,myös miehetkin ovat siihen syylistyneet.Monesti olen miettinyt näin 24 vuotiaana että tätäkö se suvaitsevaisuus olikin ,mitä sitä Setalla toitotettiin 10vuotta sitten kovaan ääneen.että heti kun mies onkin maskullinen se ei kelpaa Setan kaavoihin.Voi olla että 10 vuoden kuluttua Setallakin on varmaan jäsen kiintiönsä.
Politiikasta voisin sanoa sen että vihreitä olen tukenut vuodesta 2002 kun olin 15 vuotias ja näin kirjastossa Z- lehden välissä vihreä liiton mainoksen jossa luki suvaitsevaisuus ei tule hetkessä vain me tehdään se yhdessä.Tänä keväänä annan ääneni persuille vaikka hullulta kuulostaakin.tämä nyky meininki ei voi enään jatkua näin.
Maskuliinisuus on miehekkyyttä, ei sovinistista uhoamista. Itse tunnen läjäpäin maskuliinisia homoja, joiden maskuliinisuutta, sen paremmin kuin homouttakaan (sitten kun asia on käynyt selväksi) ei kukaan kyseenalaista. Sovinistinen uhoaja paljastaa vain oman lapsellisuutensa ja alemmuuskompleksisuutensa.

Persuilla tuntuu olevan laajemminkin hakusessa faktan ja fiktion ero. Tietysti, jos haluaa muodostaa maailmankuvansa hupisivustojen perusteella, niin mikäpä siinä.
Tässä sitten Hikipedian ystäville "tietoa" homoudesta:
http://hikipedia.info/wiki/Homoseksuaalisuus
  • 11 / 14
  • Janne Nousiainen
  • 15.3.2011 21:56
Itse luin kyseisen Hikipedia artikkelin ja meinasin kuolla nauruun. Sen verran itse ironiaa minultakin löytyy että osaan nauraan itseäkin koskeviin asioihin.Sovinistisuus on juuri feministi viherpiipertäjien haukkumasana jolla yriteään tukkia erillaisten homojen suu jeesus teipillä.

Jos palataan viime kesän Pride tapahtumaan,voin sanoa sen että minun mielestä se kaasuisku oli merkki feministi syyden ylikorostuksesta ja muutenkin pride kulkue on jotenkin provosoiva ja antaa väärän kuvan seksuaalivähemistöistä..Tunnen myös muita homoja jotka ovat asiasta hyvin samaa mieltä.

Minun ystäväni hakattiin viime kesänä Baari illan jälkeen ja olen miettinyt sitä että eikö ihmisten turvallisuus ole kaiken ao nykypäivänä. Seta ja Vihreät ei ole puhunut sanallakaan väkivalta ja viharikos lain kiristyksestä.vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus kun Tuija Brax oli vieläpä oikeusministerinä.Näyttävästi sukupuolineutraali avioliito laki menee näiden asioiden yläpuolelle.
"Seta ja Vihreät ei ole puhunut sanallakaan väkivalta ja viharikos lain kiristyksestä."

Kunhan nyt ensin saataisiin Suomeen samanlainen systeemi kuin monissa Euroopan maissa: lainkuuliaiset kansalaiset saavat kantaa mukanaan kaasusumuttumia ja saavat tarvittaessa puolustaa omaa henkeään huligaanien hyökkäyksiltä.
Janne Nousiainen kertoo, että hänen ystäväns'ä hakattiin baari-illan jälkeen. Ilmoitettiinko asiasta poliisille? Kerrottiinko tapahtumasta esim. täällä homomediassa? Jos näistä tapahtumista ei kerrota eteenpäin, Suomessa ei ole väkivaltaa homoja kohtaan. Saksassa ja Englannissa kaikki homoihin kohdistuva väkivalta pääsee heti lehtiin.
Koska parissa kommentissa esiintyi erikoisia käsityksiä, on syytä tarkastella tilannetta.
---

Pride-tapahtumaviikkoja ja niihin liittyviä paraateja ja kulkueita järjestettiin viime vuonna noin 150 eurooppalaisessa kaupungissa. Tilaisuuksiin ja kulkueisiin osallistui miljoonia ihmisiä, enemmän kuin koskaan ennen. Eri Euroopan maiden tiedotusvälineiden mukaan 2011 tulee olemaan kaikkien aikojen megavuosi niin tapahtumaviikkojen kuin Pride-kulkueidenkin määrässä.

Meillä Suomessa Pride-tapahtumia on järjestetty jo yli 30 vuotta sitten. Alkuaikoina nimenä oli Homoseksuaalien vapautuspäivät. Nykyään toiminta on laajentunut ja käsittää tilaisuuksia niin sateenkariperheille kuin yksinäisillekin. Pride-tapahtumaviikosta ja sen päättävästä kulkueesta on tullut Helsingin suosituimpia tapahtumia, joihin osallistui viime vuonna yli 10 000 kävijää.

Osallistuin kulkueeseen, jonka kokoontumis- ja lähtöpaikkana oli Senaatintori. Sieltä suuntasimme Aleksanterinkatua pitkin Mannerheimintielle, ja päätösjuhla oli Finlandia-talon pohjoispuolella Hakasalmen puistossa.

Silloin oli sopivan kaunis kesäpäivä, ja kadunvarret täynnä katsojia. Seurasin tarkasti, kuinka kulkueeseen suhtauduttiin. En nähnyt nyrpeitä ilmeitä enkä kuullut mitään solvauksia. Niin marssijat kuin katsojatkin olivat hyvällä tuulella.

Tässäkin tapauksessa näyttää olevan niin, että varmimmat mielipiteet kaikesta - niin kulkueesta kuin muustakin toiminnasta - on niillä, jotka eivät ole koskaan vaivautuneet osallistumaan mihinkään, eivät välitä tukea homojen ja lesbojen oikeuksia ajavia järjestöjä eikä poliitikkoja.

Todella kummallista on se, että on homoja ja lesboja, jotka vastustavat tasa-arvon ja ihmisoikeuksien ajamista. Niin saamelaisilla, suomenruotsalaisilla kuin eri puolueillakin on omat tilaisuutensa ja kulkueensa. Ne eivät näköjään häiritse, mutta Pride-tilaisuudet ja kulkue tuntuvat kovasti ahdistavan joitakin homoja.

Kolme pikkunatsia heitti 2 savupommia kulkueeseen ja suihkutti kyynelkaasua. Kuten poliisi on kertonut, syytetyillä on rikostausta (törkeä pahoinpitely ynnä muuta), eivätkä he edusta suomalaisten enemmistöä. Nimimerkki Janne Nousiaisen väite, että isku johtui feministisyyden korostamisesta, on naurettava.

Ihan vaan tiedoksi ahdasmielisille ja itseään halveksiville homoille: homojen ja lesbojen oikeuksien ajaminen tilaisuuksineen ja Pride-kulkueineen kuuluu demokraattiseen oikeusvaltioon, jossa on sananvapaus ja kokoontumisvapaus. Nämä oikeudet kuuluvat kaikille ja niitä täytyy noudattaa ja kunnioittaa.

Oikeusministeriö on Tuija Braxin johdolla uudistanut viharikoslainsäädäntöä. Rangaistuksia on kovennettu, ja erityishuomio kiinnitetty mm. viharikoksiin homoja ja lesboja kohtaan. Kiihotus kansanryhmää kohtaan on määritelty tarkemmin. Kuten on uutisoitu, uusi laki puuttuu myös nettikirjoitteluun ja siellä ilmenevään homovihaan.

Eduskunta päättää, tuleeko uusittu laki voimaan. En löytänyt tietoa, että laki olisi tullut voimaan, joten se siirtyy ilmeisesti uusien edustajien päätettäväksi. Koska vaikuttaa siltä, että Eduskuntaan nousee paljon tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia vastustavia kansanedustajia, erityisesti perussuomalaisia, lain läpimeno on kyseenalainen.

Yhteenveto: Pride-tapahtumat tulevat jatkumaan entistä useammassa kaupungissa myös Suomessa. Työtä yhdenvertaisuuden ja ihmisoikeuksien toteuttamiseksi jatketaan avoimesti ja entistäkin aktiivisemmin kaikkialla. Jokaisen itseään kunnioittavan homon ja lesbon panos on tärkeä.

Viharikoslainsäädännön, avioliittolain ja siihen liittyvien lakien ja asetusten kohtalon määrää uusi Eduskunta. On hyvin tärkeää, että me valitsemme ne edustajat, jotka kannattavat avoimuutta ja meidän kaikkien oikeuksia.