Saksan idols-kilpailu (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • vaeltaja2006
  • 13.4.2008 9:44
Fady pakko-outattiin


Tämä oli naiskannattajille shokkiuutinen, sanoo bulevardilehti Bild Zeitung, joka itse outtasi Fadyn eilen. "Sydäntenmurskaaja" Fady Maalouf (28) elää parisuhteessa miehen kanssa. Libanonissa homouteen ei suhtauduta lainkaan niin liberaalisti kuin Euroopassa. Islam-professori Udo Steinbach sanoo tämän aamun Bildin sivuilla, että vaikka osassa islamilaista kirjallisuutta esiintyykin homoeroottisuutta, homoja karsastetaan, halveksitaan, jopa uhataan kuolemalla. Libanonissa homoudesta saa sakot, mutta voi tulla myös vankeutta.

Mutta Fadyn osalta tilanne on tämä:

Hän joutuu pelkäämään jopa kuolemaa, kun hän vierailee vanhempiensa ja sukulaistensa luona Beirutissa. Beirutin kristillisen kirkon naispappi kertoo, että tähän mennessä kukaan ei Beirutissa tiennyt Fadyn rekisteröidystä parisuhteesta, mutta nyt se tieto leviää. Saksassa on iso joukko konservatiivisia libanonilaisia, jotka "vakoilevat" epämieluisia maanmiehiään ja vievät viestit kotiin. Tätä teemaa varjostaa mafiamainen meininki. Homoja kiristetään, jopa murhataan.

Myös Fady itse pelkää vihareaktioita, jos radikaalit libanonilaiset saavat tietää homoudesta. Se voi tietää ikäviä asioita. Eilen iltapäivällä Fady Maalouf kieltäytyi kaikista haastatteluista koskien hänen pakko-outtaamistaan.
  • 3 / 5
  • vaeltaja2006
  • 13.4.2008 19:39
Fady lauloi eilen illalla Elton Johnin Your Song. Jury oli otettu: "Yllätät meidät joka kerta jollain uudella".
http://rtl-now.rtl.de/dsds_player.php?film_id=4805

Seitsemän miljoonaa ihmistä katseli ja jäljellä oli seitsemän idols-kandidaattia. Tuskin kenelläkään muulla oli edessä yhtä vaikea urakka kuin Fadylla. Lauantaina Bild Zeitung outtasi hänet. Fady pakeni Eurooppaan ennen Libanonin sotaa Saksasta hän löysi onnensa. Pari asuu luultavasti Hampurissa. Fady ei suostunut puhumaan mitään Bild Zeitungin paljastusjutusta. Myös RTL-tv-kanavan tiedottaja sanoi, ettei Fady halua puhua asiasta.

Fady lauloi Elton Johnin laulun. Myös Elton John on mennyt kaksi vuotta sitten naimisiin. Fadyn laulu valloitti juryn. "Olit paras tänään". Hänen pahin kilpailijansa oli kuin huumeessa: ohut ääni ja unohti sanoja.
(Rheinische Post)

YouTubessa on Your Song eilisillalta:
http://www.youtube.com/watch?v=cBQtgMumbqY
  • 4 / 5
  • vaeltaja2006
  • 14.4.2008 20:57
Suomessa tekstiviestikohu jatkuu, Saksassa kohutaan Fadyn reksiteröidystä parisuhteesta. Tänään Bild Zeitung-lehdessä esistellään asikakirja, jolla Fady liittonsa vahvisti. Toinen osapuoli on myös libanonilainen, 29 v.. Hän työskentelee finanssiasiantuntijana, häenllä on tumma tukka ja sporttinen vartalo. Hän tukee Fadya ja käy joka viikko studiossa katsomossa.
  • 5 / 5
  • Irokeesi
  • 15.4.2008 14:37
Olihan tuo Saksan Idols-jakso ihan mielenkiintoista katsottavaa!

Kaiken kaikkiaan seitsemän finalistin taso oli aivan eri luokkaa kuin Suomen vastaavissa. Taustaorkesterin (vai -nauhan) ja sovitusten taso oli kyllä aika nolo. Se meillä kyllä on ollut korketasoisempaa.

16-vuotias Sebastian lauloi tosi surkeasti, mutta kosiskeli ihan söpösti kaikkia homopoikia äänestämään itseään: "Tiedän, että pukeudun homohtavasti. Minulla on paljon homoystäviä ja hekin ovat sanoneet asiasta. Olen kuitenkin aivan sinut sen asian kanssa. Nyt kaikki mummit ja ukit (Omas und Opas) ja kaikki homopojat (Schwulen Jungs) äänestämään minua!"

Fady lauloi upeasti. Ääni kosketti selkäytimeen asti. Ei mitään diivan elkeitä - vaatimattoman ja avoimen oloinen kaveri.