Joka toinen viikko parturiinko?

  • 1 / 7
  • Jeremias
  • 24.9.2004 10:56
Olen huomannut, että kaikki tuntemani homot ovat ärsyttävän turhamaisia hiustensa pituuden suhteen. Itse tunnustan olevani kyllä turhamainen, mutta en niinkään hiusten suhteen.

Itse pidän miehissä persoonallisesta ja rennon huolitellusta ulkomuodosta, johon ei kuulu millin säki tai nupo, toisin sanoen joka toinen viikko partusissa juokseminen. Mielestäni lyhyt tukka ja varsinkin sänki tai nupo on yksinkertaisesti kamala. Kamala!

Tuntuu siltä, että kaikki tuntemani homot ovat tehty kuin samasta muotista. Miksi en tunne yhtään homomiestä, jolla on pidempi tukka - eli minun mielestäni persoonallinen tyyli? Miksi olen erilainen homo?
  • 2 / 7
  • Stereo Tyyppi
  • 24.9.2004 11:54
Koska pitkä tukka on feminiininen ja yksikään homo ei halua leimautua feminiiniksi. Naiseus ja kaikki siihen viittaava on homopiireissä aivan yhtä kauhistuttavaa kuin heteropiireissäkin. Sama tuntuu pätevän lesboihin.

Eipä sillä, täytyy kyllä myöntää, että itsekin pidän enemmän siististä, lyhyestä ja maskuliinisesta hiustyylistä. Lyhyt tukka ei tosin auta kaakattavaa hanhiemoa tippaakaan. Jos taas mies on muullakin tavoin Mies, niin lyhyt tukka täydentää paketin. Pitkä tukka taas jotenkin "laimentaa" hyvin maskuliinisenkin miehen miehisyyttä, mun mielestä siis. :)
  • 3 / 7
  • Jeremias
  • 24.9.2004 12:00
Mutta eiväthän lukuisat heteromiehetkään pelkää tuoda esille feminiinistä puoltansa? Eli kyse on siis homomiesten osalta huonosta itsetunnosta, pelko maskuliinisuuden menetyksestä? Siitä kai johtuu myös homomiesten yleinen turhamaisuus? Alistetun ja väheksityn vähemmistön edustajalla ei ole varaa yksilötasollakaan tulla leimatuksi yhtään enempää poikkeavaksi kuin mitä kulttuuriset stereotypiat antavat ymmärtää.

Tietenkin mukana on yksilölliset mieltymykset, (jotka kylläkin juontavat juurensa kulttuurisesta arvomaailmasta ja asenteista).

Mutta miksi sitten useat homot eivät pelkää tai karta käyttäytymisen kautta esille tulevaa feminiinisyyttä?

Itse olen kyllä sitä mieltä, että yksilön tekee mielenkiintoiseksi juuri se, että hän on osannut tasapainottaa omat feminiiniset ja maskuliiniset puolensa. Esimerkiksi oikein maskuliininen mies antaa personaansa mielenkiintoisen ripauksen kun mukana on ripaus feminiinisyyttä, esimerkiksi pidemmät hiukset, siis mielestäni.

Ja kuriositeettina mainittakoon, että itse asiassa en puhunut niinkään pitkästä tukasta vaan pidemmästä tukasta.
  • 4 / 7
  • Harza
  • 24.9.2004 12:17
No kyllä heteropiireissä miehen pitkää tukkaa arvostetaan enemmän (ainakin pitkätukkaisten miesten keskuudessa). Mun mielestä pitkä letti on tosi kiva näky, varsinkin jos tukka kasvaa tuuheana. Varsin yhdestä muotista vedetyn näköistä tämä nykyinen homojen tukkamallisto on: hinttitupsulla tai ilman. Onneksi on kuitenkin poikkeuksia!
  • 5 / 7
  • e-vils
  • 25.9.2004 14:58
Kuule Jeremias, jos sun mielestä joidenkin hiustyyli on kamala, niin ei kande hirveesti ruikuttaa ...
  • 6 / 7
  • spegu
  • 3.10.2004 21:43
Ajatella, että tällainen keskustelu tuli nyt vasta, minun olisi tehnyt mieli ihmetellä asiaa julkisesti siitä päivästä, jona aloin homoja kaupungilla tunnistaa...

Hiukka laajalle levinneeksi tukkafetissiksi minä sitä kutsuisin.
  • 7 / 7
  • jaa jaa
  • 9.10.2004 6:46
on se kiva kun toisilla on runsaasti hiuksia joita laittaa. itselläni ei ole "edessä" enää tarpeeksi mihinkään "kampaukseen" tai yleensä mihinkään. Ikää alle 25.