Outattiinko jalkapalloilija (juttukommentit)

  • 1 / 7
  • Hapatus
  • 18.3.2009 8:53
"Onko tunne mukana? Luultavasti ei."

Näyttää minusta känniseltä show-pusulta: ei suoranaisesti lavastettu, mutta on tarkoitettu yhtä paljon katselijoiden kuin suutelijoiden itsensä viihteeksi.
"...openly gay soccer player..." Mikä hiton openly gay se silloin on, jos se kerta on väkisin outattu. :D

Mun silmiin noi pusukuvat lähinnä näyttää joltain juhlahumussa kavereiden kanssa napatuilta kuvilta, joka ei siis todista mitään tämän kyseisen pelaajan seksuaalisesta suuntautumisesta. Nämä muut kuvat tuossa yhteydessä saattavat vaikuttaa toki aika homoeroottisilta, mutta ei niissäkään nyt mitään ihmeellistä ole. Kyse saattaa oikeasti olla kulttuurieroista, ehkä Englannissa ei ole tapana kosketella toisia ihmisiä niin avoimesti. Tiedän itse, että välimeren alueen miehillä (myös heteroilla) on tapana esim kuvanottotilanteessa ripustautua kaulaan kiinni, laittaa kättä olkapäälle yms. Muutenkin kaikki halailut, selkääntaputtelut ja jopa poskipusut ovat paljon yleisempiä. Humalassa vielä vaan yleisempiä. :D Omien kokemusten mukaan tämä pitää paikkansa ainakin israelilaisilla ja kreikkalaisilla miehillä. Sikäläisten heteromiesten kosketuskulttuuri on paljon avoimempaa, kun esim. suomalaisten homojen.
  • 3 / 7
  • TomBCN
  • 18.3.2009 21:37
Itse asiassa Espanjassa ko. kaytos on aivan normaalia heteroidenkin valilla. Mulla on ollut heterokavereita, jotka tiesivat hyvin etta ma olen homo ja ei niita hamannyt pussata suulle. Tuo siis juovuksissa, selvin pain harva on niin tyytyvainen ja biletuulella etta pussailee ketaan. Siis "pussata", niin kuin huulet suppuun ja pusu. Suutelu on jo kielikeskeisempaa... :)
  • 4 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 18.3.2009 22:24
Olen joskus ihmetellyt, mutta en pidemmälle miettinyt sitä, että miksi suomalaisilla tuntuu olevan isompi reviiri kuin etelämpänä. Siis se kuinka lähelle enintään ulkopuolinen voi tulla, ettei läheisyyttä koeta tungettelevana.

Vilkaisin noita kuvia, enkä pidä niitä minään erityisinä indikaatioina muusta kuin ryypiskelystä.
  • 6 / 7
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 19.3.2009 7:59
Olen hiukan kokeillut ryhmissä tuota reviiriä eräällä harjoituksella. Nämä epätieteelliset ja vähäiset kokeet ovat linjassa SMO:n ilmoittaman kanssa. En ole myöskään huomannut mitään eroa tuloksissa, jos koehenkilönä on hetero- taikka homomies. Mielestäni reviirin laajuus vaihtelee monesta syystä. Mieliala voi siihen vaikuttaa ja myös lähestyvän henkilön kiinnostavuus.

Ainoa tutkimus, josta olen kuullut, kertoo vangeilla reviirin olevan muita suuremman. Syytä eroon en tiedä, mutta eiköhän se sijoitu sinne yleiseen turvattomuuteen. Testi oli tehty muistaakseni USA:ssa, joissa vankeja kohdellaan toisin kuin vaikkapa meillä.

Alkoholi pienentää reviirejä. Julkkiksen samansukupuolinen pussailu kameran edessä voi olla myös temppu lisäjulkisuuden saamiseksi. Homouden ja lesbouden tabumaisuus on selvästi vähenemässä. Pussailkoot vain lisää.
  • 7 / 7
  • Vieno
  • 19.3.2009 22:14
Jostain aivojeni sopukoista tulee mieleen tieto, että esim. japanilaisilla olisi pienempi tarve omaan "reviiriin" kuin vaikkapa suomalaisilla. Sen, oliko japanilaisten ruuhkajunien täyteen sullominen syy vai seuraus pienemmästä henkilökohtaisen tilan tarpeesta, olen autuaasti unohtanut.