ranneliike.net - Homokansan yhdistävä tekijä
Tunnus    Salasana

yhteiskunta ja politiikka terveys ja tutkimus urheilu viihde ja kulttuuri pride vapaalla yleiset sattumat näkökulmat HLBTI-historiaa ihmisiä ja ilmiöitä tapahtumaraportit
internet ja seksuaalivähemmistöt homoseksuaalisuus ja uskonto linkit kaikki artikkelit

Baijerin osavaltio pyysi kahdelta asiantuntijalta lausunnot uuden avioliittolain perustuslaillisuudesta

vaeltaja2006 • 05.09.2017 18:00 • 2 kommenttia. UUTISET: YHTEISKUNTA JA POLITIIKKA
Saksassa Baijerin osavaltio on pyytänyt tiistaina 5.9.2017 kahdelta asiantuntijalta lausunnot uuden avioliittolain perustuslaillisuudesta. Vasta lausuntojen jälkeen päätetään, valitetaanko avioliittolaista perustuslakituomioistuimeen. Baijerin hallituspiireissä uutta avioliittolakia on haukuttu hosuen tehdyksi.

Uusi avioliittolaki, ”kaikkien avioliitto” astuu voimaan lokakuun alussa, joten valitusten teolla alkaa olla kiire. Jo kuukausi sitten kerrottiin, että jos Baijeri valittaa, valitus tuomioistuimeen tehdään todennäköisesti vasta Saksan parlamenttivaalien jälkeen syyskuun lopulla.

Uudesta avioliittolaista päätettiin Saksan parlamentissa kesäkuun 2017 lopussa. Puolesta äänesti sosialidemokraatit ja vihreät ja 75 kristillisdemokraattia.

Katso myös nämä

Lukijoiden kommentit (kommentit ovat kirjoittajiensa mielipiteitä)
Avioliittolain puolesta äänesti myös Die Linke, vasemmisto. Tämä täsmennykseksi.
  Jorma Hentilä (ei rekisteröitynyt) • 06.09.2017 13:17
Baijeri ei valita avioliittolaista perustuslakituomioistuimeen

Baijerin osavaltion hallitus, joka koostuu pelkästään kristillisdemokraattien (CDU) sisarpuolueen kristillis-sosiaalisen unionin (CSU) ministereistä, ilmoitti päivällä, ettei se vie lokakuussa voimaan tullutta tasa-arvoista avioliittolakia perustuslakituomioistuimen tutkittavaksi ja ratkaistavaksi. Syinä mm. lähes olematon mahdollisuus kumota Avioliitto kaikille -laki ja yhteiskunnallinen todellisuus, ilmoitti Baijerin hallitus käytyään ”perusteellisen arvokeskustelun”, uutisoi Baijerin yleisradio:
www.br.de
Kyselytuloksen mukaan baijerilaiset ovat edistyksellisiä, sillä äänestysikäisistä vain 20 % on sitä mieltä, että homoparien tasa-arvoon satsataan liikaa ( www.queer.de ).

Liittovaltion oikeusministeri Heiko Maas ( twitter.com ), sateenkaarijärjestö LSVD ( www.lsvd.de ), sosialidemokraatit, vasemmisto, vihreät ja muut edistykselliset iloitsivat baijerilaisministerien järkiintulosta ja ilmoittivat, että seuraavaksi on sitten vuorossa äitiyslain säätäminen, kuten tapahtui eräässä pohjoisessa maassa vastikään ( www.queer.de ).
Saksanpersut (AfD) olivat tietenkin raivoissaan. En edes yritä suomentaa heidän sanomisiaan. AfD:n kirkkopoliittinen tiedottaja ilmoitti, että tasa-arvoinen avioliittolaki on epäraamatullinen (unbiblisch). No nyt täytyy tunnustaa, etten tiennyt, että Raamatussa puhutaan Saksan liittotasavallan avioliittolainsäädännöstä.
Homoavioliitot, Berliini
Tasa-arvoinen avioliittolaki tuli voimaan 1. lokakuuta. 449 miesparia ja 231 naisparia solmi Berliinissä avioliiton loka-joulukuussa, mikä oli noin 18 % kaikista loka-joulukuussa solmituista avioliitoista. Koko Saksan tilastoja ei ollut vielä saatavilla.
Syyskuun 2017 lopussa berliiniläisistä noin 17 000 eli rekisteröidyssä parisuhteessa. Rekisteröityjä parisuhteita oli solmittu Berliinissä kaikkiaan 10 460 (20 920 henkilöä) ennen tasa-arvoisen avioliittolain voimaantuloa.
www.queer.de
Gay Travel Index
Spartacus julkaisi 1.3. uuden listan eri maiden sijoituksesta homomyönteisyydessä.
Kympin saivat
Kanada ja
Ruotsi
Ysiin ylsivät
Belgia
Tanska
Ranska
Saksa ja muutama muu
Tässä lista pdf-muodossa:
spartacus.travel

Kommenttia muokattu: 08.03.2018 klo 21:43
  Havainnoija • 07.03.2018 00:09
Kommentoi juttua:

Kommentti näytetään vasta ylläpidon hyväksyttyä sen - mikä ei välttämättä tapahdu ensi tilassa. Rekisteröityneiden käyttäjien kommentit julkaistaan automaattisesti.

Keskity kommentissasi jutun aiheeseen. Sivuston keskustelufoorumi on "sivupolkuja" varten. Kirjoita tiiviisti. Älä jankkaa, vaan etsi uusia näkökulmia. Kunnioita muita, vaikka olisitte eri mieltä - asiat riitelevät, eivät ihmiset. Vältä tahallista provosoimista. Älä provosoidu, äläkä anna "samalla mitalla takaisin". Ylläpito pidättää oikeuden päättää kommenttien julkaisusta.

Nimimerkki
Roskapostisuoja: mikä päivä tänään on? (suomeksi, pikkukirjaimin)

SINUIKSI - Valtakunnallinen tuki- ja neuvontapalvelu

Palvelu on tarkoitettu kaikille, joiden mieltä askarruttaa oma tai läheisen seksuaalinen suuntautuminen (mm. bi-, homo- ja panseksuaalisuus tai lesbous) ja sukupuolen moninaisuus (mm. inter-, muun-, ja transsukupuolisuus, transvestisuus, gender- tai queer-identiteetit) tai muut aihepiiriin kuluvat kysymykset.

Palvelu on osoitteessa www.sinuiksi.fi

Uusimmat jutut
Uutisista on olemassa RSS-syöte. Jos olet Twitterin käyttäjä, löydät otsikot osoitteessta twitter.com/ranneliike. Ranneliike.net löytyy myös Facebookista.

© Sateenkaariyhteisöt ry 2001-2018 - Tietoa meistä - Yhteystiedot ja palaute - FAQ - Käyttöehdot Tekstiviestipalvelut tarjoaa Labyrintti Media Oy