KD:ssä kuohuu, Bjarne Kallis suomii Päivi Räsästä (juttukommentit)

Huoh, kun nyt ihmisten päähän menisi ettei sukupuolineutraalilla tarkoiteta ihmisiä, vaan sitä avioliittoa siinä merkityksessä, ettei sukupuolilla ole väliä sitä solmittaessa.
  • 2 / 6
  • Olli Stålström
  • 5.2.2011 16:23
Itse kirkon sisällä tänään toimivana olen havainnut miten ev-lut kirkon nykyinen johto on julkisesti ottanut kantaa yhteiskunnallisen eriarvoisuuden korjaamiseksi verotuksessa, terveydenhuollossa jne.

Minusta tuntuu, että ev-lut. kirkko menee tänään reippaasti vasemmalta ohi monien poliittisten puolueiden, mukaan lukien KD ja sellaisten homomedioiden jotka ylvästelevät pinkin rahan vaikutuksella.

Kirkko on selkeästi nimennyt taloudellisen eriarvoisuuden jyrkkenemisen yhteiskunnan vaikeimmaksi ongelmaksi - eikä suhteellisen pienen vähemmistön parisuhteita.
  • 3 / 6
  • Onnellinen mies
  • 5.2.2011 17:41
Niinpä! Eipä kuitenkään hätää, ehei! Poliittisissa puolueissa kyllä löytyy niitä, jotka ovat homoseksuaalien " synnittelystä " vapaita. Erittäin hyvä, että homoseksuaalien tilanteesta puhutaan ja tehdään se asiallisesti, sekä kiihkoilematta. Homoseksuaalien tasa-arvoisuus, onni, tasapainoisen elämän rakentuminen kaikkina ikäkausina tässä yhteiskunnassa ei ole keneltäkään poissa. Elämässä on tilaa arvostaa, rakastaa ja kunnioittaa niin itseään kuin sen kautta myös toisia elämänsä matkalla kulkijoita syyttelemättä, synnittelemättä ja syrjimättä. Uskon, olen jopa vakuuttunut siitä, että nuo homoseksuaalien ikiaikaiset taakat itsekussakin yhteiskunnassa alkavat enenevässä määrin poistua ja korjaantua sekä jäädä historiaan nuorten ikäluokkien ja asiallisen tiedon lisääntymisen myötä. Elämässä haavoittavista sanoista riittää evästä molemmille osapuolille, kun ovi sulkeutuu. Onnea elämään jokaiselle homoseksuaalille toivottaen!
  • 4 / 6
  • Hannu, Tre
  • 5.2.2011 22:47
Se että Kallis on ollut lakeja hyväksymässä lähes 20 vuotta, eikä tiedä mitä sukupuolineutraali tarkoittaa, osoittaa hämmästyttävää tietämättömyyttä.

Kallis myös kuvittelee, että kd:llä oli mahdollisuus äänivyöryyn. No ei sentään. Puolue, joka pitää homoja ja lesboja sairaina ja syntisinä sekä vastustaa kaikin keinoin kansalaisten perusoikeuksia, ei ole nykysuomalaisten käsityksen mukaan luotettava missään asiassa.

Tämänkin Bjarnen on korkea aika nähdä maailmaa muualtakin kuin eduskuntasalista.
"Kallis myös kuvittelee, että kd:llä oli mahdollisuus äänivyöryyn."

No ei sentään varmaan vyöryyn, mutta luulen, että oikeassa on Räsää syyllistäessään. Kunnallispolitiikassa R:ää maltillisemmat kd-aatit pärjäävät kuitenkin paremmin kuin koko puolue valtakunnallisissa vaaleissa.

Ei niin, että toivoisin puolueelle menestystä millään tasolla ja missään raameissa.
  • 6 / 6
  • Kulttuurimerkityksiä
  • 1.11.2014 20:06
Ilmeisimmin melkoinen merkitys lännen moraalikehityksen idässä koetuilla rappioilmiöilä on nykyiseen kansainväliseen tilanteeseen. Sitä ei taideta
uskaltaa huomata tai seikkaa ei lännessä voi yleisesti tajuta. Lie olis hy-
väksi yhtä ja toista huomioida kansakuntien järjestelmien perusteistei-
den kunnioittamisesta ja kulttuurioikeuksiensaperustan suojelemisesta.