Pink Christmas närkästyttää Amsterdamissa (juttukommentit)

  • 1 / 5
  • sleepygay
  • 9.12.2008 19:09
vaeltaja2006 kirjoitti: "Kristillinen ryhmä Christenen voor de Waarheid tuomitsee Pink Christmas –tapahtuman, koska se heidän mukaansa pilkkaa evankeliumin ydinsanomaa. Josef ja Maria kuvataan homoseksuaaleina."

Just! Mitäköhän olen lukenut/ymmärtänyt väärin, kun en ole huomannut, että Evankeliumin ydinsanoma on, että Maria ja Josef on hetroita. :D Ehkä minä olen jostain kumman syystä kiinnittänyt liikaa huomiota Jeesuksen osaan evankeliumin sanomassa. Mistähöhän lie johtuu?

Ovatkohan he koskaan lukeneetkaan Raamattua? Siis muilta osin, kuin älä tee sitä, älä tee tätä -listaa heille sopivimmista kohdista???
  • 2 / 5
  • Vermillion
  • 10.12.2008 4:30
Miten niin muka Joosef ja Maria olivat heteroita? Jumalahan Marian hedelmöitti, eikä suinkaan Joosef. Käsittääkseni Raamatun mukaan Maria oli "koskematon", ja on perin erikoista että Joosef ei ollut täyttänyt "aviovelvollisuuksiaan"... Hekotiheko.
  • 3 / 5
  • Krister
  • 10.12.2008 17:05
En minäkään ole huomannut, että evankeliumeissa sanottaisiin Joosefin ja Marian olevan heteroita. Heidän parisuhteensakinhan oli kulissiavioliitto; ainakin vanhan käsityksen mukaan liiton olisi pitänyt raueta, koska sitä ei ollut täytetty/täydellistetty [consummated; siis nussittu]. Eri juttu taas on mistä ne kaikki Jeesuksen veljet pullahtivat maailmaan, joista kerrotaan jossain evankeliumissa.
  • 4 / 5
  • mapleapple
  • 12.12.2008 14:27
Käsitykseni mukaan raamatun aikoihin ei edes tunnettu käsitteitä "homo-" tai "heteroseksuaalinen", joten periaatteessa Joosefin ja Marian ei voi esittää olevan kumpiakaan. Olivatpahan vaan kihlattu pari :)

Itse olen kyllä kokenut mielenkiintoisena tämän että Jumala kertomuksen mukaan noin vain päätti "hedelmöittää" Marian. Miksi juuri sen? Raamatussa ei kai ole mainittu mitään kriteerejä valinnalle. Oliko Marialla synnyttäjän lantio? :D Vai vastasiko hän muuten vaan Jumalan naismakua?
  • 5 / 5
  • vaeltaja2006
  • 22.12.2008 15:02
Amsterdam: Jouluseimi ja sen äärellä homoja ja lesboja eroottisissa vaatteissa Mariana ja Joosefina. Se on käynnistänyt keskustelua uskonnosta ja homoseksuaalisuudesta. Konservatiiviset kristityt ovat vastaan tätä jouluseimeä ja pitävät sitä uskovia kristittyjä loukkaavana. Sitä ennen oli yritetty estää seimen pystyttäminen keräämällä nimiä protestiin. Kuitenkin sunnuntaina Maria oli transvestiittina kiiltosaappaissa ja minihameessa, ja Joosefeja oli kaksi: nahkaharnesissa ja kumishortseissa.

Kristittyjen vastalauseen johdosta homojärjestöt organisoivat keskustelutilaisuuden homoseksuaalisuuden ja kirkon suhteista. Pink Christmas –tapahtuman mottona on: Mikään ei ole pyhää – paitsi ihmisten välinen rakkaus. Tempaus jatkuu ensi sunnuntaihin.

Kuva
http://www.all-in.de/_/tools/picview.html?_CMELEM=250706