• Laika

Our mother shoulda

Haha oon pahis ja kopioin vaan tän raporttirantin toisesta blogistani. En jaksa kirjoittaa uudestaan. :D Tallinnan matka, olkaatten hyvät.

Se alkoi tosi huonosti. :D Tai no. Hankalasti. Edellisenä iltana menin hakemaan passia baarikaapista ja no. Se ei ollut siellä. Eikä missään muussakaan kaapissa, ei laatikoissa, ei jääkaapissa (no jos jokin ei ole siellä missä pitäisi, se on siellä missä ei pitäisi, ja jääkaappi ei todellakaan ole passin paikka) eikä vanhojen lehtien välissä lehtikaapissa. Se passi ei oikeasti ole tässä asunnossa.

No, selvittelin pienen paniikin jälkimainingeissa netistä ja hohoo, poliisisedät antaa pikapassin 45 euroa ja kahta valokuvaa vastaan. Joten aamulla junamatkan jälkeen (vohkin Iltalehden jonka joku setä jätti pöydälle junassa :H) kipikipi Kaartin poliisilaitokselle (passikuvan kautta) ja sieltä sai tosiaan nopeesti. o.O Parikymmentä minuuttia siitä kun lomake ja valokuvat jätti niin ta-dah, passi.

Sitten kipitimme Länsiterminaaliin. Muuten hyvä mutta. Kun oltiin kävelty ratikalta melkeen terminaalin ovelle (800 metriä on PITKÄ matka siinä tuulessa :E) Taija tajusi että tota noin se lähtee kyllä Katajanokalta. (Okei, se oli kysynyt multa että lähteekö Länsiterminaalista ja mä sanoin että joo, mutta EN MÄ TIENNYT että niitä on muitakin!) Joten bussilla Ruoholahteen, metrolla Rautatieasemalle, sieltä kipikipivipel Manskulle ja sieltä nelosratikalla oikeaan terminaaliin. Ja ehdittiin hyvin ihan vallan odottelemaankin.

Menomatkasta en muista juuri muuta ko että syötiin buffetissa ja sitten istuttiin..kahvilassa joo. Luin sen vohkitun Iltalehden ja odoteltiin että oltiin perillä.

Perillä taksilla hotelliin. Se hotellihuone oli aivan ihana (ja hotellikin kaunis n.n), vino katto ja prinsessaikkuna syvennyksessä. Siinä oli ihana istua. n.n Jätettiin kamat sinne ja paineltiin saman tien..minne me mentiin? o.O Niin, Viru-keskukseen ostamaan Taijalle pashminahuivi illaksi. Ja etittiin mulle tiaraa mutta mistään ei löytynyt. T______T~ Sitten kipikipi takaisin hotellille (ruokakaupan kautta) ja tälläytymään balettia varten.

Baletti oli niin hieno. n.n Mutta olin niin väsy että meinasin nukahtaa ekan näytöksen (kolme näytöstä~ T____X) loppupuolella. Miksi se tarina on niin venytetty? x____X Ekan tunnin puolentoista jälkeen oltiin ninq..siinä kohtaa ko Romeo ja Julia pöxi. Se rakastelukohtaus tanssittiin kyllä tosi hienosti ja Julia oli ihana. n.n Romeo oli ihan pökkelö mutta Mercutio! IIIIIIH~
Mutta ne ihonväriset trikoot muutamalla tyypillä oli liikaa. Seriously.
Toinen näytös meni vähän paremmin kun se oli lyhyempi ja siinä oli äksöniä. Mercutio kuoli kyllä perkeleen kauan ja hyppyisästi, mutta annettakoon anteeksi kun se oli niin ihana. :D Sen näytöksen jälkeen me lähdettiin sitten nukkumaan, tarina on ihan tylsä kun siinä ei oo enää Mercutiota eikä me haluttu katsoa vielä kahta kymmenminuuttista hyppivää kuolemaa.
Niinja! Siellä taustalla hyppi semmoinen tosi suloinen nuori poika. :D Varmaan koko baletin nuorin, semmonen myöhäisteini. Sillä oli tosi pitkät tikkujalat! Semmoinen oikeen rimppakinttu. :D Puolet siitä mitä niiden vanhempien miestanssijoiden lihaskimppukoivet oli. Vähänkö söpö. n.n

Takaisin hotellille. Pidettiin vähän piknikkiä ja istuttiin ikkunalla. Päätettiin muuttaa Tallinnaan (semivakavissaan :D) isoina. Sitten petiin.

Aamulla lähdettiin aamupalan (joka oli tosi hyvä~ n.n) jälkeen etsimään miulle kampaajaa. Löytyi nopeasti ja helposti ja nyt mulla on paitsi kulmakarvat ja ripset myös punainen tukka. :H Pannaan Taijan kanssa tähän vielä kirkkaampi punainen päälle jos se vähän söisi tota rubiinihehkua pois ko tästä tuli vähän väärän sävyinen. :/ Mutta ei paljon maksanutkaan.

Sitten shoppailua. Kirjoja~ ö.ö Paljon kirjoja, siellä oli ihania kirjakauppoja joissa oli englanninkielisiä kirjoja ja parempi valikoima niitä kuin Suomessa missään. Japanilaistakin! Jei! Kuolasin siellä Umberto Econ On literaturea mutta en ostanut sitä kun en kuitenkaan lukisi..mutta miten hyvältä se näyttäisi miun kirjahyllyssä! ö.ö

Shoppailun jälkeen taksilla satamaan. Kauhea jonotus mutta päästiin laivaan jossa istuttiin tiukasti baarissa koko matka. Jalat ihan kuolleet ja selkä ja kaikki. x___X Pelasin gameboyta ja Taija virkkasi. :D

Helsingissä joku Irina heitti meidät rautatieasemalle ja sitten mentiin junalla Turkuun. Nyhjättiin, kuunneltiin Taijan ämpärisoittimella jaetuilla kuulokkeilla Placeboa ja aiheutettiin pahennusta puhumalla lesbojutuista ja mielenterveysongelmista. Oli oikein mukava matka se. n.n

Random quote matkalta:
"Mä otan nää urheilusivut ko oon niin äijä. *rapirapi* o.- ..tää on jääkiekkoa. :H"