onko heitä? tosi homoja?

  • 1 / 7
  • iivi
  • 23.9.2003 14:15
Olen homo, myönnän sen avoimesti kaikille jotka sen ovat ansainneet olen turpaanikin ottanut homouteni takia, mutta aina on tullut joku ystäväni hädästä minua pelastamaan! kysymykseni kuuluukin että onko muita homoja tässä maassa kuin minä ja ne jotka näitäkin saitteja pyörittää? kuinka ylipäänsä voin päästä toimintaan mukaan jos sellasta on? ikävästä pakahtunuunena toivoisin että homot näkyisivät enemmän!
  • 2 / 7
  • faery
  • 23.9.2003 23:41
Homoja on varmaan joka paikassa, suurissa kaupungeissa enemmän... missä asut?
  • 3 / 7
  • Miik
  • 24.9.2003 11:34
Itse elän ainakin ihan avoimesti homoelämää. En peittele asiaa, mutta en myöskään kulje kaduilla huutamassa sitä. Pienemmistä kaupungeista en tiedä, mutta kyllä minusta ainakin tuntuu, että joka kadunkulmassa tulee vastaan aina joku homo tai lesbo.
  • 4 / 7
  • Udat
  • 24.9.2003 15:31
Miten päästä menoon mukaan? Jos asut selvästi Jyväskylää pienemmällä paikkakunnalla, on minun pakko sanoa, että et mitenkään. Isommilla paikkakunnilla löytyy vaihtoehtoja:

- Erilaiset Setan ryhmät: Parhaimmillaan rentoa ja ratkiriemukasta yhdessäoloa, pahimmillaan ahdistunutta kyräilyä. Mene ja ota selvää.

- Baarit / Setan bileet: Meno vaihtelee huomattavasti. Tunnelma rentoutuu yleensä paikkakunnan koon kasvaessa. Jos pidät biletyksestä, ei näitä kannata jättää väliin. Jos et välitä bileistä, niin käy kerran katsomassa.

- Yhdistykset: Löytyy kaikkea urheiluseuroista politikoiviin etujärjestöihin. Toiminta keskittyy valitettavasti usein pääkaupunkiseudulle. Opiskelijajärjestöjä löytyy ainakin Helsingistä, Turusta, Tampereelta ja Jyväskylästä. Aktiivisuus vaihtelee.

- Netin parituspalvelut (city.fi, koodi.net jne): Vaihtelevan tasoista seuraa. Paljon teeskentelijöitä ja seksiseuran metsästäjiä.

Entä jos et välitä yhdistystoiminnasta etkä ole mikään bilehile? Sitten sinulla on ongelma. Valitettavasti.
  • 5 / 7
  • iivi
  • 25.9.2003 12:18
asun siis hämeenlinnassa joka on pieni... kävisin hesan klubeilla jos olis ikää... niin miksi meillä täällä suomessa ei ole kunnollista toimintaa, sitä itseltäni kysyn, useinkin...
  • 6 / 7
  • Udat
  • 26.9.2003 11:38
Pikaisen etsinnän perusteella Hämeenlinnassa ei ole Setaa tai mitään muutakaan. Juuri tuosta syystä homot muuttavat isoihin kaupunkeihin. Pääkaupunkiseudulla asuu 20% väestöstä ja ehkä 50% homoista. Tiedän, tämä on ongelma pienissä kaupungeissa asuville homoille.

Jos kuvitellellaan tavallinen suomalainen 5000 asukkaan kunta, on siellä arviosta riippuen 100-400 homoseksuaalia jos ei oteta huomioon, että ihmiset muuttavat suurkaupunkeihin.. Näistä 50% on oikeaa sukupuolta, jolloin jäljelle jää 50-200 ihmistä. Näistä puolet on kaapissa, jolloin kohdeyleisöksi jää 25-100 hepsulia. Näistä puolet ei koskaan käy missään seksuaalivähemmistöille tarkoitetuissa tapahtumissa eivätkä pyöri missään netin kontaktipalstoilla. Tähteeksi jää 12-50 vinokasta, joiden ikäjakauma on 0-100. Jos oletetaan, että etsit tyttö/poikaystävää etkä halua yli 5 vuoden ikäeroa, jää tähteeksi 2-7 ihmisen kohdeyleisö. Ei ihme, että homot pakenevat pikkupaikkakunnilta. Ja tämä laskelma ei edes ota huomioon juoruilun, nurkkakuntaisuuden, vanhoillisuuden ja uskonnollisuuden vaikutuksia.

Minun neuvoni on, että käy lukio/ammattikoulu loppuun ja muuta Helsinkiin, Tampereelle tai Turkuun. Juttu on valitettava, mutta ainakaan minä en ole keksinyt parempaa ratkaisua.
  • 7 / 7
  • Bibob
  • 27.9.2003 2:10
Suosittelisin tuota netistä seuran hakemista. Arvatenkin sinulla on koulu kesken, ja muuttameninen ei juuri nyt tule kyseeseen. Montakertaa huomaa hakkaavansa päätä kiveen sillä saralla, mutta paistaa se päivä risukasaankin. Vaatii vaan sitkeää yrittämistä, ja sitten onnea. Pitää vaan olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa.