Helsingin Sanomat: Imatran seurakunta kuohuu (juttukommentit)

  • 1 / 6
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 6.1.2010 9:49
Kirkkoherra Aallon ympärillä Imatralla käyty kuhina kertoo enemmänkin itse kuhisijoista kuin Aallosta. Se on paljastavaa tarinaa ehdasta suvaitsemattomuudesta. He ajattelevat, että saat kuulua joukkoon vain jos olet samanlainen kuin me. Erilaiset karkotetaan konstilla jos toisella. Nyt se karkotus ei enää onnistu mm. työlainsäädännön vuoksi. Siksi jotkut lähtevät kirkosta, kun omaa ahdasta periaatetta ei voidakaan toteuttaa.

Minulle on edelleen epäselvää, missä kohdissa Raamatussa tuomitaan transsukupuolisuus.
Ei voi kun toivoa jaksamista. Erinomaisen riitaisia ja vaikeita työyhteisöjä nuo seurakunnat näköjään ihan joka puolella. Voisikohan sielläkin elää niinkuin opettaa...
Tätä kuohuntaa ja riitaisuutta varmasti lisää se, että näissä seurakunnissa työskentelee tavallista enemmän ihmisiä, joilla on vankkumaton tulkinta siitä mikä on "oikein" ja mikä "väärin".

Tuo transsukupuolisuuden ja sukupuolen korjaamisen vastustaminen on minustakin aika outoa. Minustakaan ei Raamatussa ole mitään mihin voisi vedota.
  • 6 / 6
  • Pora-liike
  • 7.1.2010 19:47
Tämä on modernia noitavainoa. Olen kurittanut Hesarin keskustelijoita Raamatunlauseilla. Kuulemma minä luen Raamattua kuin piru. Heillä itsellään ei kuitenkaan ole mitään annettavaa muuta kuin kehotus mennä lukemaan alkuperäistekstejä.